Paco García: “El Ministeri ha demostrat amb escreix la seua inutilitat per localitzar una entitat tan coneguda com l’ajuntament edetà”.

Cormpromís per Llíria ha denunciat la “deixadesa” de la Gerència Regional del Cadastre de València per desconèixer la ubicació geogràfica exacta de l’Ajuntament de Llíria a fi de comunicar-li una irregularitat cadastral relacionada amb la ciutat edetana. De fet, la gerència -dependent del Ministeri d’Economia i Hisenda- ha hagut de recórrer a un edicte públic per informar l’administració local sobre les darreres incidències cadastrals.

La delegació valenciana del cadastre reconeix que ha intentat “notificar per dues voltes les persones o entitats interessades sense que s’haja pogut practicar per causes no imputables a l’administració” de forma que es cita els titulars cadastrals, obligats tributaris o representants per comparèixer dels actes administratius que se’n deriven dels procediments que, igualment, s’hi especifiquen.

Tot i les paraules de la gerència, la ubicació geogràfica del mateix edifici consistorial és d’allò més clara atès que es troba situat a la plaça major i tothom coneix amb exactitud en qui punt es troba situat. El Ministeri d’Economia obliga els desconeguts a comparèixer en la gerència situada al carrer Roger de Lauria de València en un termini de “quinze dies naturals” i recorda que si transcorregut l’esmentat termini no hi van “la notificació s’entendrà produïda a tots els efectes legals l’endemà de l’acabament del termini”.

El portaveu municipal de Compromís per Llíria, Paco García, ha qualificat de “lamentable” l’episodi protagonitzat pel Ministeri d’Economia i Hisenda “per la seua incapacitat de localitzar una entitat administrativa tan coneguda a la ciutat de Llíria com és el mateix ajuntament que representa tots els habitants de la vila, la qual cosa no és cap novetat perquè el Partit Popular ha demostrat amb escreix la seua deixadesa i inutilitat per fer el seu treball amb eficàcia”.

Compromís ha afegit la seua preocupació per aquesta incidència , ja que si els responsables que signen una resolució d’este calat no són capaços de localitzar una entitat pública i notòria com és un ajuntament, no cal pensar que pot ocórrer amb la resta de notificacions. Són fets que minven de credibilitat l’administració i que cal corregir.

El grup de Compromís insta al Gerent Regional del Cadastre a ser més diligent i mirar tot allò que notifica, ja que és incomprensible que no es puga dur un comunicat a l’ajuntament de Llíria, quan la finestra de registre està oberta des de les 8 del matí fins les 8 de la vesprada i les dissabtes al matí.