A proposta de Compromís, el ple de Llíria va acordar encomanar a un grup d’experts i historiadors de la localitat l’elaboració d’un estudi monogràfic al voltant del Sistema de Reg dela Font de Sant Vicent i la seua influència sobre les costums i desenvolupament socio-econòmic en la localitat, així com organitzar en 2012 (coincidint amb la data de canalització de l’aigua de la font el 4 d’agost de 1912) i durant les festes de la localitat d’este any, una sèrie de seminaris, conferències, exposicions o altres activitats que rememoren la importància dela Font de Sant Vicent,La Sèquia Major i el seu sistema de reg, amb l’objectiu de que la ciutadania puga visualitzar el que ha suposat esta Font i les seues canalitzacions per a la cultura, societat i economia de la ciutat.

Des de Compromís animen a tos els ciutadans i visitants de la localitat a que participen de les activitats, exposicions i xerrades que es facen al llarg del que resta d’any sobre esta singular Sèquia Major de Llíria.