La justicia imposa una condemna de 6.368,46 euros per uns treballs que no va encarregar el consistori i que inicialment sembla que varen ser utilitzats pel PP de Llíria.

Compromís reclama crear una Comissió informativa que clarifique els fets i que repercutisca la condemna als que varen fer l’encàrrec.

El Jutjat del contenciós Administratiu nº 6 de València, ha dictat Sentència condemnatòria a l’ajuntament de Llíria sobre el Procediment Abreviat 000334/2011 que fa referència a la demanda interposada per un equip professional contra l’ajuntament de Llíria sobre el pagament d’una factura relativa a l’elaboració d’una infografia (una foto en 3D) de l’edifici multiusos que està construint-se en el Pla de l’Arc.

 

El portaveu de Compromís per Llíria, Paco García Latorre, afirma que la Sentència conclou que estos treballs no varen seguir cap procediment ordinari de contractació per part del consistori, sinó que es va fer un encàrrec verbal per alguna persona de l’ajuntament, cosa que en tot moment ha estat negat pels gestors municipals. Però que el jutge ha corroborat i a més ha dit que no es varen seguir el tràmits legals per materialitzar el contracte.

 

De fet, apunta García, el PP de Llíria ja va utilitzar este mateix 3D al que fa referència la Sentència o un semblant per fer la publicitat en el seu programa electoral de 2007. Fet que apunta a un encàrrec previ amb objectius privats o partidistes i no públics de l’ajuntament.

 

Ara, l’ajuntament de Llíria ha de donar compliment a esta Sentència i pagar al demandant, ja que els treballs es varen fer per persones vinculades al consistori i finalment no es varen pagar. Però l’ajuntament te la capacitat de repercutir esta factura a les persones o grup que realment van fer l’encàrrec professional i no fer recaure sobre els impostos municipals i els ciutadans una factura impròpia que ha derivat en una condemna judicial.

 

Davant esta situació, el grup de Compromís ha proposat la creació en un termini no superior a dos mesos, una comissió informativa amb representació de tots els grups de la Corporació (o s’empre una de les comissions creades a l’ajuntament) per clarificar el perquè s’ha donat esta Sentència condemnatòria, quins han sigut els motius que l’han fonamentat i escoltar a les parts que han sigut actores en la mateixa. Així com establir o determinar com s’ha de repercutir estes despeses a qui realment va fer l’encàrrec del 3D de l’edifici multiusos del Pla de l’Arc.

 

 

 

El AYUNTAMIENTO DE LLÍRIA CONDENADO POR UNA FACTURA IMPROPIA

  • La justicia impone una condena de 6.368,46 euros por unos trabajos que no encargó el consistorio y que inicialmente parece que fueron utilizados por el PP de Llíria.

  • Compromís reclama crear una Comisión informativa que clarifique los hechos y que repercuta la condena a los que hicieron el encargo.

 

El Juzgado del contencioso Administrativo nº 6 de Valencia, ha dictado Sentencia condenatoria al ayuntamiento de Llíria sobre el Procedimiento Abreviado 000334/2011 que hace referencia a la demanda interpuesta por un equipo profesional contra el ayuntamiento de Llíria sobre el pago de una factura relativa a la elaboración de una infografía (una foto en 3D) del edificio multiusos que está construyéndose en el Pla de l’Arc.


El portavoz de Compromís per Llíria, Paco García Latorre, afirma que la Sentencia concluye que estos trabajos no siguieron ningún procedimiento ordinario de contratación por parte del consistorio, sino que se hizo un encargo verbal por alguna persona del ayuntamiento, cosa que en todo momento ha sido negado por los gestores municipales. Pero que el juez ha corroborado y además ha dicho que no se siguieron el trámites legales para materializar el contrato.


De hecho, apunta García, el PP de Llíria ya utilizó este mismo 3D al que hace referencia la Sentencia o uno similar para hacer la publicidad en su programa electoral de 2007. Hecho que apunta a un encargo previo con objetivos privados o partidistas y no públicos del ayuntamiento.


Ahora, el ayuntamiento de Llíria tiene que dar cumplimiento a esta Sentencia y pagar al demandante, dado que los trabajos se hicieron por personas vinculadas al consistorio y finalmente no se pagaron. Pero el ayuntamiento tiene la capacidad de repercutir esta factura a las personas o grupo que realmente hicieron el encargo profesional y no hacer recaer sobre los impuestos municipales y los ciudadanos una factura impropia que ha derivado en una condena judicial.


Ante esta situación, el grupo de Compromiso ha propuesto la creación, en un plazo no superior a dos meses, una comisión informativa con representación de todos los grupos de la Corporación (o se emplee una de las comisiones existentes en el ayuntamiento) para clarificar el porque se ha dado esta Sentencia condenatoria, cuales han sido los motivos que la han fundamentado y escuchar a las partes que han sido actoras en la misma. Así como establecer o determinar como se tiene que repercutir estos gastos a quien realmente hizo el encargo del 3D del edificio multiusos del Pla de l’Arc.