La Policia Autonòmica es fa càrrec de la investigació i recull informació sobre els abocaments que estan efectuant-se la terme municipal.

A principi de mes, el grup Municipal de Compromís per Llíria, arran de queixes presentades per veïns de la zona, alertava de que a la partida de la Maimona de Llíria estava consolidant-se un macro abocador d’inerts de considerables dimensions on s’estaven desballestant fins i tot vehicles.

Compromís va portar una proposta a la Comissió Municipal de Medi Ambient per a que es procedirà a efectuar les diligències oportunes i s’establiren els mecanismes per poder segellar definitivament aquest lloc i no es continuaren fent abocament d’inerts.

Des del Consistori es va contestar al Grup de Compromís que la competència en este tipus de abocadors era de la Conselleria de Medi Ambient, la qual a través de la seua Direcció General s’havia posat en contacte amb el municipi i havia enviat a la Policia Autonòmica per tal de que es fera càrrec de les investigacions i realitzara les diligències corresponents per averiguar la titularitat tant dels propietaris del sòl com dels possibles causants dels abocaments.

El abocaments en el terme municipal de Llíria són constants i periòdics per part de persones incíviques que no fan ús dels serveis de recollida i de l’Ecoparc municipal, generant uns costos i focus de fem que en la majoria dels casos tenen que netejar en última instància els serveis municipals.

En este cas, l’abocador que s’està consolidant en la partida de la Maimona compta amb unes dimensions poc usuals, ja que estem parlant de prop d’una hectàrea de terreny, on en tot el seu perímetre i en una zona, on es va fer un clot de més de 2.000 metres quadrats s’han dipositat milers de tones de inerts.

Des de Compromís s’espera que la Conselleria i la Direcció General de Medi Ambient procedisquen a fer les averiguacions que pertoque i donen una solució definitiva amb la clausura d’este a abocador.

MEDIO AMBIENTE INVESTIGARÁ EL MACRO VERTEDERO DE LLÍRIA UBICADO EN LA MAIMONA

La Policía Autonómica se hace cargo de la investigación y recoge información sobre los vertidos que están efectuándose en el  término municipal.

A principio de mes, el grupo Municipal de Compromís per Llíria, a raíz de quejas presentadas por vecinos de la zona, alertaba de que a la partida de la Maimona de Llíria estaba consolidándose un macro vertedero de inertes de considerables dimensiones donde se estaban desguazando incluso vehículos.

Compromís elevó una propuesta a la Comisión Municipal de Medio Ambiente para que se procediese a efectuar las diligencias oportunas y se establecieran los mecanismos para poder sellar definitivamente este lugar y no se continuaran haciendo vertido de inertes.

Desde el Consistorio se contestó al Grupo de Compromís que la competencia en este tipo de vertidos era de la Consellería de Medio Ambiente, la cual a través de su Dirección General se había puesto en contacto con el municipio y había enviado a la Policía Autonómica para que se hiciera cargo de las investigaciones y realizara las diligencias correspondientes para averiguar la titularidad tanto de los propietarios del suelo como de los posibles causantes de los vertidos.

Los vertidos en el término municipal de Llíria son constantes y periódicos por parte de personas incívicas que no hacen uso de los servicios de recogida y del Ecoparque municipal, generando unos costes y focos de basuras que en la mayoría de los casos tienen que limpiar en última instancia los servicios municipales.

En este caso, el vertedero que se está consolidando en la partida de la Maimona cuenta con unas dimensiones poco usuales, dado que estamos hablando de cerca de una hectárea de terreno, donde en todo su perímetro y en una zona, donde se hizo un hoyo de más de 2.000 metros cuadrados se han depositado miles de toneladas de inertes.

Desde Compromís se espera que la Consellería y la Dirección General de Medio Ambiente procedan a hacer las averiguaciones que corresponda y den una solución definitiva con la clausura de este vertedero.