El grup ecosocialista proposa conveniar lloguers barats amb les entitats financeres en les que treballa l’ajuntament per poder fer ús dels pisos que tenen buits.

Cada dia són més els desnonaments que es produeixen a la Comarca del Camp de Túria, que a hores d’ara són d’una mitjana de 85 al mes. Una xifra que pot anar en augment en el 2013 davant les polítiques d’austericidi i retallades que el PP continua aplicant en tots els sectors productius.

Segons el portaveu de Compromís, Paco García Latorre, a Llíria, l’equip de govern ha acordat augmentat taxes i impostos en 2013. Però per contra, ha pressupostat en ingressos una quantitat semblant a la del 2012, fet que dona a entendre que cada dia hi ha més famílies en situació extrema i que van a deixar de pagar els tributs locals.

En el cas de desnonaments, el Grup de Compromís ha proposat en la Comissió de Benestar Social, que el consistori ha de previndre els casos més extrems en els que les famílies afectades no van a poder reubicar-se en cap lloc, ja be siga per no tindre cap recurs familiar o per no disposar de cap ajuda o prestació econòmica.

Davant estes situacions i essent que les entitats financeres de la localitat tenen immobles buits i sense previsió d’utilització, Compromís ha proposat que per part del departament de Benestar Social s’articule a través de les entitats financeres en les que treballa el consistori, la possibilitat de poder crear una bolsa de pisos d’emergència social per a donar una eixida ràpida i eficient als caos extrems de desnonament que es puguen donar a la localitat.

Els membres de la comissió han valorat positivament esta proposta i la regidora de benestar s’ha compromès a estudiar-la, així com buscar la manera de poder donar suport econòmic a la mateixa en els recursos de que disposa l’ajuntament.

 

COMPROMIS PROPONE CREAR UNA BOLSA DE PISOS DE EMERGENCIA SOCIAL PARA CASOS DE DESAHUCIOS
El grupo ecosocialista propone conveniar alquileres baratos con las entidades financieras en las que trabaja el ayuntamiento para poder hacer uso de los pisos que tienen vacíos.

Cada día son más los desahucios que se producen en la Comarca del Camp de Túria, que a estas alturas son de una media de 85 al mes. Una cifra que puede ir en aumento en el 2013 ante las políticas de austericidio y recortes que el PP continúa aplicando en todos los sectores productivos.

Según el portavoz de Compromís, Paco García Latorre, en Llíria, el equipo de gobierno ha acordado aumentar tasas e impuestos en 2013. Pero por el contrario, ha presupuestado en ingresos una cantidad parecida a la del 2012, hecho que da a entender que cada día hay más familias en situación extrema y que van a dejar de pagar los tributos locales.

En el caso de desahucios, el Grupo de Compromís ha propuesto en la Comisión de Bienestar Social, que el consistorio tenga previsto los casos más extremos en los que las familias afectadas no van a poder reubicarse en ningún lugar, ya bien sea por no tener ningún recurso familiar o por no disponer de ninguna ayuda o prestación económica.
Ante estas situaciones y siendo que las entidades financieras de la localidad tienen inmuebles vacíos y sin previsión de utilización, Compromís ha propuesto que por parte del departamento de Bienestar Social se articule a través de las entidades financieras en las que trabaja el consistorio, la posibilidad de poder crear una bolsa de pisos de emergencia social para dar una salida rápida y eficiente a los caos extremos de desahucio que se puedan dar en la localidad.

Los miembros de la comisión han valorado positivamente esta propuesta y la concejal de bienestar se ha comprometido a estudiarla, así como buscar la manera de poder apoyarla económicamente con los recursos de que dispone el ayuntamiento.