L’ajuntament es dota d’un instrument transparent i àgil per a la concessió d’estes ajudes a les famílies més necessitades.

Compromís per Llíria va proposar fa quasi un any al plenari de l’Ajuntament la necessitat de regular a través d’un reglament la distribució de les ajudes destinades a les persones en especial situació de dificultat, que els darrers anys i degut a la crisi han augmentat de forma exponencial.

Segons la portaveu de Compromís en l’àrea de Benestar, Vallivana Murgui, els veïns tenen que tindre clar els seus drets com a ciutadans i com poden exercir-los en casos de necessitat, com en el cas del Banc d’aliments, on es requeria posar negre sobre blanc uns criteris i uns objectius clars i definits, que regularen com, quan i de quina manera l’ajuntament ha de fer el repartiment d’estes ajudes socials.

Així ho va entendre el departament de Benestar que a través dels seus tècnics ha elaborat un reglament que estableix clarament l’àmbit d’aplicació de l’ajuda del Banc d’aliments, quin és l’objecte de la mateixa i les seues característiques, així com modula amb criteris econòmic i socials l’atorgament d ela mateixa.

Per a Murgui, este nou instrument administratiu, estableix igualment mecanismes de tramitació i resolució més àgils i transparents, els quals asseguren un millor funcionament i faciliten el treball tècnic dels funcionaris que han d’estudiar i resoldre les peticions.

Des de Compromís felicitem que esta proposta tire endavant amb el treball que s’ha fet pels tècnics municipals en la redacció d’este reglament, així com la sensibilitat i disposició que la regidora de Benestar ha tingut en que es pose en marxa.

LLÍRIA APRUEBA UN REGLAMENTO PARA EL BANCO DE ALIMENTOS

El ayuntamiento se dota de un instrumento transparente y ágil para la concesión de estas ayudas a las familias más necesitadas.

Compromís per Llíria propuso hace casi un año al pleno del Ayuntamiento la necesidad de regular a través de un reglamento la distribución de las ayudas destinadas a las personas en especial situación de dificultad, que los últimos años y debido a la crisis han aumentado de forma exponencial.

Según la portavoz de Compromís en el área de Bienestar, Vallivana Murgui, los vecinos tienen que tener claro sus derechos como ciudadanos y como pueden ejercerlos en casos de necesidad, como en el caso del Banco de Alimentos, donde se requería poner negro sobre blanco unos criterios y unos objetivos claros y definidos, que regularan cómo, cuando y de qué manera el ayuntamiento tiene que hacer el reparto de estas ayudas sociales.

Así lo entendió el departamento de Bienestar que, a través de sus técnicos ha elaborado un reglamento que establece claramente el ámbito de aplicación de las ayudas del Banco de Alimentos, cuál es el objeto de la misma y sus características, así como modula con criterios económico y sociales el otorgamiento de la misma.

Para Murgui, este nuevo instrumento administrativo, establece igualmente mecanismos de tramitación y resolución más ágiles y transparentes, los cuales aseguran un mejor funcionamiento y facilitan el trabajo técnico de los funcionarios que tienen que estudiar y resolver las peticiones.

Desde Compromís felicitamos que esta propuesta salga adelante con el trabajo que se ha hecho por los técnicos municipales en la redacción de este reglamento, así como la sensibilidad y disposición que la concejal de Bienestar ha tenido en que se pongo en marcha.