Garcia: “Les obres porten paralitzades més de mig any i esta és la segona empresa urbanitzadora que fa fallida en l’urbanització d’este sector residencial del casc urbà de Llíria”.

Segons el portaveu de Compromís en la Comissió d’Urbanisme, Paco Garcia Latorre, el projecte d’esta unitat d’execució data de l’any 2005. En aquell moment va ser l’UTE Obradis-Vipa Unión Temporal de Empresas la que va iniciar el procés urbanitzador d’esta zona residencial de Llíria. Però, la crisi i la lenta tramitació dels expedients va fer que esta empresa fera fallida i deixara paralitzat el projecte.

En 2010, l’equip de govern reprengué l’actuació i aprovà la cessió de la condició d’agent urbanitzador i feu una re taxació de càrregues als propietaris en favor d’una nova mercantil, VAINDECO SL, la qual trau a licitació l’obra per un valor proper als 4 milions d’euros (IVA inclòs) que finalment és adjudicada a la constructora LUJAN.

En octubre de 2011 donen inici les obres d’urbanització, però als 9 mesos, en estiu de 2012, les obres queden totalment paralitzades i amb diverses quotes urbanístiques girades als propietaris. Des d’aleshores l’empresa no ha fet cap treball en la zona. El recinte està completament tancat i no hi ha cap moviment.

Segons García, en l’última Comissió d’urbanisme, la Regidora de l’àrea va afirmar que finalment VAINDECO havia presentat un concurs de creditors i que en estos moments les obres estan paralitzades a l’espera de que es puga fer una nova cessió de la condició d’agent urbanitzador. Negociacions que porta directament l’alcalde de la localitat.

Des de Compromís s’alerta que estes situacions estan provocant un malestar entre els propietaris dels terrenys i veïns de Llíria, que veuen com les empreses van fent fallida i desapareguent, mentre ells continuen pagant més quotes urbanístiques.

Açò demostra que els impagaments i mala situació econòmica estan passant factura, tant als contribuents com a les empreses que s’embarquen en projectes que no poden assumir per no tindre una solvència econòmica suficient, deixant en una contínua situació d’incertesa als propietaris del sòl.

Este PAI, que va des de l’entrada de Llíria per Benissanó a la zona de Mura, tenia que servir per connectar la nova zona terciària en construcció del ST-1 amb el casc urbà, i aprofitar així per fer una ronda perimetral en la zona est de la ciutat. Un projecte que pel moment està paralitzat, ha costat molts diners als contribuents de la zona i no està clar el seu futur.

LA URBANIZADORA DE LA UE-14 EN LLÍRIA PRESENTA CONCURSO DE ACREEDORES Y DEJA PARALIZADA UNA OBRA DE 4 MILLONES DE EUROS


Garcia: “Las obras llevan paralizadas más de medio año y esta es la segunda emprendida urbanizadora que quiebra en la urbanización de este sector residencial del casco urbano de Llíria”.


Según el portavoz de Compromís en la Comisión de Urbanismo, Paco Garcia Latorre, el proyecto de esta unidad de ejecución data del año 2005. En aquel momento fue la UTE Obradis-Vipa Unión Temporal de Empresas la que inició el proceso urbanizador de esta zona residencial de Llíria. Pero, la crisis y la lenta tramitación de los expedientes hizo que esta empresa quebrara y dejara paralizado el proyecto.
En 2010, el equipo de gobierno retomó la actuación y aprobó la cesión de la condición de agente urbanizador y hizo una re tasación de cargas a los propietarios en favor de una nueva mercantil, VAINDECO SL, la cual saca a licitación la obra por un valor cercano a los 4 millones de euros (IVA incluido) que finalmente es adjudicada a la constructora LUJAN.
En octubre de 2011 dan inicio las obras de urbanización, pero a los 9 meses, en verano de 2012, las obras quedan totalmente paralizadas y con varias cuotas urbanísticas giradas a los propietarios. Desde entonces la empresa no ha hecho ningún trabajo en la zona. El recinto está completamente cerrado y no hay ningún movimiento.
Según García, en la última Comisión de urbanismo, la Concejal del área afirmó que finalmente VAINDECO había presentado un concurso de acreedores y que en estos momentos las obras están paralizadas a la espera de que se pueda hacer una nueva cesión de la condición de agente urbanizador. Negociaciones que lleva directamente el alcalde de la localidad.
Desde Compromís se alerta que estas situaciones están provocando un malestar entre los propietarios de los terrenos y vecinos de Llíria, que ven como las empresas van quebrando y desapareciendo, mientras ellos continúan pagando más cuotas urbanísticas.
Esto demuestra que los impagos y mala situación económica están pasando factura, tanto a los contribuyentes como las empresas que se embarcan en proyectos que no pueden asumir por no tener una solvencia económica suficiente, dejando en una continua situación de incertidumbre a los propietarios del suelo.
Este PAI, que va desde la entrada de Llíria por Benisanó a la zona de Mura, tenía que servir para conectar la nueva zona terciaria en construcción del ST-1 con el casco urbano, y aprovechar así para hacer una ronda perimetral en la zona este de la ciudad. Un proyecto que por el momento está paralizado, ha costado mucho dinero a los contribuyentes de la zona y no está claro su futuro.