Inma Riera: “El PP vol duplicar el preu dels nínxols i altre serveis funeraris municipals en plena crisi econòmica”.

Segons la portaveu econòmica del Grup Municipal de Compromís a l’ajuntament de Llíria, Inma Riera Lloret, la modificació que ha plantejat el PP en l’aprovació inicial de la “Modificació de l’ordenança reguladora de la Taxa del Cementeri Municipal” comporta un encariment de fins el 100% de les actual tarifes que venen operant des de la seua aprovació en el Ple de 19/12/1991, on des d’aleshores sols s’ha procedit a augments derivats de l’aplicació de l’IPC.

Segons estableix la norma, en els estudis econòmics, el gestor municipal, de manera discrecional, pot aplicar fins el 100% del cost total del servei, deixant la possibilitat de que alguns conceptes puguen ser exclosos de la seua imputació en el càlcul final dels preus aplicar.

Per a Riera, l’actual revisió suposa una nova càrrega impositiva que ja se suma a altres pujades d’impostos i taxes que també ha efectuat l’equip de govern de cara a l’exercici 2013. I per tant, seria convenient de cara a les economies familiars i els contribuents, el fer una aplicació gradual de la mateixa.

Entenent que hi ha que actualitzar els preus de les taxes per tal d’anar adaptant-los a la realitat i als costos del servei. Hi ha alguns conceptes que recull l’estudi econòmic financer, com són els de personal, que poden ser exclosos, donat que estan sufragats indirectament pels pressupostos municipals en altres tributs o impostos que recapta l’ajuntament dels ciutadans, via directa o indirecta.

Estes dos mesures, servirien per corregir esta desorbitada pujada d’esta taxa, que no havent estat modificada en més de 20 anys, tan sols corregida en referència a l’IPV, podria anar adaptant-se a la realitat en uns terminis proporcionals a la seua vigència fins ara.

Es per això, que el grup Municipal de Compromís ha proposat al Ple de l’ajuntament que, en el càlcul de la taxa s’excloguen els costos de personal i que la resta de costos que han sigut imputats en l’estudi econòmic financer de la taxa, la seua aplicació es faça de manera gradual en un termini de 10 anys, partint de les actuals tarifes. Minimitzant així l’impacte sobre les economies familiars.

COMPROMIS PRESENTA ALEGACIONES A LA DESPROPORCIONADA SUBIDA DE TASAS EN EL CEMENTERIO
Inma Riera: “El PP quiere duplicar el precio de los nichos y otros servicios funerarios municipales en plena crisis económica”.

Según la portavoz económica del Grupo Municipal de Compromís en el ayuntamiento de Llíria, Inma Riera Lloret, la modificación que ha planteado el PP en la aprobación inicial de la “Modificación de la ordenanza reguladora de la Tasa del Cementerio Municipal” comporta un encarecimiento de hasta el 100% de las actual tarifas que venden operando desde su aprobación en el Pleno de 19/12/1991, donde desde entonces sólo se ha procedido a aumentos derivados de la aplicación del IPC.
Según establece la norma, en los estudios económicos, el gestor municipal, de manera discrecional, puede aplicar hasta el 100% del coste total del servicio, dejando la posibilidad de que algunos conceptos puedan ser excluidos de su imputación en el cálculo final de los precios aplicar.
Para Riera, la actual revisión supone una nueva carga impositiva que se suma a otras subidas de impuestos y tasas que también ha efectuado el equipo de gobierno de cara al ejercicio 2013. Y por lo tanto, sería conveniente de cara a las economías familiares y los contribuyentes, el hacer una aplicación gradual de la misma.
Entendiendo que hay que actualizar los precios de las tasas para ir adaptándolos a la realidad y a los costes del servicio. Hay algunos conceptos que recoge el estudio económico financiero, como son los de personal, que pueden ser excluidos, dado que están sufragados indirectamente por los presupuestos municipales en otros tributos o impuestos que recauda el ayuntamiento de los ciudadanos, vía directa o indirecta.
Estas dos medidas, servirían para corregir esta desorbitada subida de esta tasa, que no habiendo sido modificada en más de 20 años, tan sólo corregida en referencia al IPV, podría ir adaptándose a la realidad en unos plazos proporcionales a su vigencia hasta ahora.
Es por ello, que el grupo Municipal de Compromís ha propuesto al Pleno del ayuntamiento que, en el cálculo de la tasa se excluyan los costes de personal y que el resto de costes que han sido imputados en el estudio económico financiero de la tasa, su aplicación se haga de manera gradual en un plazo de 10 años, partiendo de las actuales tarifas. Minimizando así el impacto sobre las economías familiares.