García: “El veïns de Llíria pagarem uns 100 euros en 2013, tot i entrar menys fem a la planta i augmentar el reciclatge, incomplint allò de que el que més recicla menys paga”.

Compromís denuncia per sext any consecutiu l’augment desmesurat de la taxa de tractament i valorització del fem que el Consorci Valencia Interior (CVI), dirigit pel PP, està aplicant als veïns de les 5 comarques afectades. Dels 43 euros inicials de l’any 2008, hem passat als prop de 100 euros (99,94 euros per a 2013 tindran que pagar els usuaris de Llíria). Més del doble.

Segons el portaveu de Compromís per Llíria i del Camp de Túria, Paco Garcia Latorre, l’engany i poca serietat del CVI en matèria de recaptació ratlla l’insult a la intel·ligència dels contribuents, que veuen com any rere any els rebuts venen engreixant-se mentre que el fem que es diposita en la planta per al tractament és inferior i el volum de reciclatge en origen augmenta. Per exemple, en el cas de Llíria han entrat en planta 10.316 tones en 2011, 8.520 en 2012 i la tendència és a la baixa en 2013. Per contra, en lloc de disminuir el rebut i la càrrega fiscal a les persones, els dirigents populars que gestionen el Consorci, amb el beneplàcit de l’alcalde de la localitat, han continuat augmentant els pagaments, sense donar cap explicació i sense fer públics el comptes de l’entitat a la ciutadania i per quins conceptes es paga.

Segons García, es incomprensible com cada any es reciclen més tones de fem i com cada any el rebut es major, quan tenia que ser tot el contrari. A més de que als veïns de Llíria es va prometre que no pagaríem ni un cèntim per tindre la Planta de tractament al terme municipal.

AVANÇAMENT COBRAMENT REBUTS

Segons Garcia, el CVI, en plena crisi, ha canviat la modalitat de pagament a any vençut i amb les tones quantificades del que s’ha reciclat, per la d’avançament de pagament, una modalitat perniciosa que han de suportar els contribuents. Mentre els 4 primers anys de funcionament la quota es va girar a l’any vinent, amb el càlcul de tones de tractament tancat, en l’any 2012 ja es va a fer a finals de l’exercici. I ara, en 2013, s’ha passat al cobrament amb sols les dades de mig any de treball.

Des de Compromís es denuncia que el Consorcio s’ha convertit en una maquinària de recaptació pura i dura, que en lloc de defensar els interessos dels ciutadans sols vetlla per la salut financera de l’empresa concessionària. Avançant cobraments i multiplicant el cost del rebut des del seu inici.

EL CVI VUELVE A SUBIR EL RECIBO DEL RECICLAJE Y AVANZA MEDIO AÑO SU COBRO

García: “Los vecinos de Llíria pagaremos unos 100 euros en 2013, a pesar de entrar menos basura a la planta y aumentar el reciclaje, incumpliendo aquello de que el que más recicla menos paga”.

Compromís denuncia por sexto año consecutivo el aumento desmesurado de la tasa de tratamiento y valorización de residuos que el Consorcio Valencia Interior (CVI), dirigido por el PP, está aplicando a los vecinos de las 5 comarcas afectadas. De los 43 euros iniciales del año 2008, hemos pasado a los cerca de 100 euros (99,94 euros para 2013 tendrán que pagar los usuarios de Llíria). Más del doble.

Según el portavoz de Compromís per Llíria y del Camp de Túria, Paco Garcia Latorre, el engaño y poca seriedad del CVI en materia de recaudación ralla el insulto a la inteligencia de los contribuyentes, que ven como año tras año los recibos vienen engordándose mientras que la basura que se deposita en la planta para el tratamiento es inferior y el volumen de reciclaje en origen aumenta. Por ejemplo, en el caso de Llíria han entrado en planta 10.316 toneladas en 2011, 8.520 toneladas en 2012 y la tendencia es a la baja en 2013. Por contra, en lugar de disminuir el recibo y la carga fiscal a las personas, los dirigentes populares que gestionan el Consorcio, con el beneplácito del alcalde de la localidad, han continuado aumentando los pagos, sin dar ninguna explicación y sin hacer públicas las cuentas de la entidad a la ciudadanía y por qué conceptos se paga.

Según García, es incomprensible como cada año se reciclan más toneladas de residuos y como cada año el recibo es mayor, cuando tenía que ser todo el contrario. Además de que a los vecinos de Llíria se prometió que no pagaríamos ni un céntimo por albergar la Planta de tratamiento en el término municipal.

ADELANTO COBRO RECIBOS

Según Garcia, el CVI, en plena crisis, ha cambiado la modalidad de pago a año vencido y con las toneladas cuantificadas de lo que se ha reciclado, por la de pago por adelantado, una modalidad perniciosa que tienen que soportar los contribuyentes. Mientras los 4 primeros años de funcionamiento la cuota se giró al año siguiente, con el cálculo de toneladas de tratamiento cerrado, en el año 2012 ya se hizo a finales del ejercicio. Y ahora, en 2013, se ha pasado al cobro con sólo los datos de medio año de trabajo.

Desde Compromís se denuncia que el Consorcio se ha convertido en una maquinaria de recaudación pura y dura, que en lugar de defender los intereses de los ciudadanos sólo vela por la salud financiera de la empresa concesionaria. Avanzando cobros y multiplicando el coste del recibo desde su inicio.