Concretament al Carrer Major Antic hi ha dos immobles amb deficiències que poden posar en perill als vianants que visiten este barri declarat zona BIC.

El Grup Municipal de Compromís ha fet seues les reiterades queixes que els veïns de la Vila Vella que viuen en el carrer Major Antic han fet a l’ajuntament, on hi ha localitzats dos immobles que tenen grues deficiències en les façanes que poden causar danys als vianants que visiten esta part emblemàtica de la localitat per possibles despreniments de materials i el mal estat de conservació en la que hi es troben les vivendes.

Segons el portaveu de Compromís per Llíria, Paco Garcia Latorre, una de les vivendes està assentada sobre les roques de la muntanya, les quals també presenten escletxes que poden fer perillar l’estructura del immoble. A més de que sobre la mateixa hi ha un anellatge de cablejat de llum o telefonia que està tirant d’una façana ja prou deteriorada que està trencant el revestiment de barreja.

L’altra vivenda mostra una façana molt deteriorada, on sembla que ja han caigut cudols de materials quan fa prou de vent, així com que alguns dels seu paraments, com les finestres i cobriment de la façana, estan caient a trossos. 

Garcia apunta que el veïns d’esta zona de la localitat ja han posat en coneixement estos fets a diversos membres de l’equip de govern, però que fins ara, no s’ha pres cap mesura al respecte, ni s’han enviat als serveis tècnics municipals per poder certificar la solidesa i estat de les vivendes.

Les demandes pasen per què: per un costat s’actúe sobre els elements públics, com són el trencat aeri de cablejat i consolidació del mur de pedra que sostén una de les vivendes. I en segon lloc, es supervisen les vivendes en qüestió i es reclame als seu propietaris l’adequat manteniment.

El Grup Municipal de Compromís espera que l’equip de Govern done resposta a estes demandes veïnals i prenga les mesures necessàries per a que este barri de Llíria, que es troba en una zona protegida i declara Bé d’Interés Cultural (BIC), complisca les condicions urbanístiques i de seguretat que pertoca.

COMPROMISO ALERTA DE PELIGROS EN VARÍAS VIVIENDAS UBICADAS EN LA ZONA PROTEGIDA DE LA VILLA VELLA

Concretamente en la Calle Mayor Antigua hay dos inmuebles con deficiencias que pueden poner en peligro a los peatones que visitan este barrio declarado zona BIC.

El Grupo Municipal de Compromís ha hecho suyas las reiteradas quejas que los vecinos de la Villa Vella que viven en la calle Mayor Antigua han hecho al Ayuntamiento, donde hay localizados dos inmuebles que tienen diversas deficiencias en las fachadas que pueden causar daños a los peatones que visitan esta parte emblemática de la localidad por posibles desprendimientos de materiales y el mal estado de conservación en la que se encuentran las viviendas.

Según el portavoz de Compromís per Llíria, Paco Garcia Latorre, una de las viviendas está asentada sobre las rocas de la montaña, las cuales también presentan brechas que pueden hacer peligrar la estructura del inmueble.

Además de que sobre la misma hay un anillado de cableado de luz o telefonía que está tirando de una fachada ya bastante deteriorada y que está rompiendo el revestimiento de hormigón.

La otra vivienda muestra una fachada muy deteriorada, donde parece que ya han caído trozos de materiales cuando hace bastante de viento, así como que algunos de sus paramentos, como las ventanas y cubrimiento de la fachada, están cayendo a trozos.

Garcia apunta que los vecinos de esta zona de la localidad ya han puesto en conocimiento estos hechos a varios miembros del equipo de gobierno, pero que hasta ahora, no se ha tomado ninguna medida al respeto, ni se han enviado a los servicios técnicos municipales para poder certificar la solidez y estado de las viviendas.

Las demandas pasen por qué: por un lado se actúe sobre los elementos públicos, como son el tendido aéreo de cableado y consolidación del muro de piedra que sostiene una de las viviendas. Y en segundo lugar, que se supervisan las viviendas en cuestión y se reclame a sus propietarios el adecuado mantenimiento.

El Grupo Municipal de Compromís espera que el equipo de Gobierno de respuesta a estas demandas vecinales y tome las medidas necesarias para que este barrio de Llíria, que se encuentra en una zona protegida y declara Bien de Interés Cultural (BIC), cumpla las condiciones urbanísticas y de seguridad que corresponde.