Riera: “Si volem apropar la ciutat i que els usuaris vinguen a comprar o fer gestions administratives, cal adequar la mobilitat i l’accessibilitat a esta infraestructura”.

Si realment es produeix l’apertura de l’extensió hospitalària de l’Arnau de Villanova a la ciutat de Llíria, caldrà preparar el nostre municipi per a rebre als usuaris que, a partir de la seua posada en funcionament puguen necessitar vindre a la localitat.

Segons la regidora de Compromís per Llíria, Inma Riera, l’equip de govern ha tingut 8 anys i varies propostes fetes per Compromís amb la finalitat de crear l’accessibilitat i mobilitat adequada per poder anar i tornar de l’extensió hospitalària sense tindre que fer ús del cotxe privat. En quasi una dècada, no s’ha fet cap previsió, ni en la remodelació urbana, ni en els viaris supramunicipals i de les urbanitzacions propers a l’hospital.

El PP va dissenyar un centre hospitalari totalment desconnectat de la ciutat, sols amb accessos per a vehicles, que hui en dia no compta amb cap servei de transport públic, un fet que no ocorre a cap dels centres hospitalaris del País Valencià. Els quals es troben ubicats en la trama urbana de les ciutats o amb unes bones connexions de transport públic.

Per a Riera, si volem exercir en algo com a capital de comarca, caldrà adaptar el nostre poble i fer els canvis necessaris per fer acollidora la nostra ciutat, sobre tot en el entorn de la zona on està ubicat  el hospital, si volem que s’apropen a Llíria i vinguen a menjar als nostres bars i restaurants, compren en les nostres tendes,  tindrem que oferir-los un espai agradable ben comunicat i amb una accessibilitat adequada, ja siga passejant o en bicicleta, així com també caldrà modificar la línia de bus urbà per que siga més efectiva i eficient.

Necessitem un projecte des de l’eixida del carrer Duc de Llíria fins l’Hospital amb un carril bici, un passeig de vianants amb arbres i alguna parada de bus. Amb passos de zebra on es done preferència als vianants i que unisca de manera agradable aquest entorn. Caldrà també arreglar la rodona gran de la eixida de la carretera de Pedralba, per donar-li una imatge diferent a l’actual, que sembla un autèntic descampat.

Totes estes propostes han estat presentades per Compromís al ple de l’ajuntament de Llíria per al seu estudi i posterior implantació, uns treballs que tindrien que estar enllestits abans de posar-se en marxa l’extensió hospitalària i no donar una imatge tercermundista en quan a mobilitat i accessibilitat.

 

COMPROMIS  RECLAMA UN CARRIL BICI Y PASOS DE PEATONES PARA ACCEDER A LA NUEVA EXTENSIÓN HOSPITALARIA

Riera: “Si queremos acercar la ciudad y que los usuarios vengan a comprar o hacer gestiones administrativas, hay que adecuar la movilidad y la accesibilidad a esta infraestructura”.

Si realmente se produce el apertura de la extensión hospitalaria de Arnau de Vilanova a la ciudad de Llíria, habrá que preparar nuestro municipio para recibir a los usuarios que, a partir de su puesta en funcionamiento puedan necesitar venir a la localidad.

Según la edil de Compromís per Llíria, Inma Riera Lloret, el equipo de gobierno ha tenido 8 años y varías propuestas hechas por Compromís con el fin de crear la accesibilidad y movilidad adecuada para poder ir y volver de la extensión hospitalaria sin tener que hacer uso del coche privado. En casi una década, no se ha hecho ninguna previsión, ni en la remodelación urbana, ni en los viarios supramunicipales y de las urbanizaciones cercanas al hospital.

El PP diseñó un centro hospitalario totalmente desconectado de la ciudad, sólo con accesos para vehículos, que hoy en día no cuenta con ningún servicio de transporte público, un hecho que no ocurre en ninguno de los centros hospitalarios del País Valenciano. Los cuales se encuentran ubicados en la trama urbana de las ciudades o con unas buenas conexiones de transporte público.

Para Riera, si queremos ejercer en algo como capital de comarca, habrá que adaptar nuestro pueblo y hacer los cambios necesarios para hacer acogedora nuestra ciudad, sobre todo en el entorno a la zona donde está ubicado el hospital, si queremos que se acercan a Llíria y vengan a comer a nuestros bares y restaurantes, compren en nuestras tiendas, tendremos que ofrecer un espacio agradable muy comunicado y con una accesibilidad adecuada, ya sea paseando o en bicicleta, así como también habrá que modificar la línea de bus urbano para que sea más efectiva y eficiente.

Necesitamos un proyecto desde la salida de la calle Duques de Llíria hasta el Hospital con un carril bici, un paseo de peatones con árboles y alguna parada de autobús. Con pasos de cebra donde se de preferencia a los peatones y que una de manera agradable este entorno. Hará falta también arreglar la rotonda grande de la salida de la carretera de Pedralba, para darle una imagen diferente al actual, que parece un auténtico descampado.

Estas propuestas han sido presentadas por Compromís al pleno del ayuntamiento para su estudio y posterior implantación, unos trabajos que tendrían que estar terminados antes de ponerse en marcha la extensión hospitalaria y no dar una imagen tercermundista en cuando a movilidad y accesibilidad.