Vallivana Murgui:  “El tractament de l’esport a nivell municipal no ha de ser una tema menor. És a nivell local on es donen els canvis més substantius. Doncs és des d’un pla municipal d’esports on es veu delineada la política corresponent al l’àrea, de manera que els seus destinataris es veuen afectats de forma immediata. Sense cap dubte es tracta d’una qüestió fonamental a l’hora de buscar vertaders canvis en la qualitat de vida de les persones. “

El darrer plenari del mes de juliol va aprovar per unanimitat la proposta de PSPV-PSOE, Compromís, MOVE i EUPV per fomentar l’esport de base a la nostra localitat.

“Cal tractar l’esport municipal amb rellevància, perquè amb projectes seriosos i elaborats a consciència, realitzem una de les tasques de prevenció realment única. I si volem una societat més sana en tots els aspectes, és necessari començar a pensar en l’esport com una inversió i no com una despesa. “ apunta la regidora de Compromís.

Amb aquesta màxima, els grups de l’oposició de l’Ajuntament de Llíria  proposaren diversos acords per a contemplar diferents aspectes del funcionament de l’esport a Llíria. Aquests incloïen garantir l’accés a l’esport de base, per el que es demanava un estudi enfocat a analitzar la viabilitat tècnica i econòmica financera per assolir que en els pròxims anys les escoles esportives de Llíria siguen públiques.

També es recalcava la importància de garantir  un sistema transparent i equitatiu de fixació de subvencions esportives mitjançant unes bases consensuades entre tècnics, entitats esportives i representants polítics.

Els darrers punts instaven a que l’Ajuntament de Llíria convoque una comissió de treball per elaborar un “Pla Municipal d’Instal·lacions Esportives” que compte amb tècnics i entitats esportives, on es reflexen les directrius a seguir els pròxims anys en aquesta matèria, responent a les necessitats esportives del nostre municipi, tal i com es contempla al reglament del Consell Local d’Esport a Llíria.  La necessitat d’organitzar periòdicament consells de coordinació entre els usuaris d’una mateixa instal·lació esportiva, que complementen el Consell de l’Esport, per tal de millorar la comunicació i coordinació entre els entitats, tal i com es contempla al reglament del Consell  i l’elaboració  un protocol i una plataforma online mitjançant la qual coordinar la sol·licitud i disponibilitat d’instal·lacions esportives.

EL PLENO APRUEBA POR UNANIMIDAD LA PROPUESTA DE LA OPOSICIÓN PARA FOMENTAR El DEPORTEDE BASE EN LLÍRIA
Vallivana Murgui: “El tratamiento del deporte a nivel municipal no tiene que ser una tema menor. Es a nivel local donde se dan los cambios más sustantivos. Pues es desde un plan municipal de deportes es donde se ve delineada la política correspondiente al el área, de forma que sus destinatarios se ven afectados de forma inmediata. Sin lugar a dudas se trata de una cuestión fundamental a la hora de buscar verdaderos cambios en la calidad de vida de las personas. “

El último pleno del mes de julio aprobó por unanimidad la propuesta de PSPV-PSOE, Compromís, MOVE y EUPV para fomentar el deporte de base a nuestra localidad.

“Hay que tratar el deporte municipal con relevancia, porque con proyectos serios y elaborados a conciencia, realizamos una de las tareas de prevención realmente única. Y si queremos una sociedad más sana en todos los aspectos, es necesario empezar a pensar en el deporte como una inversión y no como un gasto. “  apunta la concejal de Compromís.

Con esta máxima, los grupos de la oposición del Ayuntamiento de Llíria propusieron varios acuerdos para contemplar diferentes aspectos del funcionamiento del deporte en Llíria. Estos incluían garantizar el acceso en el deporte de base, por el que se pedía un estudio enfocado a analizar la viabilidad técnica y económica financiera para lograr que en los próximos años las escuelas deportivas de Llíria sean públicas.
También se recalcaba la importancia de garantizar un sistema transparente y equitativo de fijación de subvenciones deportivas mediante unas bases consensuadas entre técnicos, entidades deportivas y representantes políticos.

Los últimos puntos instaban a que el Ayuntamiento de Llíria convoque una comisión de trabajo para elaborar un “Plan Municipal de Instalaciones Deportivas” que cuente con técnicos y entidades deportivas, donde se reflejen las directrices a seguir los próximos años en esta materia, respondiendo a las necesidades deportivas de nuestro municipio, tal y cómo se contempla al reglamento del Consejo Local de Deporte de Llíria. La necesidad de organizar periódicamente consejos de coordinación entre los usuarios de una misma instalación deportiva, que complementan el Consejo del Deporte, para mejorar la comunicación y coordinación entre los entidades, tal y cómo se contempla al reglamento del Consejo Local de Deporte en Llíria y la elaboración de un protocolo y una plataforma online mediante la cual coordinar la solicitud y disponibilidad de instalaciones deportivas.