Aquesta setmana, en plena festa, solament hi havia una patrulla de Policia Local en el casc urbà i el servei s’ha saldat amb detinguts i un agent ferit que ha causat baixa.

El Govern local del PP, desatenent les seues competències de seguretat, no ha previst cap reforç policial per a les festes de la localitat. De fet, s’està funcionant sota mínims i amb patrulles incompletes. Això ha generat que aquesta setmana els agents de la Policia Local de Llíria haguen estat desbordats amb pallisses multitudinàries i batalles campals amb desenes de joves (algun dels quals portaven arma blanca), atenent queixes veïnals, així com realitzant identificacions i persecucions de persones embriagues, alguna de les quals anaven conduint presumptament sota els efectes de l’alcohol i drogues. Una d’aquestes persecucions va finalitzar amb dues detencions.

De fet, apunta el portaveu de Compromís, Paco García Latorre, aquestes detencions van deixar de manifest la precarietat d’efectius policials, ja que la patrulla que va fer la detenció no va comptar amb cap reforç de patrulla en el casc urbà, fet que va provocar durant el transcurs de la mateixa un atac virulent i agressiu per part dels detinguts contra els agents i que es va saldar amb un policia ferit (ara de baixa), així com destrosses en el cotxe patrulla (el detingut una vegada a l’interior del cotxe patrulla va destrossar una finestra a patades).

Per a García, aquests fets demostren la falta de previsió i deixadesa amb la qual actua el Govern Local del PP, el qual ha descuidat la dotació d’un dispositiu de seguretat en condicions per fer front a una congregació de milers de persones en actes festius locals i al mateix temps atendre la seguretat ciutadana rutinària del casc urbà. Sent que aquests esdeveniments festius són reiteratius anualment, tant als barris de Llíria com a les festes patronals.

Convocatòria Junta Local de Seguretat

La Policia Local de Llíria se sent abandonada a la seua sort, ja que durant els mesos d’estiu, que és quan més persones hi ha a Llíria (unes 60 mil) no es cobreixen tots els serveis i es deixen patrulles incompletes o sota mínims. Com ha ocorregut aquesta setmana en plenes festes de la localitat. I extrem que ha denunciat en reiterades ocasions el grup de Compromís.

Des de Coalició s’insta a l’alcalde de la localitat a que convoque una Junta Local de Seguretat d’urgència, i si l’equip de Govern del PP és incapaç de poder prestar un servei de seguretat en condicions a les festes de la localitat que queden per realitzar, es recorrega a demanar l’auxili a la Guàrdia Civil o la Policia Autonómica. Per a que fets lamentables com els ocorreguts esta setmana no es tornen a produir o tindre els suficients efectius per poder atendre’ls.

COMPROMÍS RECLAMA UN REFUERZO POLICIAL EN LAS FIESTAS LOCALES DE LLÍRIA

Esta semana, en plena fiesta,  solo había una patrulla de Policía Local en el casco urbano y el servicio se ha saldado con detenidos y un agente herido que ha causado baja.

El Gobierno local del PP, desatendiendo sus competencias de seguridad, no ha previsto ningún refuerzo policial para las fiestas de la localidad. De hecho, se está funcionando bajo mínimos y con patrullas incompletas. Esto ha generado que esta semana los agentes de la Policía Local de Llíria hayan estado desbordados con riñas multitudinarias y batallas campales con decenas de jóvenes (alguno de los cuales portaban arma blanca), atendiendo quejas vecinales, así como realizando identificaciones y persecuciones de personas ebrias, alguna de las cuales iban conduciendo presuntamente bajo los efectos del alcohol y drogas. Una de estas persecuciones finalizó con dos detenciones.

De hecho, apunta el portavoz de Compromís, Paco García Latorre, estas detenciones dejaron de manifiesto la precariedad de efectivos policiales, ya que la patrulla que hizo la detención no contó con ningún refuerzo de patrulla en el casco urbano, hecho que provocó durante el transcurso de la misma un ataque virulento y agresivo por parte de los detenidos contra los agentes y que se saldó con un policía herido (ahora de baja), así como destrozos en el coche patrulla (el detenido una vez en el interior del coche patrulla destrozó una ventana a patadas).

Para García, estos hechos demuestran la falta de previsión y dejadez con la que actúa el Gobierno Local del PP, el cual ha descuidado la dotación de un dispositivo de seguridad en condiciones para hacer frente a una congregación de miles de personas en actos festivos locales y al mismo tiempo atender la seguridad ciudadana rutinaria del casco urbano. Siendo que estos eventos festivos son reiterativos anualmente, tanto en los barrios de Llíria como en las fiestas patronales.

Convocatoria Junta Local de Seguridad

La Policía Local de Llíria se siente abandonada a su suerte, ja que durante los meses de verano, que es cuando más personas hay en Llíria (unas 60 mil) no se cubren todos los servicios y se dejan patrullas incompletas o bajo mínimos. Como ha ocurrido esta semana en plenas fiestas de la localidad. Y extremo que ha denunciado en reiteradas ocasiones el grupo de Compromís.

Desde Coalición se insta al alcalde de la localidad a que convoque una Junta Local de Seguridad de urgencia, y si el equipo de Gobierno del PP es incapaz de poder prestar un servicio de seguridad en condiciones en las fiestas de la localidad que quedan por realizar, se recurra a pedir el auxilio a la Guardia Civil o la Policía Autonómica. Para que hechos lamentables como los ocurridos esta semana no se vuelvan a producir o tener los suficientes efectivos para atenderlos.