#lavidaesprendrepartit

Participar, dedicir, emancipar-se són els tres verbs que he escollit per anunciar que vull formar part de l’equip de govern que reinicie la nostra ciutat, les paraules que m’han impulsat a involucrar-me en aquest projecte i les accions que considere imprescindibles per a que a Llíria esdevinga una veritable transformació social.

Però anem per parts, el meu nom és Vallivana Murgui i he estudiat Enginyeria Química. La meua participació en la política local a la primera línia va començar fa dos anys, quan vaig decidir fer-li el relleu al company Rafa Cotanda. Des d’un principi em va cridar l’atenció la dinàmica encotillada, rígida i poc imaginativa que es dóna en la nostra administració local. Decisions caciquils, informació opaca i paternalisme formen part de la idiosincràcia del partit que ha dirigit els últims anys el rumb del nostre Ajuntament.

Açò provoca que la nostra ciutat patisca el pitjor dels drames, focus de molts dels problemes que tenim: mort el teixit associatiu, ha quedat desetructurada socialment. Perquè és a les plataformes, associacions, consells on el ciutadà comença a deixar l’individualisme i la passivitat de costat, és des d’on pren consciència, és des d’on es construeix un poble.

Per això, el pròxim equip de govern cal que fem un reset. Tindrem la responsabilitat d’obrir les portes i finestres de Ca la Vila, de donar les eines i acompanyar a la societat lliriana per a emancipar-nos i deixar de pensar en que volem ser de majors. Madurem socialment, prenem partit.