La coalició ecosocialista ve organitzant aquestes xarrades temàtiques obertes des del mes de juny per tractar diferents aspectes de l’àmbit local.
Malgrat estar immersos en una atrafegada agenda de Primàries, el col•lectiu local de Compromís per Llíria segueix amb la seua activitat habitual.
Així doncs, com vénen fent des del mes de juny del passat any, organitzen per a aquest mes una xarrada oberta per parlar de la Participació Ciutadana. Qüestió que segons el col•lectiu d’esquerres “és fonamental en la nostra proposta política perquè volem canviar radicalment la relació entre els ciutadans i l’Administració Local. No volem governar per a la gent, volem governar amb la gent”.
En aquesta ocasió, l’organització política comptarà amb la presència de quatre ponents que abordaran diferents punts de la participació ciutadana. Entre ells es troba l’arquitecte, cofundador de l’estudi multidisciplinari l’Ambaixada i de Desdejuni amb Vianants, David Estal. El seu treball a la ciutat de València ha estat motivat per l’espai públic, la mobilitat, la rehabilitació i la participació ciutadana.
També aportarà la seua experiència des d’un moviment popular, cultural i cívic com és l’Ateneu de Bétera, Antoni Marzo, president d’aquesta organització que ha posat com a prioritat la intervenció cívica i cultural per donar alternatives i l’enfortiment del teixit associatiu i ciutadà.
Des d’Ontinyent, Joan Gilabert, regidor d’Hisenda a la capital de la Vall d’Albaida, estarà present a l’acte per explicar com des de l’administració local es poden posar en marxa processos participatius de govern obert, com Ontinyent GO!, on s’inclouen mesures com els pressupostos participatius.
Per tancar la xarrada, Fernando Gaja, arquitecte, professor d’Urbanística a la UPV i autor de llibres com Revolució informacional, crisi ecològica i urbanisme, centrarà la seua intervenció en la participació urbana.
L’acte, que tindrà lloc el proper divendres 30 de gener a les 19:30 hores a la sala polivalent de la Unió Musical ( l’Skala), conclourà amb un debat obert entre els assistents i els ponents.

LA PARTICIPACIÓN CIUDADANA ES LA TEMÁTICA ESCOGIDA POR COMPROMIÍS PARA LA CHARLA DE ESTE MES DE ENERO.

La coalición ecosocialista viene organizando estas charlas temáticas abiertas desde el mes de junio para tratar diferentes aspectos del ámbito local.

A pesar de estar inmersos en una ajetreada agenda de Primarias, el colectivo local de Compromís per Llíria sigue con su actividad habitual.
Así pues, como vienen haciendo desde el mes de junio del pasado año, organizan para este mes una charla abierta para hablar de la Participación Ciudadana. Cuestión que según el colectivo de izquierdas “es fundamental en nuestra propuesta política porque queremos cambiar radicalmente la relación entre los ciudadanos y la Administración Local. No queremos gobernar para la gente, queremos gobernar con la gente”.
En esta ocasión, la organización política contará con la presencia de cuatro ponentes que abordarán diferentes puntos de la participación ciudadana. Entre ellos se encuentra el arquitecto, cofundador del estudio multidisciplinario l’Ambaixada y de Desayuno con Peatones, David Estal. Su trabajo en la ciudad de València ha estado motivado por el espacio público, la movilidad, la rehabilitación y la participación ciudadana.
También aportará su experiencia desde un movimiento popular, cultural y cívico cómo es el Ateneu de Bétera, Antoni Marzo, presidente de esta organización que ha puesto como prioridad la intervención cívica y cultural para dar alternativas y el fortalecimiento del tejido asociativo y ciudadano.
Desde Ontinyent, Joan Gilabert, regidor de Hacienda a la capital de la Vall d’Albaida, estará presente al acto para explicar cómo desde la administración local se pueden poner en marcha procesos participativos de gobierno abierto, como Ontinyent GO!, donde se incluyen medidas como los presupuestos participativos.
Para cerrar la charla, Fernando Gaja, arquitecto, profesor de Urbanística a la UPV y autor de libros como Revolución informacional, crisis ecológica y urbanismo, centrará su intervención en la participación urbana.
El acto, que tendrá lugar el próximo viernes 30 de enero a las 19:30 horas en la sala polivalente de la Unión Musical ( la Skala), concluirá con un debate abierto entre los asistentes y los ponentes.