El consistori, a proposta de Compromís-MoVe, insta al Govern Local a treballar per a formalitzar la petició d’acollir-se a la primera convocatòria de Fons FEDER per revitalitzar el turisme, la zona centre comercial, les connexions i serveis amb les urbanitzacions i l’entorn urbà, a més de generar un desenvolupament sostenible i integrat per a contribuir a l’estratègia Europea 2020”.

El Ple de l’ajuntament de Llíria va aprovar per unanimitat de tots els grups polítics, la petició del grup Municipal de Compromís-move de sumar-se a la convocatòria per a la definició d’estratègies integrades de desenvolupament sostenible, que estan finançades pels fondos FEDER en un 70% i que per a una població com Llíria podria arribar a ser de 5 milions d’euros. Unes ajudes que també servirien per al foment de l’ocupació.

Segons el portaveu de la Coalició, Paco Garcia Latorre, l’objectiu d’este programa és fer front als reptes econòmics, ambientals, climàtics, demogràfics i socials que afecten a les àrees urbanes, i aplicar accions integrades per a un desenvolupament urbà sostenible.

El termini per presentar esta sol·licitud finalitza ara en gener i l’ajuntament té la possibilitat d’aconseguir incloure diversos projectes necessaris i cabdals per a la Ciutat que encaixen en el programa de desenvolupament urbà sostenible i integrat (DUSI).

Per a Garcia, en que aconseguirem incloure projectes com els de dotar de col·lectors generals les urbanitzacions de la zona noroest o de millora en accessibilitat urbana, tant al casc com en les urbanitzacions, així com el de revitalització turística, cultural i comercial, seria un pas important per al municipi de Llíria. Un fet que serviria per a tornar a recuperar la referència comercial i destinació turística d’aquelles persones que visiten la comarca del Camp de Túria.

Per a Compromís-MoVe resulta vital esta convocatòria, ja que és la més quantiosa en quan a recursos econòmics. D’un total de 113 milions d’euros que corresponen a la nostra Comunitat, 83 milions (70%) seran repartits en esta primera convocatòria per a projectes de renovació urbana amb incidència en la millora de l’àmbit econòmic, ambiental, climàtic, demogràfic i social que afavorisquen un desenvolupament urbà integrat. On Llíria, pot incloure molts projectes que estan pendents d’executar i que coincideixen amb esta finalitat.

El AYUNTAMIENTO DE LLÍRIA APRUEBA ACOGERSE A LA NUEVA LÍNEA DE FONDOS FEDER

El consistorio, a propuesta de Compromís-MoVe, insta al Gobierno Local a trabajar para formalizar la petición de acogerse a la primera convocatoria de Fondos FEDER para revitalizar el turismo, la zona centre comercial, las conexiones y servicios con las urbanizaciones y el entorno urbano, además de generar un desarrollo sostenible e integrado para contribuir a la estrategia Europea 2020”.

El Pleno del ayuntamiento de Llíria aprobó por unanimidad de todos los grupos políticos, la petición del grupo Municipal de Compromís-MoVe de sumarse a la convocatoria para la definición de estrategias integradas de desarrollo sostenible, que están financiadas por los fondos FEDER en un 70% y que para una población como Llíria podría llegar a ser de 5 millones de euros. Unas ayudas que también servirían para el fomento del empleo.

Según el portavoz de la Coalición, Paco Garcia Latorre, el objetivo de este programa es hacer frente a los retos económicos, ambientales, climáticos, demográficos y sociales que afectan en las áreas urbanas, y aplicar acciones integradas para un desarrollo urbano sostenible.

El plazo para presentar esta solicitud finaliza ahora en enero y el ayuntamiento tiene la posibilidad de conseguir incluir varios proyectos necesarios y capitales para la Ciudad que encajan en el programa de Desarrollo Urbano Sostenible e Integrado (DUSI).

Para Garcia, en que se llegara a conseguir incluir proyectos como los de dotar de colectores generales las urbanizaciones de la zona noroeste o de mejora en accesibilidad urbana, tanto en el casco como en las urbanizaciones, así como el de la revitalización turística, cultural y comercial, sería un paso importante para el municipio de Llíria. Un hecho que serviría para volver a recuperar la referencia comercial y destino turístico de aquellas personas que visitan la comarca del Camp de Túria.

Para Compromís-MoVe resulta vital esta convocatoria, ya que es la más cuantiosa en cuando a recursos económicos. De un total de 113 millones de euros que corresponden a nuestra Comunidad, 83 millones (70%) serán repartidos en esta primera convocatoria para proyectos de renovación urbana con incidencia en la mejora del ámbito económico, ambiental, climático, demográfico y social que favorezcan un desarrollo urbano integrado. Dónde Llíria, puede incluir muchos proyectos que están pendientes de ejecutar y que coinciden con esta finalidad.