Ajuntaments dels Camp de Túria i´l’Horta donen suport a Plataforma 15 Minuts L2 per reivindicar l’augment de freqüències i la millora i manteniment de la línia que uneix Llíria amb València

Compromís-MoVe va proposar a l’ajuntament de Llíria este suport en el ple de febrer, iniciativa que va ser aprovada per unanimitat.

Els municipis afectats han acordat sol·licitar a la Generalitat l’elaboració d’un pla conjunt de mobilitat que vertebre la capital amb les comarques afectades, afavorint una disminució dels desplaçaments en vehicles privats en favor del transport públic.

Actualment, apunta el regidor i Diputat de Compromís, Paco Garcia Latorre, el Consell està treballant en la creació d’una Entitat Metropolitana de Transport Públic, una entitat que es preveu estiga en funcionament abans de l’estiu, la qual integraria tots els serveis de transport de la província de València, i que amb la seua constitució, podria rebre finançament Estatal.

No obstant això, la Conselleria de Transports ha de fer un esforç en millorar les freqüències i les infraestructures al llarg de tot els traçat de la Línia 2. Una de les línies més antigues de la xarxa ferroviària valenciana i que afecta a dos comarques i al Cap i Casal, vertebrant la Ciutat de València amb els Parcs Naturals del Túria i l’àrea metropolitana.

Segons Garcia, des de FGV s’ha manifestat que tècnicament és possible les freqüències de 15 minuts, ja que els combois i la línia fèrria està tècnicament preparats per donar este servei als usuaris.

Arxivat en: Compromís, Llíria, Urbanisme i Medi Ambient

1. Migue l Arastey Carsí diu:

Felicitacions al equip Compromis-MoVE, per l’exit obtès