Garcia: “No és comprensible que estem en abril i encara no s’haja convocat una nova edició del Pla d’Ocupació, mentre tenim a prop de 3 mil persones de Llíria en l’atur”.

La Coalició Compromís-Move veu incomprensible que mentre a Llíria hi ha prop de 3 mil persones en l’atur, l’equip de govern està impassible i sense donar un pas per a convocar una nova edició del Pla d’Ocupació Local.

Segons el portaveu del grup municipal de Compromís-MoVe, Paco Garcia Latorre, esta mesura és urgent i molt necessària entre les famílies més desfavorides de la localitat. Ja que este tipus de contractacions va adreçades a unitats famílies que no tenen a cap membre treballant o porten mot de temps fora del mercat laboral. És una ajuda social de primer ordre que, per un lloc ajuda a millorar els serveis municipals i per un altre a donar una resposta en matèria d’ocupació a persones que es troben excloses de laboral.

Estos Plans d’Ocupació varen ser una reivindicació de Compromís-MoVe en l’anterior legislatura, on el PP finalment va optar per la seu posada en funcionament, donat uns resultats molt bons, ja que centenars de persones s’han acollit en les diferents edicions que s’han materialitzat dels mateixos.

Normalment, apunta Garcia, en els últims anys, la selecció es feia nomes iniciar-se l’any natural, i en el mes de març les persones triades ja estaven treballant en els serveis municipals corresponents, majoritàriament en obres, serveis municipals, jardineria i altres oficis. Enguany, per contra, estem ja a meitat d’abril i l’equip de govern encara no ha donat un pas en la seua convocatòria, deixant a centenars de persones sense la possibilitat d’accedir a un lloc de treball, encara que siga temporal.

Tampoc es d’estranyar, ja que mentre l’equip de govern del PSOE reduïa en un 50% este programa per a 2016, la Coalició Compromís-MoVe va presentar una esmena al pressupost per mantindré els 256 mil euros que hi havia consignats com a mínim el darrer any i que finalment va ser aprovada (150 mil jornals + 66 mil seguretat social + 40 mil en materials). Una xifra que la coalició demanarà que s’incremente notablement en la pròxima incorporació de romanents de tresoreria que estaran disponibles després d’aprovar la liquidació positiva del pressupost de 2015.

Des de Compromís-Move es reclama que es convoque una reunió urgent de treball de tots els grups municipals per definir els nous plans d’ocupació local, les finalitats i serveis on es va destinar el personal i les edicions a realitzar.

 

El gobierno de Llíria mantiene paralizado el Plan de EmpleoLocal, mientras hay disponibles 256 mil € en el presupuesto de 2016

Garcia: “No es comprensible que estamos en abril y todavía no se haya convocado una nueva edición del Plan de Ocupación, mientras tenemos cerca de 3 mil personas de Llíria en el paro”.

La Coalición Compromís-Move ve incomprensible que mientras en Llíria hay cerca de 3 mil personas en el paro, el equipo de gobierno esté impasible y sin dar un paso para convocar una nueva edición del Plan de Empleo Local.

Según el portavoz del grupo municipal de Compromis-MoVe, Paco Garcia Latorre, esta medida es urgente y muy necesaria entre las familias más desfavorecidas de la localidad. Ya que este tipo de contrataciones van dirigidas a unidades familiares que no tienen a ningún miembro trabajando o llevan bastante tiempo fuera del mercado laboral. Es una ayuda social de primer orden que, por un lado ayudan a mejorar los servicios municipales y por otro a dar una respuesta en materia de empleo a personas que se encuentran excluidas del mercado de trabajo.

Estos Planes de Empleo fueron una reivindicación de Compromis-MoVe en la anterior legislatura, donde el PP finalmente optó por su puesta en funcionamiento, dando unos resultados muy buenos, ya que centenares de personas se han acogido en las diferentes ediciones que se han materializado de los mismos.

Normalmente, apunta Garcia, en los últimos años, la selección se hacía nada mas iniciarse el año natural, y en el mes de marzo las personas elegidas ya estaban trabajando en los servicios municipales correspondientes, mayoritariamente en obras, servicios municipales, jardinería y otros oficios. Este año, por el contrario, estamos ya a mitad de abril y el equipo de gobierno todavía no ha dado un paso en su convocatoria, dejando a centenares de personas sin la posibilidad de acceder a un puesto de trabajo, aunque sea temporal.

Tampoco es de extrañar, dado que mientras el equipo de gobierno del PSOE reducía en un 50% este programa para 2016, la Coalición Compromís-MoVe presentó una enmienda al presupuesto para mantener los 256 mil euros que había consignados como mínimo el último año y que finalmente fue aprobada( 150 mil salarios + 66 mil seguridad social + 40 mil en materiales). Una cifra que la coalición pedirá que se incremente notablemente en la próxima incorporación de remanentes de tesorería que estarán disponibles después de aprobar la liquidación positiva del presupuesto de 2015.

Desde Compromis-Move se reclama que se convoque una reunión urgente de trabajo de todos los grupos municipales para definir los nuevos planes de empleo local, las finalidades y servicios donde se destinará el personal y las ediciones a realizar.