Garcia: ”La flota de turismes i tot terrenys està obsoleta, algun d’ells per a donar de baixa i altres no es reparen per l’elevat cost”.

Des de fa temps, el grup municipal de Compromís-MoVe ve reclamant el fer una planificació en la renovació del parc mòbil municipal, i més concretament en el cos de la Policia Local. Servei on els agents passen un percentatge important de la seua jornada laboral damunt d’un turisme, tot terreny o motocicleta.

Segons el portaveu de la Coalició, Paco Garcia Latorre, la flota de vehicles en la Policia Local es troba obsoleta, alguns dels turismes policials estan aturats en el reten sense poder usar per estar pendent donar-los de baixa i altres, no s’arreglen pel seu elevat cost. Un tot terreny de la Unitat Rural està utilitzant cartrons com a finestra de la porta darrera per no posar el vidre. Així com també s’usen vehicles que tenen danyat el canvi de marxes i tenen que iniciar la marxa en segona. Així de llastimosa està la situació.

Garcia apunta que el seu grup, a principi de legislatura, ja va proposar adquirir un turisme amb la dotació pressupostària que hi havia de 2015, així com es va fer la proposta de compra de 2 turismes més en els pressupostos de 2016. Proposta esta última que se va incorporar en la esmena a la totalitat presentada i que va ser aprovada definitivament.

De fet, en l’últim ple ordinari, arran d’una proposta de Cs, també es va proposar que en els nous plecs de condicions per a la contractació i compra d’estos nous vehicles municipals s’incorporaren clàusules de compra verda i ecològica, com per exemple l’adquisició de vehicles elèctrics o híbrids.

Quasi un any al front del consistori i l’equip de govern de Llíria ha estat incapaç de gestionar la compra prevista en 2015, i molt menys les acordades en el pressupostos de 2016, apunta Garcia.

Esta situació crea un malestar entre la plantilla de la Policia Local, que veuen com, havent diners per poder renovar la flota de vehicles, la inoperativitat i la inactivitat en la gestió dels polítics els deixa sense les eines de treball i els força a tindre que desenvolupar les seues funcions en unes condicions laborals pèssimes.

 

Compromís-MoVe reclama la renovación del parque móvil de la policía local de Llíria

García: ”La flota de turismos y todoterrenos está obsoleta, alguno de ellos para dar de baja y otros no se reparan por el elevado coste”.

Desde hace tiempo, el grupo municipal de Compromís-MoVe viene reclamando el hacer una planificación en la renovación del parque móvil municipal, y más concretamente en el cuerpo de la Policía Local. Servicio donde los agentes pasan un porcentaje importante de su jornada laboral encima de un turismo, todoterreno o motocicleta.

Según el portavoz de la Coalición, Paco Garcia Latorre, la flota de vehículos en la Policía Local se encuentra obsoleta, algunos de los turismos policiales están parados en el retén sin poder usar por estar pendiente darlos de baja y otros, no se arreglan por su elevado coste. Un todoterreno de la Unidad Rural está utilizando cartones como ventana de la puerta trasera por no tener el cristal. Así como también se usan vehículos que tienen dañado el cambio de marchas y tienen que iniciar la marcha en segunda. Así de lastimosa está la situación.

García apunta que su grupo, a principio de legislatura, ya propuso adquirir un turismo con la dotación presupuestaria que se tenía de 2015, así como se hizo la propuesta de compra de 2 turismos más en los presupuestos de 2016. Propuesta esta última que se incorporó en la enmienda a la totalidad presentada y que fue aprobada definitivamente.

De hecho, en el último pleno ordinario, a raíz de una propuesta de Cs, también se propuso que en los nuevos pliegos de condiciones para la contratación y compra de estos nuevos vehículos municipales se incorporaran cláusulas de compra verde y ecológica, como por ejemplo la adquisición de vehículos eléctricos o híbridos.

Casi un año al frente del consistorio y el equipo de gobierno de Llíria ha sido incapaz de gestionar la compra prevista en 2015, y mucho menos las acordadas en el presupuestos de 2016, apunta García.

Esta situación crea un malestar entre la plantilla de la Policía Local, que ven como, habiendo dinero para poder renovar la flota de vehículos, la inoperatividad y la inactividad en la gestión de los políticos los dejan sin las herramientas de trabajo y los fuerzan a tener que desarrollar sus funciones en unas condiciones laborales pésimas.