Garcia: ”Hem instat al Govern Local a que sol·licite les ajudes que ha convocat la Generalitat per millorar les condicions d’accessibilitat en el mitjà físic 2016”.

El Grup municipal de Compromís-Move s’ha reunit amb l’Associació de Persones amb Mobilitat Reduïda de la Ciutat de Llíria, on s’ha abordat la problemàtica d’aquest col·lectiu de ciutadans que de mitjana a Espanya ve a ser prop d’un 8,5% de la població.

El portaveu de la Coalició, Paco Garcia Latorre, ha abordat juntament amb els membres de l’Associació que accions es poden dur a terme des del consistori Edetà per poder fer de Llíria una ciutat 100% accessible. Entre ells, s’ha requerit que l’ajuntament continue treballant en l’eliminació de barreres arquitectòniques, ja be siga en la via pública com en els accessos als edificis públics municipals, on en aquests moments encara existeixen obstacles per facilitar una mobilitat i una accessibilitat en condicions òptimes.

D’altra banda, Garcia ha assenyalat que el grup Municipal de Compromís-Move  ha enviat un escrit a l’equip de govern local perquè s’aculla a la convocatòria d’ajudes que ha publicitat la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, on les entitats municipals poden presentar projectes per millorar les condicions d’accessibilitat al mitjà físic. Entre aquestes ajudes, està la supressió de barreres arquitectòniques en edificis de pública concurrència, la promoció de l’accessibilitat de la comunicació i senyalització, així com l’adaptació de parcs i jardins en nuclis urbans.

Per a l’edil de Compromís-MoVe, aquestes ajudes són una oportunitat per al municipi de Llíria, on es pot donar una xicoteta resposta al col·lectiu de persones amb mobilitat reduïda, ja que són subvencionades al 50% i amb un límit màxim de 50 mil euros. Xifres que permetrien continuar amb la labor de millora en l’accessibilitat a edificis públics municipals, la millora en els sistemes de senyalització i l’adaptació d’alguns dels principals parcs de Llíria.

Igualment, des de Coalició Compromís-Move hi ha una gran sensibilització amb aquest col·lectiu i per això, s’estan preparant una sèrie d’iniciatives dirigides a l’ajuntament que ajuden a millorar la qualitat de vida dels ciutadans que es troben en aquesta situació, amb la finalitat d’adequar el mitjà urbà de la Ciutat a una realitat a la qual la gran majoria de persones són alienes. Com la de creuar d’una costat a l’altre del carrer sense passos rebaixats, la de voreres estretes o amb obstacles, la de poder accedir a un edifici amb portes pesades, la d’una correcta senyalització o la d’establir, mantenir o millorar els senyals acústics en els passos amb semàfor, entre moltes més.

Compromís-Move propone medidas para hacer de Llíria una Ciudad 100% accesible

Garcia: ”Hemos instado al Gobierno Local a que solicite las ayudas que ha convocado la Generalitat para mejorar las condiciones de accesibilidad en el medio físico 2016”.

El Grupo municipal de Compromís-Move se ha reunido con la Asociación de Personas con Movilidad Reducida de la Ciudad de Llíria, donde se ha abordado la problemática de este colectivo de ciudadanos que de promedio en España viene a ser cerca de un 8,5% de la población.

El portavoz de la Coalición, Paco Garcia Latorre, ha abordado junto con los miembros de la Asociación que acciones se pueden llevar a cabo desde el consistorio Edetano para poder hacer de Llíria una ciudad 100% accesible. Entre ellos, se ha requerido que el ayuntamiento a continúe trabajando en la eliminación de barreras arquitectónicas, ya bien sea en la vía pública como en los accesos a los edificios públicos municipales, donde en estos momentos aún existen obstáculos para facilitar una movilidad y una accesibilidad en condiciones óptimas.

Por otro lado, Garcia ha señalado que el grupo Municipal de Compromís-Move  ha enviado un escrito al equipo de gobierno local para que se acoja a la convocatoria de ayudas que ha publicitado la Conselleria de Igualdad y Políticas Inclusivas, donde las entidades municipales pueden presentar proyectos para mejorar las condiciones de accesibilidad al medio físico. Entre estas ayudas, está la supresión de barreras arquitectónicas en edificios de pública concurrencia, la promoción de la accesibilidad de la comunicación y señalización, así como la adaptación de parques y jardines en núcleos urbanos.

Para el edil de Compromís-MoVe, estas ayudas son una oportunidad para el municipio de Llíria, donde se puede dar respuesta una pequeña respuesta al colectivo de personas con movilidad reducida, ya que son subvencionadas al 50% y con un límite máximo de 50 mil euros. Cifras que permitirían continuar con la labor de mejora en la accesibilidad a edificios públicos municipales, la mejora en los sistemas de señalización y la adaptación de algunos de los principales parques de Llíria.