La Coalició organitza les I Jornades sobre Arqueologia, Memòria i Difusió del Patrimoni Defensiu de la Guerra Civil el dies 18 i 19 de novembre.

Segons el portaveu de Compromís-MoVe, Paco Garcia Latorre, Llíria gaudeix d’un nombre important de vestigis i elements defensius com són trinxeres, búnquers, nius d’ametralladora i  refugis, que el govern de la II República va dotar tant per a la protecció de els instal·lacions militars com per a la protecció dels ciutadans. Un elements que formen part de la memòria col·lectiva i que actualment perduren i molts d’ells es troben en bon estat de conservació.

Per part de la Federació Valenciana de Municipis i Província, atenent la necessitat de posar en comú i en valor la memòria històrica dels nostres pobles i ciutats, ha creat la Xarxa de Municipis per a la posada en valor de la Memòria Històrica, a la que ja s’han sumat més de 70 municipis, entre ells les grans ciutats valencianes, Alacant, Castelló i València.

El portaveu de la Coalició, com a regidor de Cultura va proposar a principi d’esta legislatura fer un catàleg i documentar tot el patrimoni defensiu de la Guerra Civil que hi ha en bon estat al Terme Municipal de Llíria, així com articular intervencions de recuperació i conservació d’este patrimoni. En esta Línia, Les Corts Valencianes també està fent una modificació de la Llei de Patrimoni amb la finalitat de protegir estos bens i catalogar-los com a Bens de Rellevància Local.

Es per això que el Grup de Compromís-MoVe ha proposat al ple una moció per a que Llíria inicie el tràmits per adherir-se a la Xarxa de Municipis per a la posada en valor de la Memòria Històrica que te articulada la Federació Valenciana de Municipis i Provincies. Una xarxa que és d’àmbit autonòmic i té com a finalitat el debat, anàlisi, intercanvi d’experiències i consulta de la problemàtica que envolta a tot este patrimoni.

I Jornades sobre memòria i patrimoni defensiu de la Guerra Civil

En la mateixa línia, la Coalició ha preparat les I Jornades sobre Arqueologia, Memòria i Difusió Patrimoni Defensiu de la Guerra Civil en Llíria el dies 18 i 19 de novembre, amb la realització de dos panells d’intervenció: un sobre història i protecció i un altre sobre conservació i difusió, on participaran ponents de primer ordre en la matèria i que es completarà amb una experiència pràctica com la que ha fet la Regidoria de Cultura de l’ajuntament de València amb la recuperació del refugi de la Casa Consistorial.

 

Compromís-MoVe propone la adhesión de Llíria a la Red de Municipios para poner en valor la Memoria Histórica

La Coalición organiza las I Jornadas sobre Arqueología, Memoria y Difusión del Patrimonio Defensivo de la Guerra Civil los días 18 y 19 de noviembre.

Según el portavoz de Compromís-MoVe, Paco Garcia Latorre, Llíria disfruta de un número importante de vestigios y elementos defensivos cómo son trincheras, bunkers, nidos de ametralladora y refugios,  que el gobierno de la II República dotó tanto para la protección de los instalaciones militares como para la protección de los ciudadanos. Unos elementos que forman parte de la memoria colectiva y que actualmente perduran y muchos de ellos se encuentran en buen estado de conservación.

Por parte de la Federación Valenciana de Municipios y Provincias, atendiendo la necesidad de poner en común y en valor la memoria histórica de nuestros pueblos y ciudades, ha creado la Red de Municipios para la puesta en valor de la Memoria Histórica, a la que ya se han sumado más de 70 municipios, entre ellos las grandes ciudades valencianas, Alicante, Castelló y Valencia.

El portavoz de la Coalición, como edil de Cultura propuso a principio de esta legislatura hacer un catálogo y documentar todo el patrimonio defensivo de la Guerra Civil que hay en buen estado al Término Municipal de Llíria, así como articular intervenciones de recuperación y conservación de este patrimonio. En esta Línea, Las Cortes Valencianas también está haciendo una modificación de la Ley de Patrimonio Valenciano con el fin de proteger estos bienes y catalogarlos como Bienes de Relevancia Local.

Ese por ello que el Grupo de Compromís-MoVe ha propuesto al pleno una moción para que Llíria inicie los trámites para adherirse a la Red de Municipios para la puesta en valor de la Memoria Histórica que tiene articulada la Federación Valenciana de Municipios y Provincias. Una red que es de ámbito autonómico y tiene como finalidad el debate, análisis, intercambio de experiencias y consulta de la problemática que rodea a todo este patrimonio.

I Jornadas sobre memoria y patrimonio defensivo de la Guerra Civil

En la misma línea, la Coalición ha preparado las I Jornadas sobre Arqueología, Memoria y Difusión del Patrimonio Defensivo de la Guerra Civil en Llíria los días 18 y 19 de noviembre, con la realización de dos paneles de intervención: uno sobre historia y protección y otro sobre conservación y difusión, donde participarán ponentes de primer orden en la materia y que se completará con una experiencia práctica como la que ha realizado la Concejalía de Cultura del ayuntamiento de Valencia con la recuperación del refugio de la Casa Consistorial.