Garcia: “El camp i sobretot la citricultura ha estat el sector més afectat per les conseqüències del temporal i cal arbitrar mesures excepcionals”.

La Coalició Compromís-MoVe s’ha fet ressò de les valoracions i demandes del sector agrícola i dels sindicats agraris majoritaris en la Comunitat, on es posa negre sobre blanc les pèrdues i danys que el fort temporal de pluges ha deixat al llarg i ample del nostre territori.

Segons el portaveu de la Coalició, Paco Garcia Latorre, el prolongat episodi de pluges que han viscut les localitats valencianes ha malograt la campanya citrícola, sobre tot en el que fa referencia a la varietat clemenules, però també a altres varietats més tardanes de taronja.

Els sindicats agraris apunten que els cultius més afectats són els cítrics, les hortalisses, el raïm de taula, el caqui i l’olivera. Existeixen 105.000 hectàrees de cítrics amb afecció, prop de 23.000 d’oliveres, més de 8.000 d’hortalisses i unes 1.500 has de raïm de taula i d’altres 1.500 de caqui, preveent uns 172 milions d’euros de pèrdues per les pluges torrencials registrades.

En estos moments, apunta Garcia, els camps estan impracticables, no es pot recol·lectar i gran part del fruit s’ha vist afectat per l’efecte del “pitxat”, fet que ha deixat quasi per finiquitada la campanya de les clemenules, amb els perjudicis que açò reporta, com el descens de l’activitat comercialitzadora i la facturació, preveient grans pèrdues en el sector.

Davant esta situació excepcional, el Grup Municipal Compromís-MoVe pensa que cal adoptar resolucions també excepcionals, com ara la de declarar les zones afectades de la Comunitat com a zona catastròfica, amb la finalitat de que les institucions competents articulen els mecanismes i mesures urgents, així com línies d’ajudes per a pal·liar els danys produïts pel temporal, tant al camp com a les zones urbanes.

Compromis-MoVe propone que la Comunitat sea declarada zona catastrófica por lluvias

Garcia: “El campo y sobre todo la citricultura ha sido el sector más afectado por las consecuencias del temporal y hay que arbitrar medidas excepcionales”.

La Coalición Compromís-MoVe se ha hecho eco de las valoraciones y demandas del sector agrícola y de los sindicatos agrarios mayoritarios en la Comunitat, donde se pone negro sobre blanco las pérdidas y daños que el fuerte temporal de lluvias ha dejado a lo largo y ancho de nuestro territorio.

Según el portavoz de la Coalición, Paco Garcia Latorre, el prolongado episodio de lluvias que han vivido las localidades valencianas ha malogrado la campaña citrícola, sobre todo en lo que hace referencia a la variedad clemenules, pero también a otras variedades más tardías de naranja.

Los sindicatos agrarios apuntan que los cultivos más afectados son los cítricos, las hortalizas, la uva de mesa, el caqui y el olivo. Existen 105.000 hectáreas de cítricos con afección, cerca de 23.000 de olivos, más de 8.000 de hortalizas y unas 1.500 tienes que uva de mesa y otros 1.500 de caqui, previendo unos 172 millones de euros de pérdidas por las lluvias torrenciales registradas.

En estos momentos, apunta Gacia, los campos están impracticables, no se puede recolectar y gran parte del fruto se ha visto afectado por el efecto del “pitxat”, hecho que ha dejado casi por finiquitada la campaña de las clemenules, con los perjuicios que esto reporta, como el descenso de la actividad comercializadora y la facturación, previendo grandes pérdidas en el sector.

Ante esta situación excepcional, el Grupo Municipal de Compromís-MoVe piensa que hay que adoptar resoluciones también excepcionales, como por ejemplo la de declarar las zonas afectadas de la Comunitat como zona catastróficas, con el fin de que las instituciones competentes articulan los mecanismos y medidas urgentes, así como líneas de ayudas para paliar los daños producidos por el temporal, tanto en el campo como en las zonas urbanas.