El Govern del Botànic destinarà 3,3 milions d’euros a la Comarca del Camp de Túria

Segons apunta el Diputat autonòmic de Compromís, Paco Garcia Latorre, l’actual administració valenciana està donant compliment a una de les majors reivindicacions municipalista de les últimes dècades, la implantació del Fons de Cooperació Municipal.

Aquest any, apunta el Diputat, hem aprovat als pressupostos de la Generalitat una partida de 40 milions d’euros que es complementarà amb altres 40 milions que aportaran les 3 Diputacions Provincials i que serviran per poder donar cobertura a moltes de les necessitats dels municipis de la Comunitat que no tenen recursos per dur-les a terme.

Per primera vegada, un Govern d’esquerres aborda el tema del finançament municipal, en resposta al manament de l’Estatut d’Autonomia i les reivindicacions històriques que des de de Compromís i des des de les alcaldies de molts municipis hem vingut reclamant.

La distribució dels fons s’ha fet atenent al criteri poblacional, ponderat de manera que es prevalga als municipis més menuts. D’aquesta manera, els municipis del Camp de Túria que major aportació rebran són La Pobla de Vallbona, Llíria, Bétera i Riba-roja de Túria, tots ells amb poblacions entre els 21.000 i els 23.000 habitants i amb una assignació unitària que ronda els 400.000 euros.

Garcia agraeix l’esforç que han fets les Diputacions i el treball que des de la Federació Valenciana de Municipis s’ha realitzat per a la confecció i engegada d’aquest Fons de Cooperació. Un pas qualitatiu en el municipalisme valencià.

Llíria recibirá unos 400 mil euros del Fondo de Cooperación Municipal

El Gobierno del Botánic destinará 3,3 millones de euros a la Comarca del Camp de Túria

Según aputa el Diputado autonómico de Compromís, Paco Garcia Latorre, la actual administración valenciana está dando cumplimiento a una de las mayores reivindicaciones municipalista de las últimas décadas, la implantación del Fondo de Cooperación Municipal.

Este año, apunta el Diputado, hemos aprobado en los presupuestos de la Generalitat una partida de 40 millones de euros que se complementará con otros 40 millones que aportaran las 3 Diputaciones Provinciales y que servirán para poder dar cobertura a muchas de as necesidades de los municipios de la Comunidad que no tienen recursos para llevarlas a cabo.

Por primera vez, un Gobierno de izquierdas aborda el tema de la financiación municipal, en respuesta al mandamiento del Estatuto de Autonomía y las reivindicaciones históricas que des de Compromís y des de las alcaldías de muchos municipios hemos venido reclamando.

La distribución de los fondos se ha hecho atendiendo al criterio poblacional, ponderado de forma que se prime a los municipios más pequeños. De este modo, los municipios del Camp de Túria que mayor aportación recibirán son La Pobla de Vallbona, Llíria, Bétera y Riba-roja de Túria, todos ellos con poblaciones entre los 21.000 y los 23.000 habitantes y con una asignación unitaria que ronda los 400.000 euros.

Garcia agradece el esfuerzo que han hechos las Diputaciones y el trabajo que desde la Federación Valenciana de Municipios se ha realizado para la confección y puesta en marcha de este Fondo de Cooperación. Un paso cualitativo en el municipalismo valenciano.