Garcia: “Hui hem assistit al renaixement de la cultura musical bandistica valenciana en la seua màxima expressió”.

Hui el centre de la Beneficència de València s’ha vestit de gala amb la presentació del magnífic projecte musical bandístic que s’anomena “A tres bandes”. Organitzat i promocionat per les 6 societats musicals de les poblacions valencianes de Buñol, Cullera i Llíria.

El President de Les Corts, Enric Morera, junt al diputat autonòmic, Paco Garcia i altres autoritats de les institucions valencianes, junt als alcaldes de les tres localitats i representants d’assocaicions d’on pertanyen les 6 bandes i el President de la Federació de Societats Musicals Valenciana, han assistit a l’acte de presentació del “Cicle de Concerts A Tres bandes”, que tindrà el seu inici el pròxim mes de juliol a la ciutat de Cullera, on actuaran les bandes simfòniques de l’Ateneu de Cullera, l’Artística de Buñol i La Unió Musical de Llíria.

El projecte de concerts que es celebraran en les tres localitat tindra una durada de tres anys, a raó de dos concerts per any, al llarg dels exercicis 2017, 2018 i 2019. En cadascun del sis concerts, participaran tres bandes, una per cada localitat, amb l’objectiu d’oferir un espectacle musical de primera magnitud, incentivant a les agrupacions a una preparació d’alt nivell, i promocionant la sana rivalitat entre les mateixes, en ares a promocionar la més alta qualitat musical.

Per a Garcia, el trajecte que han traçat les societats musical demostra la vitalitat i l’entusiasme que desprenen estes centenàries agrupacions, a més d’assistir al renaixement de la cultura bandística valenciana en la seua màxima expressió.

Ha esta un goig poder acompanyar als presidents de les respectives societats musicals en totes i cadascuna de les entrevistes i visites que s’han fet a les institucions valencianes. Sent una satisfacció poder veure com es culmina i es concreta un projecte innovador i valent que es va gestar des de la col·laboració, el respecte i la pluralitat, el qual pretén posar la música de banda d’alt nivell en el primer pla del mon musical, així com cercar noves fórmules per a que la ciutadania puga gaudir d’esta joia que tenim al nostre País Valencià, com són les Societats Musicals.

El segon concert d’enguay es realitzarà el dia 21 d’octubre a Llíria, on participaran La Santa Cecilia de Cullera, La Primitiva de Llíria i l’Armònica de Buñol.

 

Se presenta el proyecto musical bandístico valenciano denominado “A Tres Bandas”.

Garcia: “Hoy hemos asistido al renacimiento de la cultura musical bandistica valenciana en su máxima expresión”.

Hoy el centro de la Beneficencia de Valencia se ha vestido de gala con la presentación del magnífico proyecto musical bandístico que se denomina “A tres bandas”. Organizado y promocionado por las 6 sociedades musicales de las poblaciones valencianas de Buñol, Cullera y Llíria.

El Presidente de Las Cortes, Enric Morera, junto al diputado autonómico, Paco Garcia y otras autoridades de las instituciones valencianas, junto a los alcaldes de las tres localidades y reresentantes de asociaciones de donde pertenecen las 6 bandas y el Presidente de la Federación de Sociedades Musicales Valenciana, han asistido al acto de presentación del “Ciclo de Conciertos A Tres bandas”, que tendrá su inicio el próximo mes de julio a la ciudad de Cullera, donde actuarán las bandas sinfónicas del Ateneo de Cullera, la Artística de Buñol y La Unión Musical de Llíria.

El proyecto de conciertos que se celebrarán en las tres localidades tendrá una duración de tres años, a razón de dos conciertos por año, a lo largo de los ejercicios 2017, 2018 y 2019. En cada uno del seis conciertos, participarán tres bandas, una por cada localidad, con el objetivo de ofrecer un espectáculo musical de primera magnitud, incentivando a las agrupaciones a una preparación de alto nivel, y promocionando la sana rivalidad entre las mismas, en aras a promocionar la más alta calidad musical.

Para Garcia, el trayecto que han trazado las sociedades musicales demuestra la vitalidad y el entusiasmo que desprenden estas centenarias agrupaciones, además de asistir al renacimiento de la cultura bandística valenciana en su máxima expresión.

Ha sido un placer poder acompañar a los presidentes de las respectivas sociedades musicales en todas y cada una de las entrevistas y visitas que se han hecho a las instituciones valencianas. Siendo una satisfacción poder ver como se culmina y se concreta un proyecto innovador y valiendo que se gestó desde la colaboración, el respeto y la pluralidad, el cual pretende poner la música de banda de alto nivel en el primer plano del mundo musical, así como buscar nuevas fórmulas para que la ciudadanía pueda disfrutar de esta joya que tenemos en nuestro País Valenciano, como son las Sociedades Musicales.

El segundo concierto de este año se realizará el día 21 de octubre en Llíria, donde participarán La Santa Cecilia de Cullera, La Primitiva de Llíria y la Armònica de Buñol.