García: “La creació i finançament de la nova Entitat Metropolitana del Transport és clau per al desenvolupament i mobilitat de la Comarca”.

El Ple de l’ajuntament de Llíria ha aprovat una moció conjunta de tots els grups municipals per a mostrar el seu “rebuig” als comptes públics que fa uns dies ha presentat el Ministre d’Hisenda per a l’exercici 2017, on la Comunitat Valenciana ha sigut una de les grans perjudicades en matèria d’inversions dins dels Pressupostos Generals de l’Estat (PGE).

Així ho ha destacat el Diputat autonòmic i portaveu del grup municipal de Compromís-MoVe, Paco Garcia Latorre, qui ha deixat clar que són uns pressupostos “inacceptables” per a cobrir els interessos i necessitats dels valencians. “Com a institució pública devem exigir i denunciar que l’Estat atenga les demandes de totes les Comunitats de manera equitativa, sense discriminacions”.

Garcia ha indicat que, segons aquests pressupostos, la Comunitat Valenciana rebria uns 119 euros per habitant, respecte als 185 euros de la mitjana espanyola en inversions, un “greuge indiscutible”, segons el portaveu, “que ens condemna a no tenir les inversions necessàries”.

Per al cas concret de Llíria i de la Comarca del Camp de Túria, hi ha inversions dels Pressupostos Generals que són claus, com la posada en funcionament  de la nova Entitat Metropolitana de Transport de l’àrea de València, on  fa falta que l’Estat assumisca la seua contribució perquè siga una realitat, igual que tenen grans ciutats com Madrid o Barcelona. La Generalitat ha complit amb la seua part, realitzant un pla de mobilitat de tota l’àrea metropolitana, revisant el mapa concesional i articulant les bases per a la nova creació de l’Entitat, la qual ha de regular, dirigir i supervisar tot el transport públic de l’entorn del Cap i Casal.

La situació dels comptes públics del Ministeri per a 2017 és tan flagrant, que hi ha hagut un pronunciament unànime dels responsables polítics en l’ajuntament de Llíria, tant del govern com de l’oposició.

A part, des del Govern de la Generalitat, també s’ha articulat una protesta de totes les institucions i responsables polítics, independentment del color polític, per a fer arribar al President del Govern i al seu gabinet que, els valencians i valencianes volem un tracte just i uns comptes que ens situen com a mínim en la mitjana estatal. Així com que es cobrisquen econòmicament els serveis bàsics i essencials de sanitat, educació i benestar social.

Llíria rechaza los PGE de 2017 y pide unas inversiones justas

García: “La creación y financiación de la nueva Entidad Metropolitana del Transporte es clave para el desarrollo y movilidad de la Comarca”.

El Pleno del ayuntamiento de Llíria ha aprobado una moción conjunta de todos los grupos municipales para mostrar su “rechazo” a las cuentas públicas que hace unos días ha presentado el Ministro de Hacienda para el ejercicio 2017, donde la Comunidad Valenciana ha sido una de las grandes perjudicadas en materia de inversiones dentro de los Presupuestos Generales del Estado (PGE).

Así lo ha destacado el Diputado autonómico y portavoz del grupo municipal de Compromís-MoVe, Paco Garcia Latorre, quien ha dejado claro que son unos presupuestos “inaceptables” para cubrir los intereses y necesidades de los valencianos. “Como institución pública debemos de exigir y denunciar que el Estado atienda las demandas de todas las Comunidades de manera equitativa, sin discriminaciones-

Garcia ha indicado que, según estos presupuestos, la Comunitat Valenciana recibiría unos 119 euros por habitante, respecto a los 185 euros de la media española en inversiones, un “agravio indiscutible”, según el portavoz, “que nos condena a no tener las inversiones necesarias”.

Para el caso concreto de Llíria y de la Comarca del Camp de Túria, hay inversiones de los Presupuestos Generales que son claves, como la puesta en marcha de la nueva Entidad Metropolitana de Transporte del área de València, donde  hace falta que el Estado asuma su contribución para que sea una realidad, al igual que tienen grandes ciudades como Madrid o Barcelona. La Generalitat ha cumplido con su parte, realizando un plan de movilidad de toda el área metropolitana, revisando el mapa concesional y articulando las bases para la nueva creación de la Entidad, la cual debe regular, dirigir y supervisar todo el transporte público del entorno del Cap i Casal.

La situación de las cuentas públicas del Ministerio para 2017 es tan flagrante, que ha habido un pronunciamiento unánime de los responsables políticos en el ayuntamiento de Llíria, tanto del gobierno como de la oposición.

A parte, desde el Gobierno de la Generalitat, también se ha articulado una protesta de todas las instituciones y responsables políticos, independientemente del color político, para hacer llegar al Presidente del Gobierno y a su gabinete que, los valencianos y valencianas queremos un trato justo y unas cuentas que nos sitúen como mínimo en la media estatal. Así como que se cubran económicamente los servicios básicos y esenciales de sanidad, educación y bienestar social.