La Ciutat perd una oportunitat històrica d’aconseguir inversions per valor de 5 milions d’euros.

Deu municipis en la primera convocatòria de 2016 i cinc en la segona convocatòria de 2017, han estat els seleccionats per acollir-se al programa de Desenvolupament Urbà Sostenible Integrat (DUSI), cofinançat amb fons europeus FEDER.

Segons el portaveu de Compromís-MoVe, Paco Garcia Latorre, Llíria s’ha quedat fora del programa, no perquè no compleix amb els requisits que estableixen les bases de selecció, ni perquè no ho necessita el municipi amb més de 2.500 persones en l’atur, ni tampoc perquè no hi ha inversions i actuacions necessàries que puguen enquadrar-se en el marc de la línia d’ajudes. La Ciutat de Llíria s’ha quedat fora, perquè el govern local no ha volgut ni presentar la sol·licitud per participar en el procés.

Tot això, malgrat que Compromís-MoVe va presentar una proposta en 2016 i una altra en 2017 perquè l’ajuntament elaborara els corresponents projectes i propostes per acollir-se a aquestes ajudes europees, les quals han repartit prop de 120 milions d’euros a la Comunitat Valenciana.

Segons Garcia, una vegada més Llíria perd el tren europeu i l’oportunitat d’aconseguir els cinc milions d’euros que era la quantia màxima que es podia concedir. Una xifra que ajudaria a crear nous jaciments d’ocupació directa i indirecte en el municipi, així com l’articulació d’inversions en matèria de sostenibilitat i desenvolupament urbà que els barris i teixit comercial i empresarial de la ciutat necessiten.

Des de Compromís-MoVe lamentem el desinterès mostrat per l’executiu local, deixant passar oportunitats que solament es presenten una vegada cada legislatura, que són de quanties elevades i que són de vital importància per regenerar barris i l’economia local.

El més preocupant és que no solament es deixen de demanar aquest tipus d’ajudes estratègiques europees per a la ciutat, sinó que a més, s’està veient com es deixen de demanar una altra sèrie d’ajudes de menor quantia, però amb gran incidència en la vida dels ciutadans de Llíria.

Llíria se queda fuera del programa Europeo DUSI

La Ciudad pierde una oportunidad histórica de conseguir inversiones por valor de 5 millones de euros.

Diez municipios en la primera convocatoria de 2016 y cinco en la segunda convocatoria de 2017, han sido los seleccionados para acogerse al programa de Desarrollo Urbano Sostenible Integrado (DUSI), cofinanciado con fondos europeos FEDER.

Según el portavoz de Compromís-MoVe, Paco Garcia Latorre, Llíria se ha quedado fuera del programa, no porque no cumpla con los requisitos que establezcan las bases de selección, ni porque no lo necesite el municipio con más de 2.500 personas en el paro, ni tampoco porque no haya inversiones y actuaciones necesarias que puedan encuadrarse en el marco de la línea de ayudas. La Ciudad de Llíria se ha quedado fuera, porque el gobierno local no ha querido ni presentar la solicitud para participar en el proceso.

Todo ello, pese a que Compromís-MoVe presentó una propuesta en 2016 y otra en 2017 para que el ayuntamiento elaborase los correspondientes proyectos y propuestas para acogerse a estas ayudas europeas, las cuales han repartido cerca de 120 millones de euros en la Comunitat Valenciana.

Según Garcia, una vez más Llíria pierde el tren europeo y la oportunidad de conseguir los cinco millones de euros que era la cuantía máxima que se podía conceder. Una cifra que ayudaría a crear nuevos yacimientos de empleo directo e indirecto en el municipio, así como la articulación de inversiones en materia de sostenibilidad y desarrollo urbano que los barrios y tejido comercial y empresarial de la ciudad necesitan.

Desde Compromís-MoVe lamentamos el desinterés mostrado por el ejecutivo local, dejando pasar oportunidades que solo se presentan una vez cada legislatura, que són de cuantías elevadas y que son de vital importancia para regenerar barrios y la economía local.

Lo más preocupante es que no solo se dejan de pedir este tipo de ayudas estratégicas europeas para la ciudad, sino que además, se está viendo cómo se dejan de pedir otra serie de ayudas de menor cuantía, pero con gran incidencia en la vida de los ciudadanos de Llíria.