Garcia: “Hem de garantir que no es cobre als veïns més del que han fallat els Tribunals”.

El Tribunal Constitucional es va pronunciar el passat 11 de maig sobre l’impost de la plusvàlua municipal a nivell nacional. En la seua sentència, torna a donar la raó als contribuents, com ja feu en sengles sentències sobre les lleis forals d’Àlaba i Guipúscoa, i declara inconstitucionals i nuls els articles 107.1, 107.2 a) i 110.4 del text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.

L’Alt Tribunal considera que l’impost sobre l’increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana (popularment conegut com a plusvàlua) vulnera el principi constitucional de capacitat econòmica en la mesura en què, no es vincula necessàriament a l’existència d’un increment real del valor del bé, sinó a la mera titularitat del terreny durant un període de temps.

Segons el portaveu de Compromís-MoVe, Paco Garcia Latorre, davant aquesta Sentència del Tribunal Constitucional, molts ajuntaments estan adoptant mesures per revisar i aclarir les actuacions a seguir en les liquidacions que s’hagen practicat o es vagen a practicar a conseqüència de les transmissions patrimonials.

Igualment, des de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP), s’han mantingut reunions amb el Ministeri d’Hisenda amb l’objectiu d’aclarir i si escau modificar la Llei d’Hisendes Locals per fer una revisió d’aquest impost.

Garcia apunta que el Grup municipal de Compromís-Move vol que el consistori faça una revisió d’aquest impost sobre la base de la jurisprudència que marca el Constitucional, i que els veïns no paguen més del que toca a causa de causa d’una legislació declarada inconstitucional i nul·la.

Per això s’han proposat tres coses: Primer, que es dicten instruccions precises a seguir amb els contribuents en les funcions de liquidació de noves plusvàlues; segon, que es revisen les liquidacions ja efectuades i que puguen contravenir el sentenciat; i tercer, sumar-se a les reivindicacions de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies perquè es modifique la norma en el sentit de ser més justa i equitativa.

Compromís-MoVe pide una revisión de la plusvalía en base a la sentencia del TC

Garcia: “Hemos de garantizar que no se cobre a los vecinos más de lo que han fallado los Tribunales”.

El Tribunal Constitucional se pronunció el pasado 11 de mayo sobre el impuesto de la plusvalía municipal a nivel nacional. En su sentencia, vuelve a dar la razón a los contribuyentes, como ya hiciera en sendas sentencias sobre las leyes forales de Álava y Guipúzcoa, y declara inconstitucionales y nulos los artículos 107.1, 107.2 a) y 110.4 del texto refundido de la Ley Reguladora de las Haciendas Locales.

El Alto Tribunal considera que el impuesto sobre el incremento de valor de los terrenos de naturaleza urbana (popularmente conocido como plusvalía) vulnera el principio constitucional de capacidad económica en la medida en que, no se vincula necesariamente a la existencia de un incremento real del valor del bien, sino a la mera titularidad del terreno durante un periodo de tiempo.

Según el portavoz de Compromís-MoVe, Paco Garcia Latorre, ante esta Sentencia del Tribunal Constitucional, muchos ayuntamientos están adoptando medidas para revisar y aclarar las actuaciones a seguir en las liquidaciones que se hayan practicado o se vayan a practicar a consecuencia de las transmisiones patrimoniales.

Igualmente, desde la Federación Española de Municipios y Provincias (FEMP), se han mantenido reuniones con el Ministerio de Hacienda con el objetivo de aclarar y si procede modificar la Ley de Haciendas Locales para hacer una revisión de este impuesto.

Garcia apunta que el Grupo municipal de Compromís-Move quiere que el consistorio haga una revisión de este impuesto en base a la jurisprudencia que marca el Constitucional, y que los vecinos no paguen más de lo debido a causa de una legislación declarada inconstitucional y nula.

Por ello se han propuesto tres cosas: Primero, que se dicten instrucciones precisas a seguir con los contribuyentes en las funciones de liquidación de nuevas plusvalías; segundo, que se revisen las liquidaciones ya efectuadas y que puedan contravenir lo sentenciado; y tercero, sumarse a las reivindicaciones de la Federación Española de Municipios y Provincias para que se modifique la norma en el sentido de ser más justa y equitativa.