Compromís-MoVe ha estat el promotor i un dels grups que majors aportacions ha fet a la redacció del text.

El Ple de l’Ajuntament ha aprovat aquest dijous amb el recolzament de tots els grups polítics el Reglament de Transparència, Participació i Bon Govern, un text que va sorgir arran de la proposta realitzada pel Grup Municipal de Compromís-Move a finals de l’any 2015.

Segons el portaveu de la Coalició, Paco Garcia Latorre, al text inicial s’han aportat desenes d’esmenes per part de Compromís-MoVe, la majoria de les quals s’han incorporat al text normatiu que regirà a partir d’ara tot el relacionat amb la transparència del consistori i com es realitzarà la publicitat activa de l’ajuntament de temes de vital importància, així com els canals de participació que tindrà la ciutadania respecte de la vida pública local.

Aquest  nou reglament incorporarà la figura del defensor del ciutadà, entitat que tindrà la seua pròpia regulació i que serà el garant de la ciutadania front l’anormal funcionament de l’administració local. Una figura que des de CompromísMoVe s’ha apostat per donar una major cobertura als veïns davant la indefensió que moltes vegades se sofreix per part dels mandataris locals.

Amb aquest nou instrument administratiu, apunta Garcia, els ciutadans recuperen protagonisme i tindran accés a multitud d’informació que fins ara resulta difícil d’aconseguir.

A més, aquest reglament es veurà complementat amb nous escenaris, amb la participació de tots els actors i amb noves eines tecnològiques que facilitaran l’accés a la gestió municipal dels diferents col·lectius i entitats.

Garcia apunta que s’ha complit amb un dels grans eixos programàtics de la Coalició, la Transparència, la participació i Govern Obert. En aquesta línia, recentment, s’ha aprovat una moció de CompromísMoVe perquè els regidors de la Corporació es puguen sumar al Codi de Bon Govern de la Generalitat Valenciana, proposta que també fou aprovada pel Ple de l’Ajuntament.

Llíria aprueba el Reglamento de Transparencia, Participación y Buen Gobierno

Compromís-MoVe ha sido el promotor y uno de los grupos que mayores aportaciones ha hecho a la redacción del texto.

El Pleno del Ayuntamiento ha aprobado este jueves con el respaldo de todos los grupos políticos el Reglamento de Transparencia, Participación y Buen Gobierno, un texto que surgió a raíz de la propuesta realizada por el Grupo Municipal de Compromís-Move a finales del año 2015.

Según el portavoz de la Coalición, Paco Garcia Latorre, al texto inicial se han aportado decenas de enmiendas por parte de Compromís-MoVe, la mayoría de las cuales se han incorporado al texto normativo que regirá a partir de ahora todo lo relacionado con la transparencia del consistorio y como se realizará la publicidad activa del ayuntamiento de temas de vital importancia , así como los cauces de participación que tendrá la ciudadanía respecto de la vida pública local.

Este  nuevo reglamento incorporará la figura del defensor del ciudadano, entidad que tendrá su propia regulación y que será el garante de la ciudadanía frente el anormal funcionamiento de la administración local. Una figura que desde CompromísMoVe se ha apostado para dar una mayor cobertura a los vecinos ante la indefensión que muchas veces se sufre por parte de los mandatarios locales.

Con este nuevo instrumento administrativo, apunta Garcia, los ciudadanos recuperan protagonismo y tendrán acceso a multitud de información que hasta ahora resulta difícil de conseguir.

Además, este reglamento se verá complementado con nuevos escenarios, con la participación de todos los actores y con nuevas herramientas tecnológicas que facilitarán el acceso a la gestión municipal de los diferentes colectivos y entidades.

Garcia apunta que se ha cumplido con uno de los grandes ejes programáticos de la Coalición, la Transparencia, la participación y Gobierno Abierto. En esta línea, recientemente, se ha aprobado una moción de CompromísMoVe para que los concejales de la Corporación se puedan sumar al Código de Buen Gobierno de la Generalitat Valenciana, propuesta que también fue aprobada por el Peno del Ayuntamiento.