Garcia: “Esta mesura va en la línia del Botànic, on es pretén millorar el benestar animal i eliminar pràctiques arcaiques per altres alternatives”.

Des de Compromís-MoVe valorem positivament l’esforç i el treball realitzat en anteriors legislatures pel consistori de Llíria en la normalització de la convivència entre ciutadans i animals domèstics, concretament la relacionada amb gossos, on s’han realitzat diverses campanyes de conscienciació i s’han adoptat mesures normatives sobre aquest tema. Així com el debat que s’ha mantingut respecte de la instal·lació de circs amb animals o la utilització de ponis en atraccions de fira, obligats a passar la seua vida donant voltes al voltant d’un pal, atraccions que transmeten  una sensació de decadència, fruit com són de models de diversió d’una altra època.

Considerem que s’estan donant passos en la millora del benestar animal, així com l’adopció de mesures encaminades a eradicar el maltractament animal, eliminant pràctiques, accions i serveis que no estaven adaptats a aquests cànons. En una societat en la qual, afortunadament, el grau de conscienciació cap al benestar animal va en augment, creiem que el nostre Ajuntament ha de comprometre’s en aquest tema de la manera en la qual han de fer-ho totes les institucions, donant exemple i adoptant noves mesures que vagen en aquest sentit.

El municipi de Llíria té un Camp de Tir a la zona de l’Arbreda, on des de fa dècades es vénen duent a terme diversos campionats de “Tir al Blanc”. Una pràctica que, tot i no ser entesa com a pràctica esportiva, no és seguida per aficionats a la caça de la localitat, els quals són més partidaris i practicants de la disciplina de “Tir al Plat”.

A això, cal sumar la problemàtica que se suscita any rere any amb altres pràctiques esportives en la nostra localitat, com són la de la columbicultura, atès que quan es fan tirades massives al blanc, un percentatge important d’aus queden o malament ferides o en llibertat, amb el que això suposa respecte al maltractament i sanitat animal, així com el difícil control respecte de les aus de columbicultura.

Per això, una proposta que beneficiaria tant a la Societat de Caçadors com a l’Associació de columbicultura de Llíria, seria la de declarar el nostre municipi lliure de pràctiques de “Tir al Blanc”, mesura que ja han adoptat altres localitats del nostre entorn i que ha d’anar aparellada a l’adaptació de les canxes de tir del Camp de l’ Arbreda per a la pràctica de “Tir al Plat”, sent una necessitat que l’ajuntament de Llíria realitzés les obres d’adaptació.

En eixa línia, el Grup Municipal de Compromís-MoVe ha proposat declarar el municipi de Llíria a partir de 2018 zona lliure de “Tir al Blanc”. Deixant d’autoritzar estes practiques en les instal·lacions del Camp de Tir de l’Arbreda i traslladant a les respectives autoritats autonòmiques esta decisió.

Així com que l’ajuntament de Llíria, juntament amb la Societat de Caçadors de Llíria realitze un projecte d’adaptació de les canxes de tir situades en el Camp de l’Arbreda per adaptar les mateixes a la pràctica de “Tir al Plat”, dotant d’una partida pressupostària per dur a terme la remodelació de les canxes.