Fins a 285.882,06 euros en personal i onze professionals configuren l’equip social de Llíria en esta nova etapa, augmentant l’atenció i la prestació del servei.

El Diputat autonòmic de Compromís i regidor de Llíria, Paco Garcia Latorre, i la secretària autonòmica de Serveis Socials, Maria Elena Ferrando, han valorat el nou model de serveis socials de la Generalitat Valenciana (GVA) i la incorporació de nou personal.

Tots els municipis del Camp de Túria perceben enguany un augment en el finançament per a serveis socials per part de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives que dirigeix Mónica Oltra, suposant una gran injecció pressupostària i de personal en els equips socials base.

Segons Garcia, la GVA ha incrementat a Llíria un 220 per cent la  inversió de 2017 amb 285.882,06 euros en contractació de personal respecte del pressupost de 2016 (89.569,90 euros).

Esta disponibilitat econòmica ha suposat la possibilitat de contractar 5 treballadors socials, 1,5 psicòlegs/pedagogs, 2,5 educadors socials i 2 administratius per a les tasques burocràtiques.

Maria Elena Ferrando ha destacat l’aposta de la Conselleria de Polítiques Inclusives per la re municipalització dels serveis socials amb un increment pressupostari que permetrà augmentar la ràtio dels professionals.

D’aquesta manera, l’objectiu és aconseguir que entre 2017-2019 tots els municipis i mancomunitats de la Comunitat disposen d’un treballador o treballadora social, un educador o educadora social, un psicòleg o psicòloga, un assessor o assessora jurídica i un administratiu o administrativa.

L’augment de personal “repercuteix en una millor atenció a les persones” ha indicat Ferrando, qui ha explicat que amb les inversions les ràtios de professionals per habitant han disminuït considerablement.

Per la seua part, Paco Garcia, ha manifestat la seua satisfacció per esta nova línia política del Govern del Botànic, que aposta pel municipalisme i es centra en rescatar persones, amb l’atenció d’assumptes com la dependència, la pobresa energètica o la vivenda. S’ha obert una nova etapa més responsable i solidària que dona solucions a les necessitats de la gent.

Garcia ha expressat: “A Llíria ens alegrem d’aquest nou model de serveis socials on es prioritza la contractació i el suport a l’equip tècnic, que és el que millor coneix les necessitats dels veïns de la nostra Ciutat.

El nuevo modelo de servicios sociales de la GVA triplica la inversión en Llíria

Hasta 285.882,06 euros en personal y once profesionales configuran el equipo social de Llíria en esta nueva etapa, aumentando la atención y la prestación del servicio.

 

El Diputado autonómico de Compromiso y regidor de Llíria, Paco Garcia Latorre, y la secretaria autonómica de Servicios Sociales, Maria Elena Ferrando, han valorado el nuevo modelo de servicios sociales de la Generalitat Valenciana (GVA) y la incorporación de nuevo personal.

Todos los municipios del Camp de Túria perciben este año un aumento en la financiación para servicios sociales por parte de la Consejería de Igualdad y Políticas Inclusivas que dirige Mónica Oltra, suponiendo una gran inyección presupuestaria y de personal en los equipos sociales base.

Según García, la GVA ha incrementado en Llíria un 220 por ciento la inversión  de 2017 con 285.882,06 euros en contratación de personal respecto del presupuesto de 2016 (89.569,90 euros).

Esta disponibilidad económica ha supuesto la posibilidad de contratar 5 trabajadores sociales, 1,5 psicólogos/pedagogos, 2,5 educadores sociales y 2 administrativos para las tareas burocráticas.

Maria Elena Ferrando ha destacado la apuesta de la Consellería de Políticas Inclusivas por la re municipalización de los servicios sociales con un incremento presupuestario que permitirá aumentar la ratio de los profesionales.

De este modo, el objetivo es conseguir que entre 2017-2019 todos los municipios y mancomunidades de la Comunitat dispongan de un trabajador o trabajadora social, un educador o educadora social, un psicólogo o psicóloga, un asesor o asesora jurídica y un administrativo o administrativa.

El aumento de personal “repercute en una mejor atención a las personas” ha indicado Ferrando, quienes ha explicado que con las inversiones las ratios de profesionales por habitante han disminuido considerablemente.

Por su parte, Paco Garcia, ha manifestado su satisfacción por esta nueva línea política del Gobierno del Botánico, que apuesta por el municipalismo y se centra en rescatar personas, con la atención de asuntos como la dependencia, la pobreza energética o la vivienda. Se ha abierto una nueva etapa más responsable y solidaria que da soluciones a las necesidades de la gente.

García ha expresado: “En Llíria nos alegramos de este nuevo modelo de servicios sociales donde se prioriza la contratación y el apoyo al equipo técnico, que es el que mejor conoce las necesidades de los vecinos de nuestra Ciudad.