Garcia: “Els valencians i valencianes no volem ser més que ningú, però tampoc menys. Per això reivindiquem el que es just i ens pertoca”.

Segons el portaveu de Compromís-MoVe, Paco Garcia Latorre, fins avui, cap dels diferents sistemes de finançament ha tractat amb justícia a la Comunitat Valenciana. Aquest mateix any, cada valenciana i valencià rebrem 237 euros menys que la mitjana de ciutadans de l’Estat, o 839 menys que l’autonomia millor finançada, la qual cosa equival a un 10 % i 29 % menys de recursos, respectivament.

Si sumem infra finançament i infra inversió, enguany, la nostra discriminació aconseguirà els 1.600 milions d’euros, sols comparant-nos amb la mitjana. Estem, per tant, en una situació insòlita, tenim una renda per càpita inferior en 12 punts a la mitjana i necessitem més d’aqueixos 1.600 milions d’euros per acostar-nos a aquesta.

I, no obstant això, apunta Garcia, som l’autonomia que menys recursos per habitant rep; l’única que, tot i ser pobra, aporta al conjunt de l’Estat. El resultat és insuportable per a la ciutadania valenciana.

Davant d’aquesta prolongada discriminació, ja en l’any 2013 la Comissió d’Experts per al disseny d’un nou model de finançament va assenyalar que el problema es remunta a l’inici dels sistemes de finançament autonòmic.

Així mateix, la Generalitat Valenciana va promoure en l’any 2013 el “Manifest per un finançament just per a la Comunitat Valenciana” i en l’any 2016 el “Manifest per un finançament just”, al qual van seguir acords aconseguits per unanimitat en Les Corts Valencianes que denunciaven la marginació dels valencians i de les valencianes en matèria de finançament i inversions.

Quatre dècades després de la nostra unitat per l’autonomia, el poble valencià ha de reivindicar més unit que mai, que puguem aconseguir plenament els drets reconeguts en la nostra constitució.

El poble valencià vivim un moment històric en el qual podem posar punt final a la discriminació, per avançar cap a una societat més prospera i més justa.

Per això, des del Grup Municipal Compromís-MoVe hem proposat al ple de Llíria el sumar-nos a la reivindicació per exigir una reforma immediata del sistema de finançament i repartiment de les inversions que establisca un nou model amb recursos suficients i repartits equitativament entre totes les autonomies, que possibilite als valencians i a les valencianes tenir uns serveis públics fonamentals dignes i exercir les nostres competències pròpies.

 

Compromís-MoVe propone la adhesión de Llíria a la reivindicación de una Financiación y Trato Justo

García: “Los valencianos y valencianas no queremos ser más que nadie, pero tampoco menos. Por eso reivindicamos lo que es justo y nos corresponde”.

Según el portavoz de Compromíso-MoVe, Paco Garcia Latorre, hasta hoy, ninguno de los diferentes sistemas de financiación ha tratado con justicia la Comunidad Valenciana. Este mismo año, cada valenciana y valenciano recibiremos 237 euros menos que la media de ciudadanos del Estado, o 839 menos que la autonomía mejor financiada, lo cual equivale a un 10 % y 29 % menos de recursos, respectivamente.

Si sumamos infra financiación e infra inversión, este año, nuestra discriminación llegará a los 1.600 millones de euros, sólo comparándonos con la media. Estamos, por lo tanto, en una situación insólita, tenemos una renta per cápita inferior en 12 puntos a la media y necesitamos más de esos 1.600 millones de euros para acercarnos a esta.

Y, sin embargo, apunta García, somos la autonomía que menos recursos por habitante recibe; la única que, a pesar de ser pobre, aporta al conjunto del Estado. El resultado es insoportable para la ciudadanía valenciana.

Ante esta prolongada discriminación, ya en el año 2013 la Comisión de Expertos para el diseño de un nuevo modelo de financiación señaló que el problema se remonta al inicio de los sistemas de financiación autonómica.

Asímismo, la Generalitat Valenciana promovió en el año 2013 el “Manifiesto por una financiación justa para la Comunidad Valenciana” y en el año 2016 el “Manifiesto por una financiación justa”, al cual siguieron acuerdos conseguidos por unanimidad en Las Cortes Valencianas que denunciaban la marginación de los valencianos y de las valencianas en materia de financiación e inversiones.

Cuatro décadas después de nuestra unidad por la autonomía, el pueblo valenciano tiene que reivindicar más unido que nunca, que podamos conseguir plenamente los derechos reconocidos en nuestra constitución.

El pueblo valenciano vivimos un momento histórico en el cual podemos poner punto final en la discriminación, para avanzar hacia una sociedad más prospera y más justa.

Por eso, desde el Grupo Municipal Compromís-MoVe hemos propuesto al pleno de Llíria sumarnos a la reivindicación para exigir una reforma inmediata del sistema de financiación y reparto de las inversiones que establezca un nuevo modelo con recursos suficientes y repartidos equitativamente entre todas las autonomías, que posibilite a los valencianos y a las valencianas tener unos servicios públicos fundamentales dignos y ejercer nuestras competencias propias.