Compromís critica la inoperativitat de l’equip de Govern municipal i el poc interès en millorar l’oferta esportiva i condicionament dels equipaments locals.

Els esportistes de Llíria han vist com el PP torna a defraudar les expectatives i deixa en el calaix projectes que es varen vendre a bombo i platet en anys electorals, tal i com va ocórrer amb el Pla d’Instal·lacions Esportives 2007-2012, pla fantasma que tant la Generalitat com la Diputació de València i l’ajuntament de Llíria varen anunciar de cara las comicis de maig de 2007 i que ara, 6 anys després es confirma que no es va a executar.

Segons el portaveu de Compromís per Llíria, Paco García Latorre, esta subvenció, que es va germinar en l’any preelectoral del 2006 entre la Generalitat i les Diputacions valencianes, va tindre la seua plasmació en la creació d’una Comissió Mixta entre les institucions que tenia que avaluar les propostes i fer una proposta de convenis de col·laboració on es plasmarien les obres que serien co finançades al 33% per cadascuna d’elles (Generalitat-Diputació-Ajuntament). En el cas de la Província de València, la Generalitat aportava 8 milions, un altres 8 milions la diputació, mentre que la resta dels altres 8 milions els tenien que sufragar els ajuntaments que s’acollien al Pla d’Instal·lacions Esportives (PIE) 2007-2012.

En el cas de Llíria, la subvenció total era de 808.958,46 euros, dels quals el consistori tenia que aportar 269.652,82 euros, xifra que va estar recollida en el pressupost de 2008 i que mai va ser utilitzada per dur endavant la II Fase de les obres d’ampliació del poliesportiu “El Canó”, projecte a la qual estava lligada la subvenció.

La inactivitat de l’equip de Govern de Llíria, per no començar les obres quan tocava i la caòtica situació econòmica que travessa la Generalitat ha desembocat en que la Comissió Mixta fera una revisió de les obres que no havien donat inici a finals de 2012, acordant que, donat que l’ ajuntament de Llíria no ha estat capaç d’iniciar les obres i que la conjuntura econòmica no és la més idònia, es planteja deixar en suspens i paralitzat fins a un nou acord el projecte del PIE en la localitat de Llíria dirigit a la millora i ampliació del poliesportiu de “El canó”.

És lamentable, apunta Garcia, que en més de 5 anys, un equip amb majoria absoluta com el PP de Llíria, no haja estat capaç de gestionar i portar endavant unes obres del calat i la importància com les que incloïa el PIE 2007-2012, quan hi ha recintes esportius municipals i disciplines esportives que venen requerint al consistori inversions any rere any. Fet que demostra una mala planificació i una manca de sintonia i participació amb les entitats esportives de la ciutat. 

GENERALITAT Y DIPUTACIÓN CANCELAN 800.000 EUROS DEL PLAN DE INSTALACIONS DEPORTIVAS EN LLÍRIA

Compromís critica la inoperatividad del equipo de Gobierno municipal y el poco interés al mejorar la oferta deportiva y acondicionamiento de los equipamientos locales.

Los deportistas de Llíria han visto como el PP vuelve a defraudar las expectativas y deja en el cajón proyectos que se vendieron a bombo y platillo en años electorales, tal y como ocurrió con el Plan de Instalaciones Deportivas 2007-2012, plan fantasma que tanto la Generalitat como la Diputación de Valencia y el ayuntamiento de Llíria anunciaron de cara los comicios de mayo de 2007 y que ahora, 6 años después se confirma que no se va a ejecutar.

Según el portavoz de Compromís per Llíria, Paco García Latorre, esta subvención, que se fraguó en el año preelectoral del 2006 entre la Generalitat y las Diputaciones valencianas, tuvo su plasmación en la creación de una Comisión Mixta entre las instituciones que tenía que evaluar las propuestas y hacer una propuesta de convenios de colaboración donde se plasmarían las obras que serían co financiadas al 33% por cada una de ellas (Generalitat-Diputación-Ayuntamiento). En el caso de la Provincia de Valencia, la Generalitat aportaba 8 millones, otros 8 millones la diputación, mientras que el resto de los otros 8 millones los tenían que sufragar los ayuntamientos que se acogían al Plan de Instalaciones Deportivas (PID) 2007-2012.

En el caso de Llíria, la subvención total era de 808.958,46 euros, de los cuales el consistorio tenía que aportar 269.652,82 euros, cifra que estuvo recogida en el presupuesto de 2008 y que nunca fue utilizada para llevar adelante la II Fase de las obras de ampliación del polideportivo “El Canó”, proyecto a la cual estaba ligada la subvención.

La inactividad del equipo de Gobierno de Llíria, por no empezar las obras cuando tocaba y la caótica situación económica que atraviesa la Generalitat ha desembocado en que la Comisión Mixta hiciera una revisión de las obras que no habían dado inicio a finales de 2012, acordando que, dado que el ayuntamiento de Llíria no ha sido capaz de iniciar las obras y que la coyuntura económica no es la más idónea, se plantea dejar en suspenso y paralizado hasta un nuevo acuerdo el proyecto del PID en la localidad de Llíria dirigido a la mejora y ampliación del polideportivo de “El canó”.

Es lamentable, apunta Garcia, que en más de 5 años, un equipo con mayoría absoluta como el PP de Llíria, no haya sido capaz de gestionar y llevar adelante unas obras del calado y la importancia como las que incluía el PID 2007-2012, cuando hay recintos deportivos municipales y disciplinas deportivas que vienen requiriendo al consistorio inversiones año tras año. Hecho que demuestra una mala planificación y una carencia de sintonía y participación con las entidades deportivas de la ciudad.