Garcia: “L’ajuntament dirigit pel PP ha col·laborat activament en possibilitar la supressió del servei als veïns d’estes zones residencials”.
Segons el portaveu de Compromís per Llíria, Paco García Latorre, al febrer de 2008 el consistori edetà aprovava per unanimitat una proposta del grup ecosocialista dirigida a defensar davant l’empresa de Correos que totes les urbanitzacions on es venia prestant el servei postal a domicili de manera regular, es mantinguera i es millorara el lliurament de les cartes ordinàries, augmentant com diu la llei a un repartiment al dia de dilluns a divendres. Al mateix temps també s’aprovà el poder confeccionar un pla directori junt a Correos per a instal·lar bústies concentrades en aquelles urbanitzacions o disseminats on el correu no arribava als domicili i els veïns i veïnes tenen mols problemes per a rebre el correu.
Cap d’estos dos objectius han estat complimentats pel govern local. Per contra, apunta Garcia, el que si que han fet es ajudar a l’empresa Correos a donar passos endavant per suprimir el servei a les urbanitzacions que des de fa una dècada rebien el correu a domicili. Açò ho han fet instal·lant bústies concentrades on no tenien que fer-ho (que l’única finalitat es no ampliar el repartiment a domicili i eliminar progressivament el que s’està prestant, creant una discriminació entre veïns) i certificant dades diferents a les aprovades en el Pla General de Llíria per ajudar a Correos a eliminar la distribució postal domiciliaria.
A més, sobre la dotació de bústies en zones on no es rep el correu, el portaveu de Compromís afirma que, no s’ha fet cap gestió, ni per correus, ni per l’ajuntament. Engreixant la demanda d’apartats de correu i deixant sense servei a centenars de persones.
Estes accions, contraries als interessos dels veïns realitzades per l’ajuntament i Correus han desembocat en que l’empresa postal ha començat a notificar l’eliminació del servei domiciliari a partir de l’1 d’abril, com és el cas del Corral de la Marquesa de Llíria, on tot el correu es dipositarà en la central postal. Una notificació que es farà extensiva poc a poc a altres urbanitzacions de la localitat.
Des de Compromís es denuncia l’actitud poc responsable de defensa dels interessos dels ciutadans de la localitat que ha practicat el PP de Llíria, i que gràcies a la seua col·laboració moltes urbanitzacions i nuclis residencials es van a quedar sense correu postal domiciliari.
CORREOS DEJA DE PRESTAR EL SERVICIO POSTAL DOMICILIARIO EN LAS URBANIZACIONES DE LLÍRIA DESDE EL 1 DE ABRIL
Garcia: “El ayuntamiento dirigido por el PP ha colaborado activamente en posibilitar la supresión del servicio a los vecinos de estas zonas residenciales”.
Según el portavoz de Compromís per Llíria, Paco García Latorre, en febrero de 2008 el consistorio edetano aprobaba por unanimidad una propuesta del grupo ecosocialista dirigida a defender ante la empresa de Correos que todas las urbanizaciones donde se vendía prestando el servicio postal a domicilio de manera regular, se mantuviera y se mejorara la entrega de las cartas ordinarias, aumentando como dice la ley a un reparto al día de lunes a viernes. Al mismo tiempo también se aprobó el poder confeccionar un plan director junto a Correos para instalar buzones concentrados en aquellas urbanizaciones o diseminados donde el correo no llegaba a los domicilio y los vecinos y vecinas tienen muchos problemas para recibir el correo.
Ninguno de estos dos objetivos han sido cumplimentados por el gobierno local. Por el contrario, apunta Garcia, el que si que han hecho es ayudar a la empresa Correos a dar pasos adelante para suprimir el servicio en las urbanizaciones que desde hace una década recibían el correo a domicilio. Esto lo han hecho instalando buzones concentrados donde no tenían que hacerlo (que la única finalidad es no ampliar el reparto a domicilio y eliminar progresivamente el que se está prestando, creando una discriminación entre vecinos) y certificando datos diferentes a los aprobados en el Plan General de Llíria para ayudar a Correos a eliminar la distribución postal domiciliaría.
Además, sobre la dotación de buzones en zonas donde no se recibe el correo, el portavoz de Compromís afirma que, no se ha hecho ninguna gestión, ni por correos, ni por el ayuntamiento. Engordando la demanda de apartados de correo y dejando sin servicio a centenares de personas.
Estas acciones, contrarias a los intereses de los vecinos realizadas por el ayuntamiento y Correos han desembocado en que la empresa postal ha empezado a notificar la eliminación del servicio domiciliario a partir del 1 de abril, como es el caso de Corral de la Marquesa de Llíria, donde todo el correo se depositará en la central postal. Una notificación que se hará extensiva poco a poco en otras urbanizaciones de la localidad.
Desde Compromís se denuncia la actitud poco responsable de defensa de los intereses de los ciudadanos de la localidad que ha practicado el PP de Llíria, y que gracias a su colaboración muchas urbanizaciones y núcleos residenciales se van a quedar sin correo postal domicilia