El 2012 va ser un any nefast per als boscos de la Comunitat i concretament per als del terme municipal de Llíria, on es varen cremar prop de 3.000 hectàrees.
Per al portaveu de Compromís per Llíria, Paco Garcia Latorre, la prevenció en matèria d’incendis forestals és un dels millors instruments per a que catàstrofes ecològiques en les masses boscoses com les que va patir el País Valencià el darrer estiu no tornen a succeir.
Llíria, compta des de fa anys amb un voluntariat específic de Protecció Civil, i ara, recentment s’ha crear un grup de voluntariat ambiental coordinat des de les regidories de Joventut i Medi Ambient.
Segons Garcia, a part de les accions de col·laboració en la reforestació de les zones de la Concòrdia i el Pedregós (calcinades l’estiu passat al terme municipal) que te previstes el voluntariat medi ambiental, també es podrien programar junt als voluntaris de Protecció Civil, tasques de vigilància i control de les zones boscoses del terme municipal durant el període estival, Pasqua i sobretot els caps de setmana i dies d’alerta previstos per l’112. Una tasca que estaria supervisada, reforçada i complementada en tot moment per la Unitat de Policia Rural i Medi Ambient.
Amb este dispositiu de prevenció, que també pot servir per realitzar campanyes de conscienciació a les persones que visiten o transiten pels nostres boscos, es podrien evitar o alertar sinistres com els que varen succeir fa un any en els incendis d’Andilla, Xulilla i Cortes de Pallás.
Per tot això, Compromís ha proposat al Ple que per part de les àrees de Seguretat, Joventut i Medi Ambient s’estudie la implantació d’accions i dispositius de vigilància i de conscienciació ciutadana amb voluntariat de Protecció Civil i Mediambiental encaminades a la prevenció d’incendis forestals en les zones boscoses de Llíria durant el període estival, Pasqua i sobretot els caps de setmana i dies d’alerta previstos per l’112.
COMPROMIS PROPONE ESTABLECER ACCIONES Y DISPOSITIVOS CON VOLUNTARIADO PARA LA PREVENCIÓN DE INCENDIOS EN ZONAS BOSCOSAS
El 2012 fue un año nefasto para los bosques de la Comunitat y concretamente para los del término municipal de Llíria, donde se quemaron cerca de 3.000 hectáreas.
Para el portavoz de Compromís por Llíria, Paco Garcia Latorre, la prevención en materia de incendios forestales es uno de los mejores instrumentos para que catástrofes ecológicas en las masas boscosas como las que sufrió el País Valenciano el último verano no vuelven a suceder.
Llíria, cuenta desde hace años con un voluntariado específico de Protección Civil, y ahora, recientemente se ha crear un grupo de voluntariado ambiental coordinado desde las concejalías de Juventud y Medio ambiente.
Según Garcia, aparte de las acciones de colaboración en la reforestación de las zonas de la Concordia y el Pedregoso (calcinadas el verano pasado en el término municipal) que tien previstas el voluntariado medio ambiental, también se podrían programar junto a los voluntarios de Protección Civil, tareas de vigilancia y control de las zonas boscosas del término municipal durante el periodo estival, Pascua y sobre todo los fines de semana y días de alerta previstos por el 112. Una tarea que estaría supervisada, reforzada y complementada en todo momento por la Unidad de Policía Rural y Medio Ambiente.
Con este dispositivo de prevención, que también puede servir para realizar campañas de concienciación a las personas que visitan o transitan por nuestros bosques, se podrían evitar o alertar de siniestros como los que sucedieron hace un año en los incendios de Andilla, Chulilla y Cortes de Pallás.
Por todo ello, Compromís ha propuesto al Pleno que, por parte de las áreas de Seguridad, Juventud y Medio Ambiente se estudie la implantación de acciones y dispositivos de vigilancia y de concienciación ciudadana con voluntariado de Protección Civil y Medioambiental encaminadas a la prevención de incendios forestales en las zonas boscosas de Llíria durante el periodo estival, Pascua y sobre todo los fines de semana y días de alerta previstos por el 112.