Garcia: ”Amb esta mesura, es quedaran fora de les ajudes la majoria de les federacions i associacions comercials valencianes com la de Llíria i les Camp de Túria”.
L’ordre 20/2013, de 14 de juny de la conselleria de Comerç, per la qual es convoquen les ajudes per a entitats intermèdies en matèria de comerç i artesania per a l’exercici de 2013 discrimina totalment a la les Associacions i Federacions de comerciants com les de Llíria, ja que les condicions que s’han posat són pràcticament insalvables per a esta associació que representa a més de 100 comerços i professionals de la capital del Camp de Túria.
Segons l’article 9 d’esta ordre, per poder accedir enguany a les ajudes les associacions empresarials o comerç associat local, tindran que estar en poblacions amb un cens de dret superior als 30 mil habitants. Un fet que ha provocat que la gran majoria d’entitats associades es queden fora de la convocatòria de 2013.
Per al portaveu de Compromís per Llíria, Paco Garcia Latorre, esta mesura suposa un nou atac a la dinamització de la xicoteta i mitjana empresa local, representada en este cas pels botiguers i professionals de les localitats valencianes que veuen com el Govern de la Generalitat els dona l’esquena i retalla les possibilitats de fomentar la diversitat comercials dels nostres pobles i ciutats.
Segons Garcia, amb esta limitació i restricció, es quedaran fora de les ajudes la majoria de les federacions i associacions comercials valencianes com la de Llíria i les del Camp de Túria.
La mala gestió econòmica del Consell al front de la Generalitat i el malbaratament de recursos públics en events i obres improductives, ha fet que moltes iniciatives econòmiques que servien per a la promoció de l’activitat comercial en els municipis valencians es vegen desplaçades i relegades a l’ostracisme de les subvencions públiques.
Davant esta situació, el Grup Municipal de Compromís ha proposat al Ple de l’ajuntament de Llíria instar a la Conselleria de Comerç a rectificar l’ordre 20/2013 de 14 de juny i eliminar del seu article 9 la condició en la que se limita l’accés a les ajudes per a entitats intermèdies en matèria de comerç i artesania per a l’exercici de 2013 en base al cens de població.
COMPROMIS RECLAMA A LA GV QUE RECTIFIQUE Y NO DISCRIMINE A LOS COMERCIANTES
Garcia: ”Con esta medida, se quedarán fuera de las ayudas la mayoría de las federaciones y asociaciones comerciales valencianas como la de Llíria y las Camp de Túria”.
La orden 20/2013, de 14 de junio de la Conselleria de Comercio, por la cual se convocan las ayudas para entidades intermedias en materia de comercio y artesanía para el ejercicio de 2013 discrimina totalmente a la las Asociaciones y Federaciones de comerciantes como las de Llíria, dado que las condiciones que se han puesto son prácticamente insalvables para esta asociación que representa además de 100 comercios y profesionales de la capital del Camp de Túria.
Según el artículo 9 de esta orden, para poder acceder este año a las ayudas las asociaciones empresariales o comercio asociado local, tendrán que estar en poblaciones con un censo de derecho superior a los 30 mil habitantes. Un hecho que ha provocado que la gran mayoría de entidades asociadas se queden fuera de la convocatoria de 2013.
Para el portavoz de Compromís per Llíria, Paco Garcia Latorre, esta medida supone un nuevo ataque a la dinamización de la pequeña y mediana empresa local, representada en este caso por las tiendas y profesionales de las localidades valencianas que ven como el Gobierno de la Generalitat les da la espalda y recorta las posibilidades de fomentar la diversidad comercial de nuestros pueblos y ciudades.
Según Garcia, con esta limitación y restricción, se quedarán fuera de las ayudas la mayoría de las federaciones y asociaciones comerciales valencianas como la de Llíria y las del Camp de Túria.
La mala gestión económica del Consell al frente de la Generalitat y el derroche de recursos públicos en eventos y obras improductivas, ha hecho que muchas iniciativas económicas que servían para la promoción de la actividad comercial en los municipios valencianos se vean desplazadas y relegadas al ostracismo de las subvenciones públicas.
Ante esta situación, el Grupo Municipal de Compromís ha propuesto al Pleno del ayuntamiento de Llíria instar a la Consellería de Comercio a rectificar la orden 20/2013 de 14 de junio y eliminar de su artículo 9 la condición en la que se limita el acceso a las ayudas para entidades intermedias en materia de comercio y artesanía para el ejercicio de 2013 en base al censo de población.