Garcia: “El deteriorament de la muralla protegida en la zona del Pont del Vidre pot enfonsar-se i posar en perill les vivendes que adossades a la mateixa”.
Segons el portaveu de Compromís per Llíria, Paco Garcia Latorre, el municipi de Llíria te aprovat des de la dècada dels 90 un Pla Especial de Protecció i Rehabilitació per a la Vila Vella de Llíria (PEPRI). On unes de les actuacions destacades i emblemàtiques en eixe PEPRI era la recuperació de la zona anomenada “Pont del Vidre” i l’obertura als vianants del corredor que hi ha en la torre musulmana que comunica els carrers de Joan d’Austria amb Joan de Mata..
En l’any 2002 va ser l’última actuació que des del Consistori es va fer en la zona del Pont del Vidre, amb la re urbanització dels carrers Joan d’Àustria i Torre de la Reina, actuacions que havien anat precedides per la inauguració del Museu Arqueològic de Llíria (MALL), la re urbanització dels voltants de la Sang i l’accés a Ca la Vila Antiga.
García apunta que, “ha transcorregut més d’una dècada i el projecte de recuperació de la muralla i torre musulmana i re urbanització i obertura del carrer de Joan d’Austria als carrers de Sant Joan de Mata i Andoval s’ha quedat paralitzada”, tot i haver dividit el projecte en dues fases (una que va finalitzar en l’any 202 i un altra que tenia que tenia que estar executada a continuació).
Actualment, la muralla i torre musulmana, protegida i situada en una zona declarada Bé d’Interés Cultural (BIC), està a punt d’enfonsar-se i enderrocar-se per la inactivitat de l’administració en la seua conservació. Ja que l’eliminació de les vivendes que l’envoltaven, l’acció dels agents meteorològics i el temps i la manca de conservació, estan fent que la seua estructura comence a deteriorar-se. Amb el perill real que actualment això suposa per a la seguretat i estabilitat de les vivendes que hi ha apegades a la muralla i que es poden enderrocar si esta cau. Un fet que ha sigut denunciat i comunicat a l’ajuntament en reiterades ocasions per part del veïnat.
El grup de Compromís ha proposat al ple de l’ajuntament el recuperar el projecte elaborat de la 2ª Fase del Pont del Vidre i que l’actualitze, així com que s’articule una intervenció urgent i immediata que assegure i consolide les restes musulmanes i l’estructura de la torre i muralla que hi ha en la zona del Pont del Vidre, actuació encaminada a evitar que es produisquen enfonsaments i enderrocaments d’esta muralla que puga afectar a les vivendes particulars que hi ha adossades a la mateixa.
Igualment, Compromís proposa instar a la Diputació Provincial de València i a la Generalitat Valenciana, a establir un conveni de col·laboració amb l’ajuntament de Llíria per tal de co finançar i poder dur endavant la 2ª Fase de del Pont del Vidre i així concloure el PEPRI en esta zona de la Vila Vella. I que cas contrari, siga el propi ajuntament a través d’un Pla Provincial d’Obres i Serveis el que actue.
PATRIMONIO HISTÓRICO PROTEGIDO DE LA VILA VELLA DE LLÍRIA A PUNTO DE DESPLOMARSE
Garcia: “El deterioro de la muralla protegida en la zona del Pont del Vidre puede hundirse y poner en peligro las viviendas adosadas a la misma”.
Según el portavoz de Compromís per Llíria, Paco Garcia Latorre, el municipio de Llíria tiene aprobado desde la década de los novena un Plan Especial de Protección y Rehabilitación para la Vila Vella de Llíria (PEPRI). Donde unas de las actuaciones destacadas y emblemáticas en ese PEPRI era la recuperación de la zona llamada “Pont del Vidre” y la apertura a los peatones del corredor que hay en la torre musulmana que comunica las calles de Joan de Austria con Joan de Mata.
En el año 2002 fue la última actuación que desde el Consistorio edetano se hizo en la zona del Pont del Vidre, con la re urbanización de las calles Joan de Austria y Torre de la Reina, actuaciones que habían ido precedidas por la inauguración del Museo Arqueológico de Llíria (MALL), la re urbanización de los alrededores de la Sangre y el acceso a Ca la Vila Antiga.
García apunta que, “ha transcurrido más de una década y el proyecto de recuperación de la muralla y torre musulmana y re urbanización y apertura de la calle de Joan de Austria a las calles de San Juan de Mata y Andoval se ha quedado paralizada”, a pesar de haber dividido el proyecto en dos fases (una que finalizó en el año 202 y un otra que tenía que tenía que estar ejecutada a continuación).
Actualmente, la muralla y torre musulmana, protegida y situada en una zona declarada Bien de Interés Cultural (BIC), está a punto de hundirse por la inactividad de la administración en su conservación. Dado que la eliminación de las viviendas que lo rodeaban, la acción de los agentes meteorológicos y el tiempo y la falta de conservación, están haciendo que su estructura empiece a deteriorarse. Con el peligro real que actualmente esto supone para la seguridad y estabilidad de las viviendas que hay apegadas a la muralla y que se pueden desplomarse si esta cae. Un hecho que ha sido denunciado y comunicado en el ayuntamiento en reiteradas ocasiones por parte del vecindario.
El grupo de Compromís ha propuesto al pleno del ayuntamiento el recuperar el proyecto elaborado de la 2ª Fase del Pont del Vidre y que se actualice, así como que se articule una intervención urgente e inmediata que asegure y consolide los restos musulmanes y la estructura de la torre y muralla que hay en la zona del Pont del Vidre, actuación encaminada a evitar que se produzcan hundimientos y desplomes de esta muralla que puedan afectar a las viviendas particulares que hay adosadas a la misma.
Igualmente, Compromís propone instar a la Diputación Provincial de Valencia y a la Generalitat Valenciana, a establecer un convenio de colaboración con el ayuntamiento de Llíria para co financiar y poder llevar adelante la 2ª Fase del Pont del Vidre y así concluir el PEPRI en esta zona de la Vila Vella. Y que caso contrario, sea el propio ayuntamiento a través de un Plan Provincial de Obras y Servicios el que actúe.