Garcia: “Els veïns es queixen de que els actual arbres són inadequats, causes problemes i no s’adapten a la tipología de vivendes i vials”.
Fa unes setmanes s’han retirat diversos arbres en el carrer Farmacèutic Marques Gil (a la zona de Censals), amb l’objectiu de previndre plagues i de donar resposta a diverses queixes que s’han presentat des del veïnat, així com per haver-se demostrat que este arbratge no és el més adequat per a esta zona residencial, ja que envaeix balconades i finestres de cases i vivendes, i que molts dels arbres han caigut per l’efecte del vent al no tindre escocells el suficientment amples i fons per poder albergar-los, estant actualment molts escocells buits i sense arbres.
Des de fa temps, el portaveu de Compromís per Llíria, Paco Garcia Latorre, ha vingut reclamant, arran de les queixes veïnals i els problemes que han ocasionat el arbres ja existents, a que es procedisca a fer un estudi de nova reubicació de l’arbratge en tota la zona de Censals (no sols a un carrer) i d’estudiar quina seria la millor espècie per a fer una nova plantació.
Segons Garcia, en breu tindrem l’ocasió de tindre nou personal a través del II Pla d’ocupació local, fet que podem aprofitar per a que des del departament de Medi Ambient es faça l’estudi de reubicació dels escocells i arbratge i que, utilitzant al nou personal, junt a les brigades municipals, es faça de cara a la primavera una nova plantació d’aquella espècie o especies que tècnicament siguen més adequades.
Es per això, que el Grup Municipal de Compromís ha proposat al ple de l’ajuntament que, per part del Departament de Medi Ambient es realitze un estudi de reubicació de l’arbratge en tota la zona de Censals i es determine quina espècie és la més adequada per als carrers d’esta zona residencial i que siga compatible a les diferents tipologies de vivendes i amplària dels vials existents.
Igualment s’ha dement que, s’utlitzen les noves brigades de personal que s’incorporaran en el II Pla d’Ocupació Local per a preparar el nous escocells i així poder fer la nova plantació d’arbres en la zona de Censals la pròxima primavera.
COMPROMIS PROPONE UNA NUEVA REUBICACIÓN Y PLANTACIÓN DE ARBOLADO EN TODO EL BARRIO DE CENSALS
Garcia: “Los vecinos se quejan de que los actuales árboles son inadecuados, causan problemas y no se adaptan a la tipología de viviendas y viales”.
Hace unas semanas se han retirado varios árboles en la calle Farmacéutico Marques Gil (en la zona de Censals), con el objetivo de prevenir plagas y de dar respuesta a varias quejas que se han presentado desde el vecindario, así como por haberse demostrado que este arbolado no es lo más adecuado para esta zona residencial, ya que invade balcones y ventanas de casas y viviendas, y que muchos de los árboles han caído por el efecto del viento al no tener alcorques lo suficientemente anchos y hondos para poder albergarlos, estando actualmente muchos alcorques vacíos y sin árboles.
Desde hace tiempo, el portavoz de Compromís per Llíria, Paco Garcia Latorre, ha venido reclamando, a raíz de las quejas vecinales y los problemas que han ocasionado los árboles ya existentes, a que se proceda a hacer un estudio de nueva reubicación del arbolado en toda la zona de Censals (no sólo en una calle) y de estudiar cuál sería la mejor especie para hacer una nueva plantación.
Según Garcia, en breve tendremos la ocasión de tener nuevo personal a través del II Plan de ocupación local, hecho que podemos aprovechar para que desde el departamento de Medio Ambiente se haga el estudio de reubicación de los alcorques y arbolado y que, utilizando al nuevo personal, junto a las brigadas municipales, se haga de cara a la primavera una nueva plantación de aquella especie o especies que técnicamente sean más adecuadas.
Es por ello que, el Grupo Municipal de Compromís ha propuesto al Pleno del Ayuntamiento que, por parte del Departamento de Medio ambiente se realizce un estudio de reubicación del arbolado en toda la zona de Censals y se determine qué especie es la más adecuada para las calles de esta zona residencial y que sea compatible a las diferentes tipologías de viviendas y anchura de los viales existentes.
Igualmente se ha pedido que, se utlitzen las nuevas brigadas de personal que se incorporarán en el II Plan de Ocupación Local para preparar los nuevos alcorques y así poder hacer la nueva plantación de árboles en la zona de Censals la próxima primavera.