Les irregularitats vetllades sobre la incorrecta adjudicació i tramitació del PAI del ST-1 que ha fet la tinent d’alcalde i regidora d’urbanisme sobre el primer edil han de ser aclarides i un o altre han d’assumir les seues responsabilitats. Segons el portaveu de Compromís per Llíria, Paco Garcia Latorre, la situació de in governabilitat en la qual està sumit l’Ajuntament de Llíria i el desastre urbanístic que ha sembrat el govern popular en l’última dècada ha situat a la vora de la fallida, o en la fallida directament, a diverses empreses i propietaris de sòl de la localitat.

El cas del Sector terciari de Llíria situat en l’entrada de Llíria-Benissanó (ST-1) és un cas paradigmàtic de la disputa i baralla interna en el si del PP local que dirimeixen l’alcalde i la seua regidora d’urbanisme, on tots dos es desautoritzen contínuament (ara ja a través dels mitjans de comunicació) bloquejant la gestió municipal.

Aquest PAI del ST-1, que va ser adjudicat pocs dies abans de les eleccions municipals de 2011, porta paralitzat prop d’un any i executat pràcticament al 100% per ineptitud política, ja que mentre els tècnics municipals han emès diversos informes per desbloquejar la seua finalització, l’equip de govern (per la disputa entre urbanisme i alcaldia) té bloquejada la mateixa. Fet que ha ocasionat el tancament de comerços a la zona, com la clausura d’un basar xinès aquest passat mes d’agost i el manteniment d’altres negocis en un limb legal per no poder donar llicències d’obertura.

Per a Garcia, és inadmissible que per una disputa partidista es mantinga en suspens i es qüestione el treball realitzat pels tècnics municipals, i que 4 anys després de l’aprovació del PAI en 2010, es posen traves en temes de pur tràmit administratiu. Quan des d’urbanisme s’ha afirmat i s’ha reconegut que aquest sector estava sent dirigit políticament des de l’alcaldia. Per a Compromís aquesta situació anormal en la direcció política ha de tenir una responsabilitat institucional.

Un altre aspecte que també té paralitzat aquest sector és el del subministrament elèctric, ja que no està clara quina ha de ser la solució definitiva per realitzar la seua connexió exterior, atès que la solució prevista i aprovada per l’ajuntament té uns costos desproporcionats per als propietaris. Fet que també pot llastrar la finalització de la urbanització en la seua totalitat. Des de Compromís s’entén que la situació és insostenible i que l’equip de govern ha de donar explicacions a l’oposició, als propietaris i al promotor. Per això, demanarà que en la propera comissió d’urbanisme comparega l’alcalde i donen compte tots dos de l’estat d’aquest sector.

 

COMPROMÍS PIDE EXPLICACIONES ANTE LA RETIRADA DE COMPETENCIAS A LA EDIL DE URBANISMO DE LLÍRIA

Las irregularidades veladas sobre la incorrecta adjudicación y tramitación del PAI del ST-1 que ha vertido la teniente de alcalde y concejal de urbanismo sobre el primer edil tienen que ser clarificadas y uno u otro han de asumir sus responsabilidades.

Según el portavoz de Compromís per Llíria, Paco Garcia Latorre, la situación de ingobernabilidad en la que está sumido el Ayuntamiento de Llíria y el desastre urbanístico que ha sembrado el gobierno popular en la última década ha situado al borde de la quiebra, o en la quiebra directamente, a diversas empresas y propietarios de suelo de la localidad.

El caso del Sector terciario de Llíria ubicado en la entrada de Llíria-Benisanó (ST-1) es un caso paradigmático de la disputa y pelea interna en el seno del PP local que dirimen el alcalde y su concejal de urbanismo, donde ambos se desautorizan continuamente (ahora ya a través de los medios de comunicación), bloqueando la gestión municipal.

Este PAI del ST-1, que fue adjudicado pocos días antes de las elecciones municipales de 2011, lleva paralizado cerca de un año y ejecutado prácticamente al 100% por ineptitud política, ya que mientras los técnicos municipales han emitido diversos informes para desbloquear su finalización, el equipo de gobierno (por la disputa entre urbanismo y alcaldía) tiene bloqueada la misma. Hecho que ha ocasionado el cierre de comercios en la zona, como la clausura de un bazar chino este pasado mes de agosto y el mantenimiento de otros negocios en un limbo legal por no poder dar licencias de apertura.

Para Garcia, es inadmisible que por una disputa partidista se mantenga en vilo y se cuestione el trabajo realizado por los técnicos municipales, y que 4 años después de la aprobación del PAI en 2010, se pongan trabas en temas de puro trámite administrativo. Cuando desde urbanismo se ha afirmado y se ha reconocido que este sector estaba siendo dirigido políticamente desde la alcaldía. Para Compromís esta situación anormal en la dirección política ha de tener una responsabilidad institucional.

Otro aspecto que también tiene paralizado este sector es el del suministro eléctrico, ya que no está clara cuál ha de ser la solución definitiva para realizar su conexión exterior, dado que la solución prevista y aprobada por el ayuntamiento tiene unos costes desproporcionados para los propietarios. Hecho que también puede lastrar la finalización de la urbanización en su totalidad. Desde Compromís se entiende que la situación es insostenible y que el equipo de gobierno ha de dar explicaciones a la oposición, a los propietarios y al promotor. Por ello, pedirá que en la próxima comisión de urbanismo comparezca el alcalde y den cuenta ambos del estado de este sector.