Compromís considera que els delegats del Règim dictatorial ni eren alcaldes ni representaven al poble, ni molt menys varen ser escollits democràticament per la ciutadania.
Demà dimecres, l’equip de Govern de Llíria, vol realitzar un acte de celebració del 36é aniversari de la nova etapa d’ajuntaments democràtics, un acte que no sol celebrar mai el consistori des de que governa el PP i que ara, ho vol fer per fer-se novament la foto de cara a eleccions.
Segons el portaveu de Compromís, Paco Garcia Latorre, l’equip de Govern vol fer una recopilació i exaltació dels alcaldes del segle XX, on es pretén posar al mateix nivell als delegats del franquisme que foren designats pel dictador i el “Movimiento”, com als alcaldes republicans i de la constitució del 78, quan els primers ni eren alcaldes, ni representaven al poble, ni molt menys varen ser escollits democràticament per la ciutadania.
Per a Garcia, este fet vulnera clarament la Llei de Memòria històrica, ja que es una exaltació d’unes persones que, sense entrar a valorar la seua vàlua personal, simbolitzen la revolta militar i uns anys negres de la historia recent espanyola.
D’esta manera, el PP de Llíria conculcarà allò que estableix l’article 15 de la Llei de Memòria Històrica, mantenint unes fotos en el saló de plens commemoratives a títol personal del que va suposar el cop d’estat militar, la Guerra Civil i la posterior repressió de la Dictadura.
Des de Compromís es denuncia que baix cap concepte es pot exaltar un moviment d’inspiració feixista a través d’institucions democràtiques com els ajuntaments, i molt menys de les persones o símbols que encarnaren este concepte de societat totalitària, on la democràcia i les llibertats públiques que defensa l’actual democràcia foren eliminades per complet durant les quatre dècades de dictadura.
Garcia va reclamar a l’alcalde en la Junta de Portaveus celebrada en març que sols foren exposades les fotografies dels alcaldes democràtics, ja que l’acte estava circumscrit dins la commemoració dels ajuntaments democràtics, i que la resta de fotos no representen ni l’esperit de la democràcia ni els valors que porta aparellada la mateixa.
El Grup de Compromís ha declinat l’assistència a este acte, que suposarà una pantomima clarament electoralista i de boato personal contrària a l’ordenament jurídic.
EL GOBIERNO DE LLÍRIA QUIERE EXALTAR DELEGADOS FRANQUISTAS IGUAL QUE ALCALDES DEMÓCRATAS LEGÍTIMAMENTE ELEGIDOS
Compromís considera que los delegados del Régimen dictatorial ni eran alcaldes ni representaban al pueblo, ni mucho menos fueron elegidos democráticamente por la ciudadanía.
Mañana miércoles, el equipo de Gobierno de Llíria, quiere realizar un acto de celebración del 36 aniversario de la nueva etapa de ayuntamientos democráticos, un acto que no suele celebrar nunca el consistorio desde que gobierna el PP y que ahora, lo quiere hacer para hacerse nuevamente la foto de cara en elecciones.
Según el portavoz de Compromís, Paco Garcia Latorre, el equipo de Gobierno quiere hacer una recopilación y exaltación de los alcaldes del siglo XX, donde se pretende poner al mismo nivel a los delegados del franquismo que fueron designados por el dictador y el “Movimiento”, como a los alcaldes republicanos y de la constitución del 78; cuando los primeros ni eran alcaldes, ni representaban al pueblo, ni mucho menos fueron elegidos democráticamente por la ciudadanía.
Para Garcia, este hecho vulnera claramente la Ley de Memoria histórica, ya que es una exaltación de unas personas que, sin entrar a valorar su valía personal, simbolizan la rebelión militar y unos años negros de la historia reciente española.
De esta manera, el PP de Llíria conculcará aquello que establece el artículo 15 de la Ley de Memoria Histórica, manteniendo unas fotos en el salón de plenos conmemorativas a título personal de lo que supuso el golpe de estado militar, la Guerra Civil y la posterior represión de la Dictadura.
Desde Compromís se denuncia que bajo ningún concepto se puede exaltar un movimiento de inspiración fascista a través de instituciones democráticas como los ayuntamientos, y mucho menos de las personas o símbolos que encarnaron este concepto de sociedad totalitaria, donde la democracia y las libertades públicas que defiende la actual democracia fueron eliminadas por completo durante las cuatro décadas de dictadura.
García reclamó al alcalde en la Junta de Portavoces celebrada en marzo que sólo fueron expuestas las fotografías de los alcaldes democráticos, dado que el acto estaba circunscrito dentro de la conmemoración de los ayuntamientos democráticos, y que el resto de fotos no representan ni el espíritu de la democracia ni los valores que lleva emparejada la misma.
El Grupo de Compromís ha declinado la asistencia a este acto, que supondrá una pantomima claramente electoralista y de boato personal contraria al ordenamiento jurídico.