L’ajuntament de Llíria tindrà que pagar 13.228 euros a un funcionari de correus que va patir un greu accident mentre treballava per no mantindre en condicions un carrer de la urbanització Edeta.

Una volta més, l’ajuntament de Llíria, dirigit pel PP va a tindre que pagar una nova indemnització per la seu mala gestió al front del consistori. Esta volta per no atendre el manteniment d’una via urbana en la urbanització Edeta, concretament en el C/ Ciutat de la Música, on un funcionari de correus va tindre un greu accident al caure de la moto de repartiment pel mal estat de la via.

Segons la Regidora de Compromís, Inma Riera Lloret, estos fets eren evitables si s’haguera dut endavant la petició que el Grup Compromís i també MOVE varen fer al Ple de l’ajuntament fa uns anys, on es reclamava fer un pla de manteniment bàsic de les vies urbanes ubicades en les urbanitzacions que es trobaven en mal estat de conservació i que suposaven un perill per al trànsit rodat. El PP va votar en contra i ara, els llirians tindrem que pagar una indemnització de les arques publiques.

En contra del que ha al·legat el PP de que este tipus de vies no són competència municipal, el jutge li recorda a l’ajuntament que la responsabilitat patrimonial en este tipus de casos és del consistori, ja que segons la Llei de bases de Règim Local “la pavimentació de vies publiques urbanes y conservació de camins i vies rurals” és una responsabilitat directa del municipi.

En este cas concret, la víctima de l’accident que va presentar la demanda, va estar hospitalitzat durant 2 dies, altres 162 dies quedà impedit i va sofrir diverses seqüeles, que el tribunal ha sentenciat que hi ha que indemnitzar amb més de 13 mil euros.

Davant el mal estat en el que encara es troben algunes vies de les urbanitzacions de Llíria, Compromís i MOVE tornaran a reclamar al Ple que es faça un Pla de manteniment per a que desgràcies com la que s’ha evidenciat esta sentència no es tornen a produir, apunta Riera.

CONDENADO A PAGAR UNA INDEMNIZACIÓN DE 13 MIL € POR EL PÉSIMO MANTENIMIENTO DE CALLES EN URBANIZACIONES

El ayuntamiento de Llíria tendrá que pagar 13.228 euros a un funcionario de correos que sufrió un grave accidente mientras trabajaba por no mantener en condiciones una calle de la urbanización Edeta. Una vez más, el ayuntamiento de Llíria, dirigido por el PP ha tenido que pagar una nueva indemnización por la su mala gestión al frente del consistorio. Esta vez por no atender el mantenimiento de una vía urbana en la urbanización Edeta, concretamente en el C/ Ciudad de la Música, donde un funcionario de correos tuvo un grave accidente al caer de la moto de reparto por el mal estado de la vía. Según la Concejal de Compromís, Inma Riera Lloret, estos hechos eran evitables si se hubiera llevado adelante la petición que el Grupo Compromís y también MOVE hicieron al Pleno del ayuntamiento hace unos años, donde se reclamaba hacer un plan de mantenimiento básico de las vías urbanas ubicadas en las urbanizaciones que se encontraban en mal estado de conservación y que suponían un peligro para el tráfico rodado. El PP votó en contra y ahora, los vecinos de Llíria tenemos que pagar una indemnización de las arcas públicas. En contra de lo que ha alegado el PP de que este tipo de vías no son competencia municipal, el juez le recuerda al ayuntamiento que la responsabilidad patrimonial en este tipo de casos es del consistorio, ya que según la Ley de bases de Régimen Local “la pavimentación de vías públicas urbanas y conservación de caminos y vías rurales” es una responsabilidad directa del municipio. En este caso concreto, la víctima del accidente que presentó la demanda, estuvo hospitalizado durante 2 días, otros 162 días quedó impedido y sufrió varias secuelas, que el tribunal ha sentenciado que hay que indemnizar con más de 13 mil euros. Ante el mal estado en el que todavía se encuentran algunas vías de las urbanizaciones de Llíria, Compromís y MOVE volverán a reclamar al Pleno que se haga un Plan de mantenimiento para que desgracias como la que se ha evidenciado en esta sentencia no se vuelven a producir, apunta Riera.