Garcia: “L’acord obliga a convidar en els PNSP o contractes menors a tots els tècnics locals o amb despatx en Llíria i no arbitràriament a qui el regidor de torn decidisca”.

El grup de Compromís va presentar l’any 2011 una proposta al Ple de l’ajuntament on es demanava el compromís municipal de convidar en els Procediments Negociats Sense Publicitat (PNSP) o Contractes Menors a tots/tes els tècnics i professionals de Llíria o que tingueren despatx a la localitat. Esta proposat va ser aprovada per unanimitat, i en ella, l’acord era clar, “convidar a tots el tècnics i professionals”, sense excepció. Creant una bolsa per a que es fera una rotació de tots.

Segons el portaveu de Compromís per Llíria, Paco Garcia Latorre, en les últimes contractacions fetes per l’equip de Govern del PP mitjançant el sistema de PNSP o contractacions menors, s’ha vulnerat este acord municipal i s’està fent de manera arbitrària, convidant sols als tècnics o professionals que la regidoria de torn vol, deixant fora a molts professionals que també podrien optar a este tipus de contractacions. Un fet que ha generat malestar entre alguns tècnics que formen part de l’Associació de Tècnics de Llíria, que veuen com la poca contractació que genera l’ajuntament no es ofertada als especialistes del ram, tal i com va ser acordat en el Ple Municipal.

Compromís reclama al Govern Local del PP que no siga sectari i que aplique allò que es va aprovar, sense restriccions, ja que del contrari està privant a personal qualificat i que manté la seua activitat professional en Llíria a no poder optar a este tipus de contractacions, que tot i ser de menor quantia, sempre venen bé en temps de crisi.

Segons Garcia, a Llíria comptem amb grans professionals tècnics, com són arquitectes superiors, arquitectes tècnics, enginyers tècnics industrials, enginyers superiors, enginyers de ponts i camins, topògrafs, agrònoms, forestals, especialistes en paisatgisme, patrimoni, medi ambient, restauració, etc.. que pràcticament poden optar a qualsevol tipus de contractació que requerisca el consistori.

El portaveu de Compromís demana una rectificació als edils del PP al front de l’ajuntament, que complisquen amb al que s’ha acordat i que no es faça cap tracte discriminatori a l’hora de fer invitacions en este tipus de procediments.

EL PP DE LLÍRIA INCUMPLE UN ACUERDO DE PLENO PARA INVITAR TÉCNICOS EN LAS CONTRATACIONES MUNICIPALES

García: “El acuerdo obliga a invitar en los PNSP o contratos menores a todos los técnicos locales o con despacho en Llíria y no arbitrariamente a quien el concejal de turno decida”.

El grupo de Compromís presentó en 2011 una propuesta al Pleno del ayuntamiento donde se pedía el compromiso municipal de invitar en los Procedimientos Negociados Sin Publicidad (PNSP) o Contratos Menores a todos/as los/las técnicos/as y profesionales de Llíria o que tuvieron despacho en la localidad. Esta propuesta fue aprobada por unanimidad, y en ella, el acuerdo era claro, “invitar a todos los técnicos y profesionales”, sin excepción. Creando una bolsa para que se hiciera una rotación de todos.

Según el portavoz de Compromiso por Llíria, Paco García Latorre, en las últimas contrataciones hechas por el equipo de Gobierno del PP mediante el sistema de PNSP o contrataciones menores, se ha vulnerado este acuerdo municipal y se está haciendo de manera arbitraria, invitando sólo a los técnicos o profesionales que la concejalía de turno quiere, dejando fuera a muchos profesionales que también podrían optar a este tipo de contrataciones. Un hecho que ha generado malestar entre algunos técnicos que forman parte de la Asociación de Técnicos de Llíria, que ven como la poca contratación que genera el ayuntamiento no es ofertada a los especialistas del ramo, tal y como fue acordado en el Pleno Municipal.

Compromís reclama al Gobierno Local del PP que no sea sectario y que aplique aquello que se aprobó, sin restricciones, ya que de lo contrario está privando a personal cualificado y que mantiene su actividad profesional en Llíria a no poder optar a este tipo de contrataciones, que a pesar de ser de menor cuantía, siempre viene bien en tiempo de crisis.

Según García, en Llíria contamos con grandes profesionales técnicos, como son arquitectos superiores, arquitectos técnicos, ingenieros técnicos industriales, ingenieros superiores, ingenieros de puentes y caminos, topógrafos, agrónomos, forestales, especialistas en paisajismo, patrimonio, medio ambiente, restauración, etc.  Que, prácticamente pueden optar a cualquier tipo de contratación que requiera el consistorio.

El portavoz de Compromís pide una rectificación a los ediles del PP al frente del ayuntamiento, que cumplan con lo que se ha acordado y que no se haga ningún trato discriminatorio a la hora de hacer invitaciones en este tipo de procedimientos.