Garcia: ”Una ordenança municipal tindrà que determinar els supòsits i regular quines sancions i infraccions podrien ser commutades i en quina matèria”.
Segons el portaveu de Compromís per Llíria, Paco Garcia Latorre, actualment, algunes corporacions locals, dins el context de crisi econòmica, han procedit a regular mitjançant una ordenança municipal, la possibilitat de que els veïns de la localitat, que han estat sancionat administrativament, puguen commutar les sancions per la comissió d’infracció, en Treballs en Benefici de la Comunitat (TBCs).
Poblacions com Pego, Alberic, Algemesí, Alcoi i en la nostra comarca la localitat de Benaguasil, ja ho han implantat en la seu regulació municipal.
Les infraccions que amb major mesura s’imposen i que són sancionables administrativament pel municipi, les quals podrien ser aplicades en esta ordenança de commutació per TBCs, són les referides al trànsit i circulació de vehicles a motor, les de seguretat ciutadana, així com aquelles altres relacionades amb policia i bon govern, entre altres.
Per a Garcia, esta iniciativa permetrà als ciutadans poder substituir les multes o sancions, així com altres deutes amb el consistori, per treballs socials en benefici del municipi, evitant despeses als infractors, que en algun cas no poden pagar i donant una opció alternativa al ser deure com a contribuent sancionat.
Per estos motius, el grup Municipal de Compromís ha proposat al Ple de l’ajuntament que, en un termini no superior a 6 mesos, elabore a través dels serveis tècnics i jurídics municipals, una ordenança local per tal de regular la possibilitat de commutar les sancions administratives econòmiques per TBCs. Establint en quin tipus de sancions i infraccions es d’aplicació.
COMPROMIS PROPONE CONMUTAR SANCIONES ADMINISTRATIVAS ECONÓMICAS LOCALES POR TBCs.
Garcia: ”Una ordenanza municipal tendrá que determinar los supuestos y regular qué sanciones e infracciones podrían ser conmutadas y en qué materia”.
Según el portavoz de Compromís per Llíria, Paco Garcia Latorre, actualmente, algunas corporaciones locales, dentro del contexto de crisis económica, han procedido a regular mediante una ordenanza municipal, la posibilidad de que los vecinos de la localidad, que han sido sancionado administrativamente, puedan conmutar las sanciones por la comisión de infracciones, en Trabajos en Beneficio de la Comunidad (TBCs).
Poblaciones como Pego, Alberic, Algemesí, Alcoi y en nuestra comarca la localidad de Benaguasil, ya lo han implantado en la su regulación municipal.
Las infracciones que con mayor medida se imponen y que son sancionables administrativamente por el municipio, las cuales podrían ser aplicadas en esta ordenanza de conmutación por TBCs, son las referidas al tráfico y circulación de vehículos a motor, las de seguridad ciudadana, así como aquellas otras relacionadas con policía y buen gobierno, entre otras.
Para Garcia, esta iniciativa permitirá a los ciudadanos poder sustituir las multas o sanciones, así como otras deudas con el consistorio, por trabajos sociales en beneficio del municipio, evitando gastos a los infractores, que en algún caso no pueden pagar y dando una opción alternativa al su deber como contribuyente sancionado.
Por estos motivos, el grupo Municipal de Compromís ha propuesto al Pleno del ayuntamiento que, en un plazo no superior a 6 meses, elabore a través de los servicios técnicos y jurídicos municipales, una ordenanza local para regular la posibilidad de conmutar las sanciones administrativas económicas por TBCs. Estableciendo en qué tipo de sanciones e infracciones es de aplicación.