La columna de fum arribava fins a diversos nuclis de població de Llíria propers al terme municipal de Pedralba.

El portaveu adjunt del grup parlamentari Compromís, Juan Ponce, ha assenyalat hui que la seua formació demanarà explicacions tant a la Diputació com a Les Corts Valencianes perquè s’aclarisquen els extrems de com s’ha pogut produir un incendi, a priori provocat, en un abocador com el de Pedralba, controlat, tancat i vigilat, gestionat per una empresa pública, GIRSA.

En aquest incendi en pocs minuts s’ha generat una combustió de milers de tones de plàstics que ha creat un núvol tòxic negre que es veia a molts quilòmetres de distància.

Segons ha assegurat Ponce “volem saber què és el que ha fallat i sobretot què es va a fer perquè no es torne a repetir”.

“També volem saber en quina mesura ha pogut afectar la població aquestes emanacions ja que la combustió incontrolada de milers de tones de residus plàstics és molt probable que hi haja generat dioxines i furans que són les substàncies més tòxiques i cancerígenes que es generen en la combustió “, ha conclòs el diputat de Compromís.

PONCE: “QUEREMOS SABER QUÉ ES LO QUE HA FALLADO EN EL INCENDIO DE UN VERTEDERO CONTROLADO COMO EL DE PEDRALBA”

La columna de humo llegaba a diversos núcleos de población de Llíria cercanos al término municipal de Pedralba.

El portavoz adjunto del grupo parlamentario Compromís, Juan Ponce, ha señalado hoy que su formación pedirá explicaciones tanto en la Diputación como en Las Cortes Valencianas para que se aclaren los extremos de como se ha podido producir un incendio, a priori provocado, en un vertedero como el de Pedralba, controlado, vallado y vigilado, gestionado por una empresa pública, Girsa.

En este incendio en pocos minutos se ha generado una combustión de miles de toneladas de plásticos que ha creado una nube tóxica negra que se veía a muchos kilómetros de distancia.

Según ha asegurado Ponce “queremos saber qué es lo que ha fallado y sobre todo qué se va a hacer para que no se vuelva a repetir”.

“También queremos saber en qué medida ha podido afectar a la población esas emanaciones puesto que la combustión incontrolada de miles de toneladas de residuos plásticos es muy probable que haya generado dioxinas y furanos que son las sustancias más tóxicas y cancerígenas que se generan en la combustión”, ha concluido el diputado de Compromís.