Garcia:” Es poden crear dos llocs de treball a mitja jornada durant mes i mig tant en la Biblioteca de l’Almodí com en l’Agència de Lectura de la Casa de la Joventut”.
Segons el portaveu del grup Municipal de Compromís en l’ajuntament de Llíria, Paco Garcia Latorre, en breu començarà el període d’exàmens a les universitats i instituts. Un fet que des de fa uns anys ha comportat l’ampliació de l’horari habitual en la Biblioteca Municipal per tal d’oferir un espai d’estudi i consulta adient als estudiants de la localitat.
Al mes de gener, en el període d’exàmens d’hivern, el grup Municipal de Compromís va denunciar que a Llíria s’estaven utilitzant voluntaris en la Biblioteca per suplir llocs de treball de manera irregular, fet que fou corregit d’immediat.
Per a Garcia, estes funcions han de ser desenvolupades per personal propi del consistori. Si no es pot fer amb el personal que presta els seus serveis en les dependències de la Biblioteca i l’Agència de lectura per suposar un increment desproporcionat d’hores extres i de jornada laboral (que pot arribar a les 12 hores), les mateixes poden ser assumides per personal contractat temporalment de les bolses de treball que hi ha en l’ajuntament.
El portaveu ecosocialista apunta que estos espais poden romandre oberts des de les 20 hores fins les 24 hores, amb una o dos contractacions a mitja jornada, des de meitat de maig fins a finals de juny o data en la que finalitzen els exàmens, permetent així la creació d’ocupació temporal.
Des de Compromís s’apunta que estos llocs podem cobrir-se reglamentàriament i amb personal propi de l’ajuntament, ja que existeix borsa de treball tant de conserges com d’auxiliars. En este sentit, Garcia ha elevat un dictamen al Ple Municipal per a que des del departament de Personal, com des de la Regidoria de cultura s’inicien els tràmits administratius corresponents per fer les contractacions adients i que el servei d’horari especial per exàmens entre a funcionar amb total normalitat i amb el personal que toca.
NOTA RELACIONADA
LLÍRIA UTILITZA IL·LEGALMENT VOLUNTARIS EN LA BIBLIOTECA PER SUPLIR LLOCS DE TREBALL (16-01-2013)
COMPROMIS PROPONE LA CONTRATACIÓN DE PERSONAL PARA ATENDER LOS HORARIOS ESPECIALES DE EXAMENES
Garcia:” Se pueden crear dos puestos de trabajo a media jornada durante mes y medio tanto en la Biblioteca del Pósito como en la Agencia de Lectura de la Casa de la Juventud”.
Según el portavoz del grupo Municipal de Compromiso en el ayuntamiento de Llíria, Paco Garcia Latorre, en breve empezará el periodo de exámenes a las universidades e institutos. Un hecho que desde hace unos años ha comportado la ampliación del horario habitual en la Biblioteca Municipal para ofrecer un espacio de estudio y consulta adecuada a los estudiantes de la localidad.
Al mes de enero, en el periodo de exámenes de invierno, el grupo Municipal de Compromiso denunció que en Llíria se estaban utilizando voluntarios en la Biblioteca para suplir puestos de trabajo de manera irregular, hecho que fue corregido de inmediato.
Para Garcia, estas funciones tienen que ser desarrolladas por personal propio del consistorio. Si no se puede hacer con el personal que presta sus servicios en las dependencias de la Biblioteca y la Agencia de lectura para suponer un incremento desproporcionado de horas extras y de jornada laboral (que puede llegar a las 12 horas), las mismas pueden ser asumidas por personal contratado temporalmente de las bolsas de trabajo que hay en el ayuntamiento.
El portavoz eco socialista apunta que estos espacios pueden permanecer abiertos desde las 20 horas hasta las 24 horas, con una o dos contrataciones a media jornada, desde mitad de mayo hasta finales de junio o fecha en la que finalizan los exámenes, permitiendo así la creación de ocupación temporal.
Desde Compromiso se apunta que estos lugares podemos cubrirse reglamentariamente y con personal propio del ayuntamiento, puesto que existe bolsa de trabajo tanto de conserjes cómo de auxiliares. En este sentido, Garcia ha elevado un dictamen al Pleno Municipal para que desde el departamento de Personal, como desde la Concejalía de cultura se inician los trámites administrativos correspondientes para hacer las contrataciones adecuadas y que el servicio de horario especial por exámenes entre a funcionar con total normalidad y con el personal que toca.
NOTA RELACIONADA
LLÍRIA UTILITZA IL·LEGALMENT VOLUNTARIS EN LA BIBLIOTECA PER SUPLIR LLOCS DE TREBALL (16-01-2013)