Garcia: ”Cal incidir en la pacificació i convivència entre vianants, ciclistes i usuaris de vehicles a motor. Però, l’obligació que vol imposar la DGT desincentivarà l’ús de la bicicleta”.
Segons el portaveu de Compromís per Llíria, Paco García Latorre, la proposta que ha llançat la DGT en la modificació del reglament de Circulació de l’obligatorietat de dur casc el ciclistes que discorren per vies urbanes pot ser un element dissuasiu i desincentivador de l’ús d’es mitjà transport ecològic i àgil per moure’s en les ciutats valencianes.
Per a García, la pretensió d’establir mecanismes per incidir en la pacificació i convivència entre vianants, ciclistes i usuaris de vehicles a motor és molt positiva, però, incloure la obligatorietat en l’ús del casc en vies urbanes pot ser un pas enrere en les polítiques de mobilitat.
En els últims anys aquest municipi, com altres municipis espanyols, ve apostant per les maneres suaus de mobilitat fomentant l’ús de mitjans de transport públics col·lectius, de mitjans de transport individual respectuosos amb el medi ambient i la millora de la mobilitat per als vianants, per optimitzar la mobilitat urbana, la qualitat de l’aire i la salut dels nostres veïns i visitants.
En aquest línia, s’ha incrementat la construcció de carrils específics per a bicicletes, així com l’adequació de zones i vials on l’ús de la bicicleta és preferent, i s’han exclòs al trànsit rodat i peatonalització carrers, etc..
Fins i tot, alguns municipis valencians han impulsat serveis de lloguer de bicicletes, en una aposta clara per la utilització d’aquest mitjà de transport tan saludable i ecològic.
El regidor ecosocialisa apunta que, en aquest marc d’actuació i estant d’acord en millorar les mesures de seguretat dels usuaris de les bicicletes, sobretot en la seua circulació per les vies interurbanes, on, segons la majoria dels estudis realitzats, es produeixen la gran majoria d’accidents mortals de ciclistes, considerem que no és demostrable que l’ús del casc pels ciclistes siga determinant en la disminució de lesions en els accidents en què es veuen implicats, ni de la gravetat de les mateixes.
Per això, Compromís ha presentat una proposta d’acord al ple de Llíria on es valora el projecte de modificació del Reglament General de Circulació i al mateix temps es manifesta el desacord amb la proposta d’implantar l’obligatorietat de l’ús del casc entre els usuaris de la bicicleta en les vies urbanes.
Compromís ha lamentat que es recupere sense motiu algun un debat que es considerava ja superat i ha expressat la necessitat d’una millor educació vial pel que fa a l’ús de la bicicleta, atès que no solament reporta beneficis a la salut de l’usuari sinó que permet una mobilitat més àgil i sostenible en la ciutat, reduint la contaminació acústica i atmosfèrica.
COMPROMIS PROPONE NO UTLIZAR CASCO DE BICI EN VÍA URBANA PARA FOMENTAR EL USO DE ESTE MEDIO DE TRANSPORTE
Garcia: ”Hay que incidir en la pacificación y convivencia entre peatones, ciclistas y usuarios de vehículos a motor. Pero, la obligación que quiere imponer la DGT desincentivará el uso de la bicicleta”.
Según el portavoz de Compromís per Llíria, Paco García Latorre, la propuesta que ha lanzado la DGT en la modificación del reglamento de Circulación de la obligatoriedad de llevar casco a ciclistas que discurren por vías urbanas puede ser un elemento disuasorio y des incentivador del uso de este medio de transporte ecológico y ágil para moverse en las ciudades valencianas.
Para García, la pretensión de establecer mecanismos para incidir en la pacificación y convivencia entre peatones, ciclistas y usuarios de vehículos a motor es muy positiva, pero, incluir la obligatoriedad en el uso del casco en vías urbanas puede ser un paso atrás en las políticas de movilidad.
En los últimos años este municipio, como otros municipios españoles, viene apostando por las maneras suaves de movilidad fomentando el uso de medios de transporte públicos colectivos, de medios de transporte individual respetuosos con el medio ambiente y la mejora de la movilidad peatonal, para optimizar la movilidad urbana, la calidad del aire y la salud de nuestros vecinos y visitantes.
En este línea, se ha incrementado la construcción de carriles específicos para bicicletas, así como la adecuación de zonas y viales donde el uso de la bicicleta es preferente, y se han excluido al tráfico rodado y peatonalización calles, etc.. Incluso, algunos municipios valencianos han impulsado servicios de alquiler de bicicletas, en una apuesta clara por la utilización de este medio de transporte tan saludable y ecológico.
El concejal ecosocialisa apunta que, en este marco de actuación y estando de acuerdo en mejorar las medidas de seguridad de los usuarios de las bicicletas, sobre todo en su circulación por las vías interurbanas, donde, según la mayoría de los estudios realizados, se producen la gran mayoría de accidentes mortales de ciclistas, consideramos que no es demostrable que el uso del casco por los ciclistas sea determinante en la disminución de lesiones en los accidentes en que se ven implicados, ni de la gravedad de las mismas.
Por ello, Compromís ha presentado una propuesta al pleno de Llíria donde se valora el proyecto de modificación del Reglamento General de Circulación y al mismo tiempo se manifiesta el desacuerdo con la propuesta de implantar la obligatoriedad del uso del casco entre los usuarios de la bicicleta en las vías urbanas.
Compromís ha lamentado que se recupere sin motivo alguno un debate que se consideraba ya superado y ha expresado la necesidad de una mejor educación vial en cuanto al uso de la bicicleta, dado que no solamente reporta beneficios a la salud del usuario, sino que permite una movilidad más ágil y sostenible en la ciudad, reduciendo la contaminación acústica y atmosférica.