EMPAR LLÀCER NOVA REGIDORA DE COMPROMÍS-MOVE

Empar Llàcer pren possessió com a nova edil de Compromís-MoVe a l’ajuntament de Llíria.

La presa de possessió es farà aquesta vesprada en el ple extraordinari que ha convocat el consistori de Llíria amb la finalitat que s’incorpore a l’activitat política municipal la nova regidora.

PETICIÓ SUBVENCIÓ PER AL SANTUARI ORACULAR I TERMES ROMANA

En aquest ple extraordinari, també es va abordar la proposta que s’ha formulat per part de l’alcaldia al Govern d’Espanya perquè incorpore als Pressupostos Generals de l’Estat de 2016 la intervenció de la 2ª Fase que falta per completar de la posada en valor del Santuari Oracular de Mura i Termes Romanes.

Segons el portaveu del Grup Municipal de Compromís-MoVe, Paco Garcia Latorre, els treballs per dur a terme aquesta actuació pendent en el patrimoni municipal han estat valorats pels tècnics de l’ajuntament en prop de 2,5 milions d’euros, els quals es demana a l’executiu central que se subvencionen al consistori edetà amb l’objecte d’executar les obres d’intervenció i valorització del Santuari Oracular i Termes Romanes de la zona de Mura a Llíria, elaboració d’inventaris, documentació gràfica i restauració del material arqueològic, així com la redacció dels projectes tècnics i direcció facultativa de les obres.

Aquest projecte està paralitzat des de fa anys, i el nou equip de govern considera que amb la seua finalització i la seua situació privilegiada (en ple centre de la localitat), s’ha de convertir en un element patrimonial de primer ordre, que amb la seua posada en valor serà un motor per al desenvolupament i la generació de riquesa de la ciutat, així com un atractiu turístic singular dels pocs que hi ha en tot l’Estat.

Des de Compromís-MoVe ja es va presentar este mes d’agost, a través del Diputat en el Congrés, Joan Baldoví,  una esmena parcial als PGE de 2016 en el mateix sentit. Esmena que estarà en debat estes setmanes per concloure la tramitació parlamentaria dels comptes de l’Estat per al pròxim any.

EMPAR LLÀCER NUEVA CONCEJAL DE COMPROMÍS-MOVE

Empar Llàcer tomara posesión como nueva edil de Compromís-MoVe en el ayuntamiento de Llíria.

La toma de posesión se hará esta tarde en el pleno extraordinario que ha convocado el consistorio de Llíria con la finalidad de que se incorpore a la actividad política municipal la nueva concejal.

PETICIÓN SUBVENCIÓN PARA EL SANTUARIO ORACULAR Y TERMAS ROMANA

En este pleno extraordinario, también se va abordar la propuesta que se ha formulado al Gobierno de España para que incorpore en los Presupuestos Generales del Estado de 2016 la intervención de la 2ª Fase que falta por completar de la puesta en valor del Santuario Oracular de Mura y Termas Romanas.

Según el concejal de Cultura i Patrimonio de Llíria, Paco Garcia Latorre, los trabajos para llevar a cabo esta actuación pendiente en el patrimonio municipal han sido valorados por los técnicos del ayuntamiento en cerca de 2,5 millones de euros, los cuales se pide al ejecutivo central que se subvencionen al consistorio edetano con el objeto de ejecutar las obras de intervención y valorización del Santuario Oracular y Termas Romanas de la zona de Mura en Llíria, elaboración de inventarios, documentación gráfica y restauración del material arqueológico, así como la redacción de los proyectos técnicos y dirección facultativa de las obras.

Este proyecto está paralizado desde hace años, y el nuevo equipo de gobierno considera que con su finalización y  su situación privilegiada (en pleno centro de la localidad), se tiene que convertir en un elemento patrimonial de primer orden, que con su puesta en valor será un motor para el desarrollo y la generación de riqueza de la ciudad, así como un atractivo turístico singular de los pocos que hay en todo el Estado.

Desde Compromis-MoVe ya se presentó este mes de agosto, a través del Diputado en el Congreso, Joan Baldoví, una enmienda parcial a los PGE de 2016 en el mismo sentido. Enmienda que estará en debate estas semanas para concluir la tramitación parlamentaria de las cuentas del Estado para el próximo año.