El proper dissabte 1 de setembre tindrà lloc a Bétera el I Aplec del Camp de Túria. L’Aplec naix de la voluntat, el treball i l’esforç d’una vintena d’associacions de la comarca entre ateneus i casals, col·lectius juvenils, de danses i cultura popular, associacions de música, grups de teatre, col·lectius pel valencià, etc.; i té el propòsit de consolidar-se com un aplec itinerant entre els diversos pobles del Camp de Túria.  Enguany celebrem la primera edició i comptarem amb una jornada plena d’activitats: cercaviles que recorreran la localitat amb el so de les dolçaines i la màgia de la cultura popular, una fira d’entitats on podrem conèixer els diversos col·lectius de la comarca, gaudir d’espectacles culturals i d’un espai de joc pels més menuts i menudes; dinar popular amb espectacle humorístic de sobretaula; taula rodona sobre el paper dels casals i ateneus en el desenvolupament del teixit associatiu; tallers de danses i pilota valenciana; cercatasques; i un gran concert de música en valencià per acabar la jornada amb les actuacions de Make Some Are Us, Trineu Tanoka, Pirat’s Sound System,la Gossa Sordai diversos punxadiscos fins ben entrada la matinada. I amb tot, encara gaudirem d’alguna que altra sorpresa d’última hora!

Amb l’Aplec pretenem crear un espai de trobada de menuts, joves, veïns i veïnes… que es convertisca en un referent cultural i d’oci alternatiu al Camp de Túria i, també, arreu del país. Un espai de participació i cohesió entre els diversos col·lectius de la comarca i, en tot cas, un espai compromès amb el valencià, la nostra cultura i les nostres tradicions. Entre totes i tots farem, a poc a poc, aplec!

Per a més informació: apleccampdeturia.blogspot.com