Compromís denuncia que han transcorregut prop de cinc mesos des que la Conselleria de Governació signara un conveni amb l’ajuntament de Llíria per a distribuir ajudes encaminades a pal·liar els efectes de tràgic i devastador incendi del passat estiu, pel qual el consistori edetà va rebre 125.000 euros, i els afectats encara no han rebut les ajudes.

Este ajuntament va resoldre fa quasi dos mesos la llista de persones damnificades que han de rebre l’ajuda, però, és l’hora que encara no s’ha fet cap transferència als afectats, demorant sense excusa el pagament d’uns diners que l’ajuntament guarda en els calaixos des del mes de juliol.

Segons ha assenyalat la portaveu adjunta de Compromís, Mónica Oltra, “no és acceptable que un ajuntament que ha rebut els fons d’unes ajudes demore tant de temps el seu pagament”.

Davant els impagaments del ajuntament edetà, Oltra reclama al conseller de Governació, Serafin Castellano, que siga diligent i que faça un seguiment del pagament de les ajudes que atorga, ja que, com és el cas de Llíria, els propietaris d’este devastador incendi veuen com de manera absurda i sense cap justificació no estan cobrant.

A més dels impagaments Compromís també denuncia que estes ajudes no han sigut concedides en la seu totalitat als afectats per l’incendi, ja que dels 125.000 euros consignats, un 25% s’han quedat sense adjudicar per culpa de les condicions del Decret de la Generalitat per a optar a les ajudes.

Així s’han quedat desprotegits propietaris que podrien haver rebut algun tipus de compensació pels arbres o collita cremada, però que la rigidesa del Decret aprovat pel Consell els ho ha impedit.

D’esta manera el grup parlamentari Compromís reclama a Governació que es torne a fer una segona valoració, i que amb els diners que s’han minorat i no s’han repartit s’atenga els propietaris afectats de terrenys i arbratge, encara que no superen el 30% de la producció afectada. Ja que hi ha zones d’arbres centenaris i molt valuosos que difícilment es podran recuperar sense les ajudes de la Generalitat.

 

Compromís denuncia el impago de ayudas concedidas a afectados por los incendios del verano pasado

 

Compromís denuncia que han transcurrido cerca de cinco meses desde que la Conselleria de Gobernación firmara el convenio con el ayuntamiento de Llíria para distribuir unas ayudas encaminadas a paliar los efectos del trágico y devastador incendio del pasado verano, por el cual el consistorio edetano recibió 125.000 euros, y los afectados todavía no han recibido las ayudas.

 

Este ayuntamiento resolvió hace casi dos meses la lista de personas damnificadas que deben recibir las ayudas, pero, es la hora que todavía no se ha hecho ninguna transferencia a los afectados, demorando sin excusa el pago de un dinero que el ayuntamiento guarda en los cajones desde el mes de julio.

 

Según ha señalado la portavoz adjunta de Compromís, Mónica Oltra, “no es aceptable que un ayuntamiento que ha recibido los fondos de unas ayudas demore tanto tiempo su pago”.

 

Ante los impagos del ayuntamiento edetano, Oltra reclama al conseller de Gobernación, Serafin Castellano, que sea diligente y que haga un seguimiento del pago de las ayudas que otorga, ya que, como es el caso de Llíria, los propietarios de este devastador incendio ven como de manera absurda y sin ninguna justificación no están cobrando.

 

Además de los impagos Compromís también denuncia que estas ayudas no han sido concedidas en su totalidad a los afectados por el incendio, ya que de los 125.000 euros consignados, un 25% se han quedado sin adjudicar por culpa de las condiciones del Decreto de la Generalitat para optar a las ayudas.

 

Así se han quedado desprotegidos propietarios que podrían haber recibido algún tipo de compensación por los árboles o cosecha quemada, pero que la rigidez del Decreto aprobado por el Consell se lo ha impedido.

 

De esta manera el grupo parlamentario Compromís reclama a Gobernación que se vuelva a hacer una segunda valoración, y que con el dinero que se ha aminorado y no se ha repartido se atienda a los propietarios afectados de terrenos y árboles, aunque no superen el 30% de la producción afectada. Ya que hay zonas de árboles centenarios y muy valiosos que difícilmente se podrán recuperar sin las ayudas de la Generalitat.