L’equip de Govern reconeix a Compromís que no s’ha actuat correctament i que este tipus de serveis ha de fer-los personal propi de l’ajuntament.

L’advertència que la Coalició va fer sobre l’utilització de voluntaris en la biblioteca pública suplantant llocs reservats a personal municipal per atendre l’horari ampliat en època d’exàmens ha tingut una ràpida resposta per l’equip de govern.

Segons la regidora de Compromís i portaveu de la coalició en l’àrea de Cultura, Vallivana Murgui Ortega, el responsable polític de la biblioteca va reconèixer en la Comissió de Cultura que s’havia actuat incorrectament i que la idea d’utilitzar a voluntaris per suplantar llocs de treball reservats a personal propi del consistori no va ser adequada, i que a tal efecte, s’havia donat ordre de retirar als voluntaris i que el servei es prestaren per treballadors de l’ajuntament.

Vallivana ha mostrat la seua satisfacció per la rectificació adoptada pel regidor de Cultura, advertint que este tipus d’irresponsabilitats no es poden tornar a repetir, i que la mala gestió realitzada pel departament de personal ha de ser subsanada, ja que la decisió d’ampliació de l’horari estava prevista i a més, es compta amb personal del consistori que pot fer estes tasques, i que cas contrari, també hi ha borses de treball de conserges i auxiliars que es poden fer servir amb la mateixa finalitat.

No es de rebut, afegeix la regidora ecosocialista, que en els milers d’aturats que hi ha al municipi (3.000 persones), quan hi ha possibilitat d’oferir algun lloc de treball des del consistori, encara que siga a temps parcial i temporal, es vulga utilitzar ma d’obra barata o a la que no se li paga, com són els voluntaris.

El AYUNTAMIENTO RECTIFICA Y RETIRA A LOS VOLUNTARIOS DE LA BIBLIOTECA MUNICIPAL

El equipo de Gobierno reconoce a Compromís que no se ha actuado correctamente y que este tipo de servicios tiene que hacerlos personal propio del ayuntamiento.

La advertencia que la Coalición hizo sobre la utilización de voluntarios en la biblioteca pública suplantando puestos reservados a personal municipal para atender el horario ampliado en época de exámenes ha tenido una rápida respuesta por el equipo de gobierno.

Según la concejal de Compromís y portavoz de la coalición en el área de Cultura, Vallivana Murgui Ortega, el responsable político de la biblioteca reconoció en la Comisión de Cultura que se había actuado incorrectamente y que la idea de utilizar a voluntarios para suplantar puestos de trabajo reservados a personal propio del consistorio no fue adecuada, y que a tal efecto, se había dado orden de retirar a los voluntarios y que el servicio se prestaron por trabajadores del ayuntamiento.

Vallivana ha mostrado su satisfacción por la rectificación adoptada por el regidor de Cultura, advirtiendo que este tipo de irresponsabilidades no se pueden volver a repetir, y que la mala gestión realizada por el departamento de personal tiene que ser subsanada, dado que la decisión de ampliación del horario estaba prevista y además, se cuenta con personal del consistorio que puede hacer estas tareas, y que caso contrario, también hay bolsas de trabajo de conserjes y auxiliares que se pueden usar con la misma finalidad.

No es de recibo, añade la edil ecosocialista, que con los miles de parados que hay en el municipio (3.000 personas), cuando hay posibilidad de ofrecer algún puesto de trabajo desde el consistorio, aunque sea a tiempo parcial y temporal, se quiera utilizar mano de obra barata o a la que no se le paga, como son los voluntarios.