Des d’Urbanisme se li vol concedir una “ampliació” de termini que no està recollida en la Llei, en lloc d’aplicar les sancions per incompliment que marca el contracte.

Segons el portaveu de compromís per Llíria, Paco García Latorre, les obres de la urbanització UE 47-La Sima, tenien que haver conclòs el darrer dia 5 de gener de 2013. Però l’agent urbanitzador sols ha executat un 60% del total de l’obra, sense haver demanat en temps i forma cap petició de pròrroga tal i com preveu la legislació de contractes públics. Sinó, que ha formulat una petició extemporània de pròrroga que ha sigut desestimada pels tècnics municipals.

Amb esta situació, la regidoria d’urbanisme s’ha inventat una nova figura, “l’ampliació de termini”, per permetre ajornar 6 mesos més la finalització de les obres a este Agent Urbanitzador, en lloc d’aplicar les penalitat i sancions que contempla el contracte/conveni urbanístic que l’empresa es va comprometre a complir.

A més, apunta García, és incomprensible com es vol afavorir a una agent Urbanitzador que la seua empresa urbanitzadora ha sigut embargada per només de 20 mil euros, i a més, no ha pagat a l’ajuntament les indemnitzacions previstes en este sector per drets d’adjudicació amb un import proper als 165 mil euros. Tenint adjudicat un contracte proper als 2 milions d’euros.

 

Des de Compromís s’apunta que, el terme “ampliació”  no és una possibilitat que recull la Llei de contractes del Sector Públic, i a més, pot confondre’s amb una “pròrroga” tàcita que l’administració atorga a l’agent urbanitzador de manera graciosa i benvolent, ja que la norma és taxativa en els supòsits d’incompliment, on no deixa cabuda a altres opcions que no siga: La “resolució” o la “imposició de penalitats”.

 

Legislativament i administrativament el terme “ampliació” únicament ve regulat a efectes de compliment de terminis en la Llei 30/1992 de Procediment Administratiu Comú i en cap dels seus supòsits recull la possibilitat que l’equip de Govern de Llíria planteja. Tot el contrari, diu que, en cap cas podrà ser objecte d’ampliació un termini ja vençut”. Com és el cas de la UE47-La Sima.

 

Davant esta situació, el Grup ecosocialista ha presentat una esmena a la proposta d’acord del ple on es reclama iniciar un expedient sancionador per incompliment del contracte i que l’empresa finalitze les obres per a no causar més danys i perjudicis als veïns i propietaris de sòl. Advertint que la major demora en la finalització de les obres serà causa d’imposició de penalitats.

 

 

 

 

 

EL PP QUIERE FAVORECER A UN AGENTE URBANIZADOR QUE ESTÁ EMBARGADO Y NO PAGA AL AYUNTAMIENTO

 

Desde Urbanismo se le quiere conceder una “ampliación” de plazo que no está recogida en la Ley, en lugar de aplicar las sanciones por incumplimiento que marca el contrato.

 

Según el portavoz de Compromís per Llíria, Paco García Latorre, las obras de la urbanización UE 47-La Sima, tenían que haber concluido el pasado día 5 de enero de 2013. Pero el agente urbanizador sólo ha ejecutado un 60% del total de la obra, sin haber pedido en tiempo y forma ninguna petición de prórroga tal y cómo prevé la legislación de contratos públicos. Sino, que ha formulado una petición extemporánea de prórroga que ha sido desestimada por los técnicos municipales.

 

Con esta situación, la concejalía de urbanismo se ha inventado una nueva figura, “la ampliación de plazo”, para permitir aplazar 6 meses más la finalización de las obras a este Agente Urbanizador, en lugar de aplicar las penalidades y sanciones que contempla el contrato/convenio urbanístico que la empresa se comprometió a cumplir.
Además, apunta García, es incomprensible como se quiere favorecer a una agente Urbanizador que su empresa urbanizadora ha sido embargada por sólo 20 mil euros, y además, no ha pagado en el ayuntamiento las indemnizaciones previstas en este sector por derechos de adjudicación con un importe cercano a los 165 mil euros. Teniendo adjudicado un contrato cercano a los 2 millones de euros.
Desde Compromiso se apunta que, el término “ampliación” no es una posibilidad que recoge la Ley de contratos del Sector Público, y además, puede confundirse con una “prórroga” tácita que la administración otorga al agente urbanizador de manera graciosa y benevolente, puesto que la norma es tajante en los supuestos de incumplimiento, donde no deja cabida a otras opciones que no sea: La “resolución” o la “imposición de penalidades”.
Legislativamente y administrativamente el término “ampliación” únicamente viene regulado a efectos de cumplimiento de plazos en la Ley 30/1992 de Procedimiento Administrativo Común y en cabeza de sus supuestos recoge la posibilidad que el equipo de Gobierno de Llíria plantea. Todo el contrario, dice que, en ningún caso podrá ser objeto de ampliación un plazo ya vencido”. Cómo es el caso de la UE47-La *Sima.
Ante esta situación, el Grupo ecosocialista ha presentado una enmienda a la propuesta de acuerdo del pleno donde se reclama iniciar un expediente sancionador por incumplimiento del contrato y que la empresa finalizo las obras para no causar más daños y perjuicios a los vecinos y propietarios de suelo. Advirtiendo que la mayor demora en la finalización de las obras será causa de imposición de penalidades.